برد امید ایران مقابل اردن؛ باخت اینترمیلان

پیروزی امید ایران برابر اردن

تیم فوتبال امید ایران در رقابت های مقدماتی المپیک موفق شد با سه گل میزبان خود تیم اردن را شکست دهد تا همچنان به صعود امیدوار باشد.

تیم امید ایران با پیروزی مقابل اردن امید خود را برای صعود به رقابت های المپیک زنده نگاه داشت

در این دیدار که چهارشنبه شب در ورزشگاه ملک عبدالله در امان برگزار شد، حسین کعبی (36)، وحید امرایی (80) و مهرداد اولادی (85) برای ایران گلزنی کردند.

تیم ایران با این پیروزی پنج امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم استرالیا در رده دوم گروه خود چین قرار گرفت.

فوتبال ایران در دوره های پیشین المپیک فرصت حضور پیدا نکرده و نتایج نه چندان رضایت بخش این تیم در دیدارهای قبلی انتقادهای فراوانی را به عملکرد وینگو بگوویچ، مربی این تیم، برانگیخته بود.

رقابت های نهایی المپیک در تابستان 2008 در پکن، پایتخت، چین برگزار می شود.

اوکراین و لهستان میزبان جام فوتبال اروپا ۲۰۱۲

میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا در سال۲۰۱۲ میلادی به طور مشترک به اوکراین و لهستان واگذار شده است.

این اولین بار است که اوکراین و لهستان میزبانی یک رقابت به این حد مهم ورزشی را بر عهده می گیرند

دو کشور شرق اروپا در حالی برای میزبانی جام ملت ها انتخاب شده اند که کرواسی و مجارستان نیز زوج دیگر نامزدی مشترک بودند و ایتالیا، قهرمان جام جهانی گذشته، نیز به عنوان شانس اول نامزدان دانسته می شد.

این اولین بار است که اوکراین و لهستان میزبانی یک رقابت به این حد مهم ورزشی را بر عهده می گیرند و از دو کشور چهره های شاخصی در مراسم روز چهارشنبه (هجدهم آوریل)، که در شهر کاردیف ولز برگزار شد، شرکت کرده بودند.

ویکتور یوشچنکو، رئیس جمهور اوکراین، و آندره شوچنکو، مهاجم تیم چلسی انگلستان و کاپیتان تیم فوتبال این کشور در محل برگزاری مراسم حضور داشتند. برای لهستان نیز، یرزی دودک، دروازه بان تیم لیورپول انگلستان و تیم ملی این کشور به همراه ویتالی کلیتچکو، قهرمان سابق بوکس برای حمایت از نامزدی کشورشان در این مراسم شرکت کرده بودند.

سومین برد والیبال نشسته جوانان ایران

در ادامه رقابت های جهانی والیبال نشسته جوانان، تیم زیر ‪ ۲۳‬ساله های ایران به یک پیروزی دیگر برابر تیم قزاقستان دست یافت.

در این بازی که چهارمین دیدار تیم ایران بود، پرورش خواه، نصری، شعار بیگدلی، نامجو، حسین قلی و اکبرزاده مقابل بازیکنان قزاقستان به زمین رفتند و با نتیجه سه بر سفر این تیم را شکست دادند.

تیم ایران در پنجمین دیدار خود به مصاف برزیل میزبان این مسابقات خواهد رفت.

اینترمیلان سرانجام باخت

بازیکنان اینتر پس از شکست مقابل میهمان خود آس رم

تیم اینترمیلان، صدرنشین بی رقیب سری آ فوتبال ایتالیا، سرانجام در هفته سی و دوم این رقابت ها در مقابل آس رم، تیم دوم جدول، تن به شکست داد.

در این دیدار که در ورزشگاه سن سیروی میلان برگزار می شد، دو تیم تا آخرین دقایق بازی یک بر یک مساوی بودند، اما دو گل توتی و کاستی در دقایق 89 و 90 موجب برتری سه بر یک تیم میهمان شد.

تیم اینترمیلان در این فصل سری آ رکورد تازه ای برجای گذاشته و در حال حاضر نیز با سیزده امتیاز اختلاف نسبت به تیم رم در صدر جدول ایستاده است.

در دیگر دیدارهای مهم روز چهارشنبه، تیم آث میلان با نتیجه پرگل پنج بر دو میزبان خود آسکولی را شکست داد و لاتزیو و کیه وو بدون گل مساوی کردند.

لیورنو نیز در زمین خود دو بر یک بر کالیاری غلبه کرد. رحمان رضایی، مدافع ملی پوش ایرانی تیم لیورنو، در این دیدار حضور نداشت.

فوتبال ایران همچنان برترین در آسیا

بر اساس آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، تیم ایران با رغم سقوط هشت پله ای نسبت به ماه گذشته، همچنان بالاترین رتبه را در میان تیم های آسیایی دارد.

تیم ملی ایران بالاتر از حریفان آسیایی خود همچون ژاپن، کره جنوبی و عربستان سعودی قرار گرفته است

تیم ایران که در رده بندی پیشین سی و دوم بود، این ماه با ۶۷۳ امتیاز در رده چهل و دوم قرار گرفته است.

ایتالیا، قهرمان جام جهانی 2006 آلمان، موقعیت خود را در صدر جدول رده بندی تیم های فوتبال جهان حفظ کرده و بالاتر از آرژانتین قرار گرفته است. این در حالی است که برزیل جایی بهتر از رده سوم به دست نیاورده است.


پنج تیم برتر جهان

اول) ایتالیادوم) ‌‏آرژانتینسوم) برزیلچهارم) فرانسهپنجم) ‌‏آلمان


پنج تیم برتر آسیا و اقیانوسیهایران - چهل و دوماسترالیا - چهل و سومژاپن - چهل و ششمکره جنوبی - پنجاه و یکمازبکستان - شصتم

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان

  • تیم منتخب فوتسال زنان ایران با پیروزی مقابل تیم الصداقه لبنان به دیدار فینال مسابقات داخل سالن اردن راه یافت. در این دیدار که سه شنبه شب برگزار شد، زنان ایرانی در دیداری پرگل با نتیجه نه بر صفر بر حریف خود غلبه کردند. گل های تیم ایران را رضازاده (‪ ۴‬گل)، صادقی، صدقیانی، بابایی، اقبالی و کریمی پور به ثمر رساندند.

رافائل نادال تا کنون در 63 مسابقه تنیس روی زمین خاک رس بدون شکست مانده است
  • خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سیلویو برلوسکونی، رئیس باشگاه آث میلان و نخست وزیر ایتالیا، نوشته است که وی یکصد میلیون یورو برای به خدمت گرفتن رونالدینیو، ستاره برزیلی تیم بارسلونای اسپانیا، کنار گذاشته است. این در حالی است که از قرارداد رونالدینیو با بارسلونا سه سال باقی مانده است.

  • زوران گائیچ، مربی سرشناس والیبال که پیش از این هدایت تیم کشورش، صربستان، و روسیه، قهرمان پیشین جهان، را بر عهده داشته، به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران انتخاب شد. بنا به اعلام فدراسیون والیبال ایران، این مربی تا دو هفته دیگر با یک دستیارش به ایران سفر می کند.

  • تیم بارسلونا، نیکولا زیگیچ، مهاجم صرب تیم ریسینگ سانتاندر را برای فصل آینده باشگاه های اسپانیا، به خدمت گرفته است. این مهاجم بلندقامت تا کنون نه گل در رقابت های این فصل لالیگا به ثمر رسانده است. بنا به گزارش ها مبلغ قرارداد زیگیچ دوازده میلیون یورو تعیین شده است.

  • رافائل نادال، تنیس باز اسپانیایی، رکورد شکست ناپذیری خود در زمین های خاک رس را به شصت و سه رساند. این تنیس باز 23 ساله و نفر دوم رده بندی جهانی، موفق شد در رقابت های مونت کارلو، حریف خود ایگناسیو چلا را در دو ست پیاپی شکست داده و به دور سوم این رقابت ها صعود کند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.