ترکیب مجمع فدراسیون فوتبال؛برد چهارم فوتسال زنان

اعلام ترکیب مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال ایران
فدراسیون فوتبال ایران پس از روبرو شدن با محرومیت از سوی فیفا، اساسنامه جدیدی را تدوین کرد

با اصلاح و تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران منطبق بر قوانین فیفا، که هیئت شش نفره انتقالی مسئول آن بود، ترکیب هفتاد و سه نفره مجمع انتخابات این فدراسیون تعیین شده است.

در این لیست علاوه بر رئیس سازمان تربیت بدنی، رئیس مجمع عمومی و دبیرکل کمیته ملی المپیک، عناوینی همچون کاپیتان تیم ملی فوتبال، آقای گل لیگ برتر ایران و نماینده داوران (دو نفر) به چشم می خورد.

بیش از نزدیک به نیمی از اعضای دارای حق رای را نمایندگان هیات های فوتبال استان ها (سی نفر) و نمایندگان باشگاه های لیگ برتر (چهارده نفر) تشکیل می دهند.

برخی دیگر از اعضای اعلام شده در این لیست عبارتند از:

نمایندگان شش باشگاه لیگ دسته اول و دو باشگاه لیگ دسته دوم، اینده مربیان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی (دو نفر)، نماینده نیروهای مسلح (یک نفر)، نماینده دانشگاه ها (یک نفر)، نماینده آموزش و پرورش (یک نفر) و مدیرعامل قهرمان باشگاه های فوتسال بانوان و آقایان.

کره جنوبی میزبان المپیک آسیایی 2014

نمایندگان کشورهای عضو شورای المپیک آسیا روز سه شنبه (17 آوریل) شهر اینچیون در کره جنوبی را در رقابت با دهلی نو هند به عنوان میزبان بازی های آسیایی 2014 معرفی کردند.

اعلام نتیجه آرا گرچه باعث شادمانی هیئت کره جنوبی شد اما نمایندگان هند را ناخشنود کرد. این سومین باری خواهد بود که مسابقات آسیایی در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

سئول، پایتخت کره، در سال 1986، یعنی دو سال قبل از میزبانی مسابقات المپیک، برگزارکننده بازی های آسیایی بود و در سال 2002 شهر بوسان این کشور این مسابقات را میزبانی کرد.

بازی های آسیایی 2010 در شهر "گوانگژو" چین برگزار خواهد شد. آخرین دور از بازی های آسیایی در شهر دوحه قطر برگزار شد. برگزاری مسابقات در دوحه، دومین دوره ای بود که این بازی ها در غرب آسیا و همچنین اولین باری بود که در یک کشور عربی برگزار می شد.

رونالدینیو، پردرآمدترین بازیکن فوتبال

سایت گل به نقل از نشریه فرانس فوتبال لیستی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان منتشر کرده که بر اساس آن رونالدینیو، ستاره برزیلی باشگاه بارسلونای اسپانیا، برای دومین سال پیاپی جلوتر از دیوید بکام، بازیکن انگلیسی، در صدر قرار گرفته است.

این گزارش درآمد رونالدینیو را از دستمزدهای تیم بارسلونا و همچنین قراردادهای تبلیغاتی این بازیکن بیست و چهار میلیون یورو (حدود شانزده و نیم میلیون پوند) اعلام کرده است.

در این رده بندی پردرآمدترین مربیان فوتبال جهان نیز ذکر شده اند که در صدر آنها ژوزه مورینیو، مربی پرتغالی تیم چلسی و آلکس فرگوسن مربی منچستر یونایتد قرار گرفته اند.

پردرآمدترین بازیکنان:


۱. رونالدینیو - برزیل / بارسلونا

۲. بکام - انگلستان / رئال مادرید
۳. آنری - فرانسه / آرسنال۴. بالاک - آلمان / چلسی۵. رونالدو - برزیل / آث میلان


۶. شوچنکو - اوکراین / آث میلان۷. دل پیه‌رو - ایتالیا / یوونتوس۸. تری - انگلستان / چلسی۹. جرارد - انگلستان / لیورپول ‪۱۰. کاناوارو - ایتالیا / رئال مادرید

درخشش تیم پژو در افتتاحیه مسابقات له-مانز

مونزا سریعترین پیست مسابقات اتومبیلرانی در شمال ایتالیا و چند کیلومتری شهر میلان، میزبان افتتاحیه مسابقات اتومبیلرانی له-مانز در حضور ۲۰ هزار تماشاچی علاقمند به این ورزش بود.

تیم پژو در این مسابقات برای اولین بار است که ازاتومبیل های گازوئیلی موسوم به۹۰۸ HDi استفاده می کند.

در این مرحله که بیش از ۲۰۰ دور و هزار کیلومتر است، مارک ژنه از اسپانیا و هم تیم اش نیکولاس میناسیان از فرانسه، همراه تیم پژو توانستند در پنج ساعت آن را طی کرده و به مقام اول برسند.

تیم پژو در این مسابقات برای اولین بار است که ازاتومبیل های گازوئیلی موسوم به۹۰۸ HDi استفاده می کند.

تیم پسکارولو با رانندگی ژان کریستوف بولیون و امانوئل کولارد در مقام دوم و دیگر اتومبیل تیم پژو با رانندگی استفان سارازین و پدرو لامی سوم شدند.

اتومبیل دوم تیم پژو با وجود مشکل فنی، باعث شد به مدت ۵ دقیقه برای تعمیر در گاراژ بماند. اما با یک همکاری تیمی دوباره به پیست بازگشت و در نهایت با اختلاف نچندانی در مقام سوم ایستادند.

مرحله بعدی این مسبقات از چهارم ماه می در پیست والنسیا در اسپانیا برگزار خواهد شد.

از فرمول یک تا فوتبال

او به غیر از شهرت در مسابقات اتومبیلرانی، به خاطر علاقه اش به فوتبال از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

مایکل شوماخر راننده آلمانی سابق تیم فراری و قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول یک همراه این تیم، از سوی انجمن فوتبال سوئیس (SFV-ASF) به عنوان سفیر فوتبال این کشور در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های اروپا منصوب شد.

این مسابقات در تابستان سال 2008 میلادی بطور مشترک در سوئیس و اتریش برگزار خواهد شد.

مایکل شوماخر که در طول دوران ورزشی خود به موفقیت های از جمله رکورد هفت بار قهرمانی کل مسابقات فرمول یک و 90 بار مقام اولی در پیست ها و رقابت های مختلف زیادی رسیده است در پانزدهمین مرحله مسابقات سال 2006 در مونزای ایتالیا، خداحافظی اش را با مسابقات فرمول یک و ورزش های موتوری را اعلام کرد.

او به غیر از شهرت در مسابقات اتومبیلرانی، به خاطر علاقه اش به فوتبال از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

خبرهایی از ورزش ایران و جهان:

  • تیم فوتسال زنان ایران با کسب یک پیروزی دیگر در تورنمنت اردن به دور نیمه ‌نهایی این رقابت ها صعود کرد. تیم منتخب باشگاه‌های فوتسال زنان ایران توانست تیم الریاضی اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد و با به دست آوردن چهار پیروزی به دور نیمه ‌نهایی این رقابتها راه یابد. تیم منتخب باشگاه‌های فوتسال زنان ایران در صورت پیروزی در برابر تیم الصداقت لبنان به فینال این رقابت‌ها راه پیدا می کند.

  • بعد از گذشت نزدیک به یک سال دوری از رقابت های فوتبال به دلیل آسیب دیدگی، مایکل اوون تمرینات خود را با باشگاه نیوکاسل آغاز کرد و در یک بازی تمرینی در مقابل تیم دسته اولی گرتنا از لیگ اسکاتلند هفتاد دقیقه بازی کرد و توانست یک گل نیز به ثمر برساند. شکستن انگشت پا در اواسط فصل قبل و سپس آسیب دیدگی زانو در رقابتهای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان او را از میادین فوتبال دور نگه داشته بود.

  • تیم والیبال نشسته زیر بیست و سه سال ایران در دومین روز از مسابقات جهانی با نتیجه سه بر یک مقابل آلمان به پیروزی رسید. تیم ایران در بازی بعدی خود با قزاقستان روبرو می شود
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.