پیروزی استقلال و شکست سایپا در لیگ برتر ایران

پیروزی استقلال و شکست سایپا در لیگ برتر ایران

هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران با پیروزی استقلال و شکست سایپا و تحکیم صدرنشینی استقلال همراه بود.

تیم استقلال با برد مقابل برق شیراز فاصله خود را با تیم دوم جدول (سایپا) به چهار امتیاز رساند

تیم سایپا در زمین خود با تک گل فریدون فضلی مغلوب استقلال اهواز شد تا هم فاصله اش با صدر جدول بیشتر شود و هم استقلال اهواز خود را به صدر جدول نزدیک کند. این بازی هفتیمن دیدار متوالی بدون پیروزی سایپا و دومین شکست متوالی این تیم بود.

تیم صدرنشین استقلال نیز در ورزشگاه آزادی با سه گل علیزاده، کاظمی و یوسفی برق شیراز را شکست داد تا با ۵۰ امتیاز جایگاهش را در صدر جدول محکمتر کند.

در دیگر دیدارها ذوب آهن اصفهان و پیکان در اصفهان به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند، فولاد خوزشتان ۳ بر یک راه آهن را برد و دیدار مس کرمان و ابومسلم خراسان بدون گل به پایان رسید.جدول رده بندی لیگ برتر ایران تا پایان بازیهای روز جمعه به شرح زیر است:


۱- استقلال (۲۵ بازی، ۵۰ امتیاز)
۲- سالپا (۲۵ بازی، ۴۶ امتیاز)۳- استقلال اهواز (۲۴ بازی، ۴۵ امتیاز)۴- سپاهان (۲۳ بازی، ۳۸ امتیاز)


۵- پرسپولیس (۲۴ بازی، ۳۷ امتیاز)۱۴- ملاوان (۲۵ بازی، ۲۲ امتیاز)۱۵- فولاد (۲۵ بازی، ۲۰ امتیاز)۱۶- راه آهن (۲۵ بازی، ۱۶ امتیاز)

سه تیم اسپانیایی و یک تیم آلمانی در نیمه نهایی جام یوفا

تیم سویا با کسب تساوی در زمین تاتنهام به جمع چهار تیم جام اتحادیه اروپا (یوفا) پیوست

تیمهای اوساسونا، سویا و اسپانول از اسپانیا به همراه وردربرمن از آلمان به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام یوفا راه پیدا کردند.

پس از آنکه سه تیم از چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انگلیسی بودند با پایان مرحله یک چهارم نهایی جام یوفا مشخص شد که چهار تیم پایانی جام یوفا نیز اسپانیایی هستند.

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی این بازیها روز پنج شنبه شب برگزار شد که طی ان تیم اوساسونا در زمین بایرلورکوزن را یک بر صفر شکست داد تا در مجموع با نتیجه ۴ بر صفر به دور بعد صعود کند. جواد نکونام به دلیل مصدومیت در این بازی حاضر نبود.

در دیگر دیدارها بنفیکا و اسپانول صفر بر صفر مساوی شدند که اسپانول در مجموع با نتیجه ۳ بر ۲ صعود کرد.

تیم سویا نیز در زمین تیم لندنی تاتنهام به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا در مجموع دو دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ تیم برتر باشد و به جمع چهار تیم صعود کند.

غیر از این سه تیم اسپانیای وردبرمن تنها تیمی بود که توانست با برتری ۴ بر یک برابر تیم آلکمار به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

در مرحله نیمه نهایی سویا با اوساسونا و وردربرمن با اسپانول دیدار خواهند کرد. دیدار رفت مرحله نیمه نهایی روز ۶ اردیبهشت و دیدار برگشت یک هفته بعد از آن برگزار خواهد شد.

قرارداد پنج ساله کریستیانو رونالدو با منچستریونایتد

رونالدو پس از شکست پرتغال از آلمان در دیدار رده بندی جام جهانی گفته بود که قصد دارد منچستر را ترک کرده و به اسپانیا برود.

کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی منچستر یونایتد روز جمعه یک قرارداد پنج ساله با یونایتدها امضا کرد و به شایعات پیرامون انتقالش به لیگ اسپانیا خاتمه داد.

رونالدوی ۲۲ ساله در سال ۲۰۰۳ در ازای یک قرارداد ۱۲ میلیون پوندی از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد پیوست. او در این فصل ۱۸ گل و در کل ۴۵ گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

در روزهای اخیر شایعاتی جدی مبنی بر انتقال رونالدو به رئال مارید یا بارسلونا منتشر شده بود و حتی یکی از مسئولان باشگاه رئال مادرید با مدیربرنامه های رونالدو در لندن دیدار کرده بود.

رونالدو که به این ترتیب تا سال ۲۰۱۲ با منچستریونایتد قرارداد دارد، گفت: "خوشحالم. من با سر آلکس فرگوسن در مورد آینده ام صحبت کردم، همه می‌دانستند که من قصد ماندن داشتم. من در این باشگاه بسیار احساس خوشحالی می کنم و می‌خواهم فاتح هر سه جام شوم و امیدوارم که در این فصل بتوانیم به آنها دست یابیم."

رونالدو پس از شکست پرتغال از آلمان در دیدار رده بندی جام جهانی گفته بود که قصد دارد منچستر را ترک کرده و به اسپانیا برود.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

مارادونا دو هفته پیش به دلیل مصرف بیش از حد مشروبات الکلی در بیمارستانی در بوینوس آیرس بستری شد

  • دیه گو مارادونا ستاره فوتبال آرژانتین دو روز پس از آنکه از بیمارستان مرخص شده بود، مجددا به دلیل درد شدید در ناحیه شکم به بیمارستان بازگردانده شد. مارادونا دو هفته پیش به دلیل مصرف بیش از حد مشروبات الکلی در بیمارستانی در بوینوس آیرس بستری شده بود. گفته می شود که او قرار است برای معالجات بیشتر به کلینیکی در سوئیس برود.

  • تیم منتخب فوتسال زنان ایران عصر پنجشنبه در اولین بازی خود در تورنمنت اردن به مصاف تیم ارز لبنان رفت و با نتیجه پرگل ۱۶ بر صفر این تیم را مغلوب کرد. گلهای تیم ایران را آرزو صدقیانی (۲ گل)، عزیزه کریمی پور ( یک گل)، زیور بابایی (۲ گل)، الناز آرمات (۵ گل)، لیلا اقبالی (یک گل)، معصومه رضازاده (۲ گل)، فهیمه زارعی (یک گل) و مهناز صادقی (۲ گل ) به ثمر رساندند.

  • بهنام طیبی، کشتی گیر سابق وزن ۵۵ کیلوگرم ایران مربی تیم ملی کشتی آزاد شد. پس از خروج غلامرضا محمدی از کادر فنی این تیم، بهنام طیبی دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی ۲۰۰۱ مغولستان و نایب قهرمان بازی‌‏های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک از سوی علیرضا حیدری به عنوان مربی سبک وزن های حاضر در اردوی تیم ملی کشتی آزاد به کمیته فنی معرفی شد.

حدادی در ماده پرتاب دیسک با دو پله صعود نسبت به قبل در مکان پانزدهم پرتابگران جهان قرار گرفت

  • احسان حدادی، قهرمان و رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا بار دیگر دو پله در جدول رده بندی بهترین پرتابگران دیسک جهان صعود کرد. در آخرین رده بندی منتشر شده از سوی اتحادیه بین المللی فدراسیونهای دوومیدانی، احسان حدادی در ماده پرتاب دیسک با دو پله صعود نسبت به قبل در مکان پانزدهم قرار گرفت. در این رده بندی ویرجیلیوس الکنا از کشور لیتوانی در صدر و جراد کانته از استونی و الکساندر تامرت از مجارستان در مکانهای دوم و سوم قرار دارند.

  • تیم ملی فوتسال ژاپن برای دفاع از قهرمانی خود و پیش از آغاز بازیهای قهرمانی فوتسال آسیا با آرژانتین دو دیدار دوستانه برگزار می کند. ژاپن در بازیهای قهرمانی فوتسال آسیا با تاجیکستان، هنگ کنگ و فیلیپین همگروه است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.