برد پرگل پرسپولیس؛ شکست تنیس ایران

برد پرگل پرسپولیس؛ شکست تنیس ایران

پیروزی پرگل پرسپولیس در فوتبال ایران
تیم پرسپولیس با چهار گل مس کرمان را شکست داد و در رده پنجم جدول لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفت

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه با برگزاری چهار دیدار ادامه یافت و تیم پرسپولیس توانست با نتیجه چهار بر یک مس کرمان را شکست دهد.

گل های تیم پرسپولیس را واحدی نیکبخت (28)، معدنچی (56)، نوری (68) و زیاد شعبو (73) به ثمر رساندند و تک گل تیم مس کرمان را میرقربانی در دقیقه هشتاد و یکم بازی به ثمر رساند.

پرسپولیس با این برد سی و هفت امتیازی شد و در رده پنجم جدول جای گرفت. مس کرمان نیز با همان بیست و هفت امتیاز در مکان دوازدهم ایستاد.

در دیگر دیدارهای روز جمعه، سپاهان اصفهان میزبان خود صبا باتری را دو بر یک شکست داد. فجر سپاسی شیراز در زمین تیم قعرنشنین راه آهن تهران با نتیجه یک بر یک متوقف شد و دو تیم ته جدولی ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان نیز به تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند.

جدول رده بندی لیگ برتر ایران:

۱- استقلال (۲۴ بازی، ۴۷ امتیاز)۲- سایپا (۲۴ بازی، ۴۶ امتیاز)

۳- استقلال اهواز (۲۳ بازی، ۴۲ امتیاز)
۴- سپاهان اصفهان (۲۳ بازی، ۳۸ امتیاز)۵- پرسپولیس (۲۴ بازی، ۳۷ امتیاز)

نتایج رقابت های فوتبال جام یوفا

دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام اتحادیه فوتبال اروپا (جام یوفا) پنجشنبه شب برگزار شد و تیم های اسپانیایی در دیدارهای خود خوش درخشیدند.

تیم اوساسونا با سه گل میزبان خود لورکوزن آلمان را شکست داد. جواد نکونام، بازیکن ایرانی اوساسونا که تک گل سرنوشت ساز این تیم را در مرحله قبلی به ثمر رسانده بود، در این مسابقه به دلیل مصدومیت حضور نداشت.

دو تیم اسپانیایی دیگر، یعنی اسپانیول و سویا، در ورزشگاه های خانگی خود به ترتیب با نتایج سه بر دو و دو بر یک بنفیکا از پرتغال و تاتنهام از انگلستان را بردند.

دیگر مسابقه این مرحله نیز بین دو تیم آلکمار هلند و وردربرمن آلمان برگزار شد که گلی در برنداشت.

دیدارهای برگشت این رقابت های پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

شکست تنیس بازان ایران در جام دیویس

در مرحله حذفی رقابت های تنیس جام دیویس در منطقه آسیا و اقیانوسیه، تنیس بازان ایرانی در برابر رقبای خود از تیم هنگ کنگ شکست خوردند.

در اولین مصاف دو تیم، انوشا شاهقلی نفر اول تیم ایران، مقابل مایکل لای قرار گرفت و در حالیکه ست اول را از حریف برده بود، در نهایت با نتیجه سه بر دو مغلوب تنیس باز هنگ کنگی شد.

در دومین مسابقه انفرادی نیز اشکان شکوفی در سه ست پیاپی به تونگ یو باخت.

به این ترتیب تیم ایران برای باقی ماندن در گروه دوم منطقه آسیا و اقیانوسیه باید در سه مسابقه بعدی (انفرادی و دو نفره) به پیروزی برسد.

مسابقات دو تیم در مجموع ورزشی انقلاب تهران برگزار می شود و در دیدار بعدی باید روز شنبه تیم ‌های دونفره ایران و هنگ کنگ مقابل هم قرار می گیرند.

رحمان رضایی و خداحافظی از تیم ملی ایران

رحمان رضایی، مدافع تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه لیورنو ایتالیا، اعلام کرده پس از برگزاری جام ملت های آسیا در تابستان سال جاری، فوتبال ملی را کنار می گذارد.

رضایی که در سال های اخیر از بازیکنان اصلی تیم ایران بوده است به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، ابراز امیدواری کرده است که خداحافظی اش همراه با قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا باشد.

وی همچنین در مورد وضعیت خود در ایتالیا گفته که با باشگاه لیورنو قرارداد دو ساله دارد و در پایان فصل جاری سری آ در مورد آینده خود تصمیم می گیرد.

رحمان رضایی متولد سال 1975 میلادی (1353 خورشیدی) است و در سال 2001 میلادی اولین بار برای تیم ملی فوتبال ایران - مقابل تیم بوسنی - به میدان رفت.

او تا کنون شش فصل در رقابت های سری آ ایتالیا حضور داشته و به ترتیب در باشگاه های پروجیا، مسینا و لیورنو بازی کرده است.

آلونسو برای سرعت بالا جریمه شد

در آستانه برگزاری مرحله دوم از مسابقات جهانی اتومبیلرانی فرمول یک در مالزی، فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم مکلارن بنز، دو بار قهرمان کل این مسابقات، برای رانندگی با ساعت بالا هنگام تمرین پیش از مسابقه بیش از هزار دلار جریمه شد.

با وجود داشتن سرعت بالای اتومبیل های فرمول یک در طول مسیر مسابقه، طبق قانون فدراسیون اتومبیلرانی رانندگان در محوطه پیت لین Pit Lane که برای سوخت گیری و تعویض مجدد تایرها وارد می شوند اجازه ندارند بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند.

آلونسو تنها راننده ای بود که در این روز برای دو بار مرتکب این اشتباه شد.

نفر اول تمرینات قبل از مسابقه فلیپه مسا راننده برزیلی تیم فراری جلوتر از جان کارلو فسیکلا از ایتالیا برنده سال گذشته همین مرحله و هیکی کووالاینن از فنلاند، هر دو از تیم رنو بودند.

مالزی عموما به دلیل گرما دشوارترین مسابقه فصل در مسابقات فرمول یک شناخته می شود. در طول مسابقه دمای داخل کابین اتومبیل ها تا حدود ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان

  • خبرگزاری فارس به نقل از یک عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال ایران نوشته است که کار تدوین ، اصلاح و ترجمه اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال به پایان رسیده و دوشنبه هفته آینده به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ارسال خواهد شد.

  • سرگو چاخویان وزنه بردار ۳۷ ساله ارمنی – استرالیایی و قهرمان سابق وزنه برداری ۸۵ کیلوگرم جهان، از سوی سازمان مبارزه با دوپینگ استرالیا، برای همیشه از شرکت در این مسابقات محروم شد. طبق قانون جهانی ضد دوپینگ، ورزشکارانی که دو بار با تست مثبت دوپینگ روبرو شوند، خود بخود برای همیشه از مسابقات جهانی محروم خواهند شد.

  • برای اولین بار یک زن ایرانی به عنوان داور در رقابت های والیبال نوجوانان جهان قضاوت خواهد کرد. سهیلا فراهانی خود از بازیکنان سابق تیم ملی والیبال زنان ایران است و دوره های مربوطه داوری بین المللی را گذرانده است. پیش از این تنها یک زن مصری از کشورهای مسلمان مسابقات جهانی را داوری کرده بود.

  • روز جمعه دو دیدار از رقابت های فوتبال لیگ برتر انگلستان برگزار می شود که در آنها منچستر سیتی میزبان چارلتون است و پس از آن اورتون در زمین خود با تیم فولام بازی می کند. دیگر دیدارهای این هفته روز شنبه برگزار می شود.

  • افتتاحیه مسابقات قهرمانی هوایی ردبول Red Bull Air Race با حضور ۱۲ خلبان و ۲۵۰ هزار علاقمند این ورزش در هوای آفتابی و گرم ۳۸ درجه ابوظبی برگزار شد. پیتر بزنی خلبان مجارستانی با اجرای نفس گیرش تنها با اختلاف یک ثانیه حریف خود مایک منگولد از آمریکا را مغلوب و نفر اول این مسابقات شد. پل بونهوم از برتانیا سوم شد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.