مهدوی‌کیا:خوشحالی ایرانی‌ها درعید نوروزجذاب است

مهدوی‌کیا: خوشحالی ایرانی‌ها در عید نوروز جذاب است


مهدی مهدوی‌کیا از جمله لژیونرهای موفق ایرانی است که سالها در بوندس‌لیگای آلمان فعالیت دارد و افتخارات بزرگی را در عرصه فوتبال به دست آورده است.

این روزها موشک ایرانی در تیم هامبورگ از جمله نفرات کلیدی تیم آلمانی محسوب می‌‌‌شود و مسئولان و مردم شهر بندری هامبورگ ارتباط بسیار خوبی با این ستاره ایرانی دارند.

* در سال 85 شرایط‌تان در هامبورگ چه طور بود؟

متأسفانه بر خلاف فصل‌های گذشته هامبورگ شرایط چندان خوبی نداشت و در دیدارهای داخلی و خارجی نتایج خوبی را کسب نکردیم اگرچه جایگاهم در این تیم چندان دچار تزلزل نشد.

* از حضور چندین ساله‌ در هامبورگ چه احساسی دارید؟

هامبورگ از جمله تیمهای مطرح آلمانی است و من از بازی کردن در این تیم و ارتباط نزدیک با مردم رضایت دارم.

* نظرت درباره توماس دال و افت فاحش هامبورگ در فصل جاری چیست؟

دال مربی بزرگی است و با همین مربی ما جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کردیم اما باید پذیرفت که نتایج ضعیفی را به دست آوردیم و در پایان مسئولان باشگاه وی را کنار گذاشتند.

* ارتباطت با سرمربی جدید هامبورگ درچه حدی است؟

استیونس مربی بسیار بزرگی است و من از کار کردن در کنارش لذت می‌برم.

* شایعه حضور استیونس و کنار گذاشتن مهدوی‌کیا تا چه حد صحت داشت؟

متأسفانه برخی از رسانه‌ها با شایعه سازی، اخبارهای ضد و نقیضی را منتشر می‌کنند در حالی که سرمربی جدید هامبورگ پیش از حضور در این تیم مرا به خوبی می‌شناخت و زمانی که سرمربی شالکه بود می‌خواست مرا به تیمش انتقال دهد.

برخلاف مطالب منتشره استیونس علاقه زیادی به سبک بازی من دارد و با قرار دادن من در مسابقات اخیر به خوبی این ادعا را ثابت کرده است.

* علت اصلی تحول هامبورگ پس از کنار رفتن «دال» چه بود؟

متأسفانه ما در میان18 تیم حاضر در بوندس‌لیگا در پایین‌ترین رده قرار گرفتیم و این جایگاه هرگز برای بازیکنان و هواداران هامبورگ قابل تحمل نبود.

پس از تغییر و تحولات مدیریتی و حضور استیونس، این انگیزه به بازیکنان تزریق شد که تیم را از شرایط بحرانی نجات دهند و با پیروزی با ارزش برابر بروسیا دورتموند مأموریت جدیدمان در مسابقات باشگاهی آلمان آغاز شد.

* نظرت درباره پیروزی با ارزش مقابل صدرنشین بوندس‌لیگا چیست؟

پس از برتری برابر دورتموند بازیکنان با روحیه بالایی برای برگزاری دربی شمال آلمان حاضر شدند و در خانه حریف یک پیروزی با ارزش را کسب کردیم. پیروزی که توان و روحیه همه ما را دو چندان کرد.

* نظرتان درباره عید نوروز چیست؟

عید نوروز در میان ایرانی‌ها اهمیت بالایی دارد چرا که ما سال جدید را در نوروز جشن می‌گیریم و مردم طراوات خاصی در این ایام دارند.

* برنامه‌تان در نوروز چیست؟

در سالهای گذشته بیشتر به مسائل ورزشی تمرکز کرده‌ام چرا که حضورم در‌ آلمان مرا مجاب کرده است که به تمرینات و مسابقات توجه ویژه‌ای داشته باشم، اما سعی می‌کنم برای شادی اقوام و دوستان و خانواده‌ام در کنار آنها باشم.

* چه آرزویی در آستانه تحویل سال جدید دارید؟

آرزوی موفقیت و سربلندی مردم کشورم و شادی دل میلیون‌ها ایرانی را دارم.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.