رضازاده سومین وزنه بردار برتر سال ۲۰۰۶

حذف شاراپووا و هینگیس از مسابقات ایندین ولز

ماریا شاراپووا برترین تنیس باز زن جهان با شکست برابر هموطن خود از مسابقات تنیس بین المللی ایندین ولز آمریکا حذف شد.

شاراپووا بعد از یک ماه مصدومیت در این مسابقات شرکت کرد

شاراپووا در مرحله چهارم این مسابقات با نتیجه ۲ بر یک و با امتیازات ۴ بر ۶، ۷ بر ۵ و ۶ بر یک مغلوب ورا زووناروا شد و از این مسابقات کنار رفت. این تورنمنت اولین تورنمنتی بود که شاراپووا بعد از یک ماه مصدومیت در آن شرکت کرده بود و آمادگی کامل نداشت.

در دیگر دیدارهای این مرحله، دانیلا هانتوچووا از اسلواکی بر مارتینا هینگیس سوئیسی پیروز شد، نا لی از چین یلنا یانکوویچ چک را برد، نادیا پترووا روس مغلوب تاتیانا گلووین فرانسوی شد و استفلانا کوزنتسووا و نیکل وایدیسووا نیز بر حریفان ژاپنی و فرانسوی خود غلبه کردند.

در دور چهارم بخش مردان نیز رافائل نادال با نتیجه ۲ بر صفر خوان کارلوس فررو هموطن خود را مغلوب کرد، اندی رادیک آمریکایی با همین نتیجه ریچارد گسکوئت از فرانسه را برد و دبوبد نعلبندیان آرژانتینی موفق شد ایوان لوبیچیچ کروات را شکست دهد.

حسین رضازاده سومین وزنه بردار برتر سال ۲۰۰۶

فدراسیون بین المللی وزنه برداری رده بندی بهترین وزنه برداران جهان در سال ۲۰۰۶ را اعلام کرد که حسین رضازاده، قهرمان سنگین وزن ایرانی، در رده سوم قرار گرفته است.

رضازاده تا کنون 4 بار برترین وزنه بردار جهان شده است

در این رده بندی ایلیا ایلین از کشور قزاقستان با ۱۱۱ امتیاز مانند سال قبل بهترین وزنه بردار سال شد. وانسلاس دابایا وزنه بردار آفریقایی الاصل فرانسه که در مسابقات جهانی وزنه برداری در سال ۲۰۰۶ پس از ۸۴ سال مدال طلا برای فرانسه کسب کرد با ۹۰ امتیاز در مکان دوم این جدول قرار دارد. رضازاده نیز با ۸۴ امتیاز سوم است.

حسین رضازاده در سالهای ۲۰۰۰، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ عنوان برترین وزنه بردار سال جهان را به خود اختصاص داد.

در بخش زنان نیز یانکینگ چن از کشور چین با ۱۲۱ امتیاز بهترین وزنه بردار زن جهان شد. پس از او وزنه بردارانی از کره جنوبی، چین و تایلند در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

آرژانتین در صدر تیم های فوتبال جهان

در تازه ترین رده بندی تیمهای ملی فوتبال جهان، تیم آرژانتین در صدر ایستاد و تیم ملی ایران نیز علی رغم دو پله سقوط، همچون ماههای گذشته بالاتر از سایر تیم های آسیایی قرار گرفت.

در این رده بندی که روز چهارشنبه از سوی فیفا اعلام شد، بعد از آرژا‍نتین، تیمهای ایتالیا و برزیل در رده های دوم و سوم قرار دارند.

در بین تیمهای آسیایی نیز ایران با ۷۰۵ امتیاز اول است و رده سی و چهارم جهان را به خود اختصاص داده است. تیمهای استرالیا و ژاپن به ترتیب با کسب ۶۷۵ و ۶۳۹ امتیاز در رده های چهل و چهل و دوم جهان ایستاده اند.

رده بندی ۱۰ تیم برتر دنیا در ماه فوریه به شرح زیر است:

۱- آرژانتین، ۱۶۱۶ امتیاز

۲- ایتالیا، ۱۵۹۲ امتیاز
۳- برزیل، ۱۵۵۷ امتیاز۴- فرانسه، ۱۵۱۵ امتیاز۵- آلمان، ۱۳۹۰ امتیاز۶- انگلیس، ۱۳۳۹ امتیاز۷- هلند، ۱۳۱۳ امتیاز۸- پرتغال، ۱۲۸۸ امتیاز۹- جمهوری چک، ۱۱۹۵ امتیاز۱۰- اسپانیا، ۱۱۶۱ امتیاز

پیروزی منچستریونایتد برابر منتخب اروپا

تیم فوتبال منچستریونایتد شب گذشته موفق شد طی دیداری خیریه مقابل منتخب اروپا در اولدترافورد به پیروزی برسد.

آلکس فرگوسن و مارچلو لیپی در پایان بازی

این دیدار خیریه به مناسبت پنجاهمین سالگرد امضای پیمان رم که منجر به تشکیل اتحادیه اروپا شد و نیز پنجاه سال حضور تیم فوتبال منچستریونایتد در رقابتهای اروپایی برگزار شد و طی آن تیم منچستریونایتد با مربیگری سرآلکس فرگوسن مقابل تیم منتخب اروپا به رهبری مارچلو لیپی به میدان رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید.

از این مسابقه ۷۳ هزار ۳۴۳ نفر دیدن کردند و یک میلیون و ۲۵۰ هزار پوند درآمد حاصل از این دیدار بود، که صرف امور خیریه خواهد شد.

در این دیدار برای تیم منچستریونایتد وین رونی (۲گل)، وس براون و کریستیانو رونالدو گلزنی کردند و گلهای منتخب اروپا را مالودا و الحاجی دیوف (۲گل) به ثمر رساندند.

قرار بود رونالدینیو و رونالدو هم در این دیدار حضور داشته باشند که به دلیل مصدومیت این اتفاق نیفتاد.

از نکات قابل توجه این دیدار حضور دیوید بکام و همسرش ویکتوریا بر روی سکوهای ورزشگاه اولدترافورد بود. بکام از سال ۱۹۹۱ که ۱۶ سال داشت تا سال ۲۰۰۳ در منچستریونایتد بازی می کرد. این حضور به نوعی خداحافظی بکام، که مدتها کاپیتان تیم ملی انگلستان نیز بوده است، با تماشاگران انگلیسی بود.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

  • زوران گائیچ، سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان روسیه که در سال ۲۰۰۶ همراه این تیم مقام پنجم جهان را کسب کرد‌ و سرمربی سابق تیم مربی صربستان که مدال طلای المپیک سیدنی را در کارنامه مربیگری خود دارد،‌ برای انجام مذاکرات با مسئولان فدراسیون والیبال ایران جهت سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان وارد تهران شد. او برای تصمیم گیری نهایی به صربستان برگشته است. گائیچ یکی از مطرحترین مربیان حال حاضر والیبال دنیاست.

  • تیمهای فوتبال اردن و استرالیا در دیدارهای مقدماتی بازیهای المپیک ‪ ۲۰۰۸‬پکن به تساوی یک بر یک دست یافتند. این دو تیم با تیمهای امید ایران و عربستان در یک گروه قرار دارند. دو تیم ایران و عربستان نیز شامگاه چهارشنبه در عربستان به دیدار هم خواهند رفت. تیم امید ایران در اولین بازی خود در تهران با استرالیا مساوی کرد.
تیم شنای ایران به استرالیا می رود

  • تیم ملی شنای ایران با چهار شناگر در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان (ورودی المپیک) حضور خواهد داشت. تیم شنای ایران با ترکیب محمد علیرضایی، محمد بیداریان و شاهین برادران عازم استرالیا می شود و حمیدرضا مبرز دیگر شناگر ایرانی که در استرالیا زندگی می کند، در استرالیا به تیم ملی شنا ملحق خواهد شد.

  • لاری لاگربک سرمربی تیم ملی سوئد برای اولین بار در ۶ ماه گذشته زلاتان ابراهیموویچ را به اردوی این تیم فراخواند. ابراهیموویچ در ترکیب ۲۰ نفره بازیکنان تیم ملی فوتبال سوئد برای دیدار با ایرلند شمالی در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۰۸ حضور دارد. ابراهیموویچ، مهاجم اینترمیلان ایتالیا، دو روز قبل از دیدار سوئد مقابل لیختن اشتاین در روز ۶ سپتامبر گذشته به دلیل رعایت نکردن مقررات، توسط سرمربی از ترکیب تیم کنار گذاشته شد.

  • مایکل سیلوستره، مدافع فرانسوی تیم منچستریونایتد، که در بازی با لیل در لیگ قهرمانان اروپا از ناحیه کتف مصدوم شد، دست کم سه ماه از میادین به دور خواهد بود. مصدومیت الگنار سولشر و لوییس ساها و بازگشت هنریک لارسن به سوئد مشکلات فرگوسن را بیشتر کرده است.

  • روبرتو اسیس، برادر و مدیربرنامه های رونالدینیو، با آدریانو گالیانی، نایب رئیس باشگاه آث میلان ایتالیا، دیدارکرده است. بارسلونا تا سال ۲۰۱۰ با باشگاه بارسلونا قرارداد دارد. در میلان پنج بازیکن برزیلی دیگر به نام رونالدو، کاکا، دیدا، کافو و سرجینیو عضویت دارند.

  • حدود ۵ هزار نفر از هواداران رئال مادرید در حمایت از شایعه مذاکره مسئولان رئال مادرید با خوزه مورینیو مقابل در اصلی سانتیاگو برنابئو تجمع کردند. این تجمع با درگیری هواداران با عده ای که شعارهایی به نفع کاپلو می دادند همراه بود. این تجمع با حضور رامون کالدرون و درخواست رسمی او به پایان رسید. شایعه شده است که پردراگ میاتوویچ در حال مذاکره با خوزه مورینیو است. مورینیو نیز تلویحا نسبت به مربیگری رئال مادرید در آینده ابراز تمایل کرده است.

  • اینتر هم به جمع مشتریان لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا پیوست. به گزارش روزنامه آس اسپانیا، اینترمیلان می خواهد والتر ساموئل مدافع آرژانتینی و آدریانو مهاجم برزیلی را با لیونل مسی معاوضه کند. بارسلونا تصمیم ندارد این بازیکن را بفروشد، اما در صورت فسخ قرارداد ارزش مسی در بازار ۱۵۰ میلیون یورو است.

  • ما ژیاکسو، بهترین بازیکن جوان و بازیکن فوتبال زن سال ۲۰۰۶ آسیا، نامزد جایزه لاروس ورزش جهان شد. بازیکن ۱۸ ساله چینی باید با امیلی مارسمو تنیس باز فرانسوی و لوئیس همیلتون راننده فرمول یک رقابت کند. جایزه جهانی لاروس ورزشی پس از رای گیری از اعضا آکادمی ورزش لاورس در روز دوم آوریل اهدا می شود.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.