تساوی پرسپولیس و سایپا در دیداری جنجالی

تساوی پرسپولیس و سایپا در دیداری جنجالی

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه با برگزاری ۶ دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد.

درحساسترین دیدار این هفته دو تیم سایپا و پرسپولیس

درحساسترین دیدار این هفته دو تیم سایپا و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران به دیدار هم رفتند که این دیدار با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. گلهای پرسپولس را نیکبخت واحدی در دقیقه ۷ و مهرزاد معدنچی در دقیقه ۹۳ به ثمر رساندند. برای سایپا هم احمد مؤمن زاده در نیمه اول و حسن کریمی در دقیقه ۸۴ گل زدند.

گل دوم پرسپولیس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. بازیکنان سایپا شدیدا به این پنالتی معترش بودند. ضربه مهرزاد معدنچی بار اول به تیر دروازه برخورد کرد که داور به دلیل حرکت دروازه بان قبل از ضربه دستور تکرار شربه را صادر کرد که این مسئله با اعتراض بیشتر سایپایی ها همراه بود.

در دیگر دیدارهای روز جمعه تیم صبا باتری موفق شد در شهر کرمان تیم مس این شهر را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد. دیدار دو تیم پاس با راه آهن و پیکان با ابومسلم ۲ بر ۲ مساوی شد، دو تیم استقلال اهواز با برق و فجر سپاسی با فولاد خوزستان نیز با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

دیدار تیمهای استقلال و ملوان به دلیل تراکم بازیها در ورزشگاه آزادی به روز بیستم اسفند مکول شد.

جدول لیگ برتر ایران در پایان بازیهای روز جمعه به شرح زیر است:

۱- سایپا (۲۱ بازی، ۴۴ امتیاز)۲- استقلال تهران (۲۰ بازی، ۳۹ امتیاز)

۳- استقلال اهواز (۲۰ بازی، ۳۳ امتیاز)
۴- پرسپولیس (۲۱ بازی، ۳۲ امتیاز)۵- ابومسلم (۲۰ بازی، ۳۲ امتیاز)۶- سپاهان (۲۱ بازی، ۳۲ امتیاز)۷- پیکان (۲۱ بازی، ۳۲ امتیاز)...۱۵- فولاد (۲۱ بازی، ۱۵ امتیاز)۱۶- راه آهن (۲۱ بازی، ۱۴ امتیاز)

دیدیه دروگبا، مرد سال فوتبال آفریقا

دروگبا نخستین بازیکن ساحل عاجی است که به این افتخار دست یافته است

دیدیه دروگبا مهاجم ۲۸ ساله چلسی و ساحل عاج روز پنجشنبه مرد سال فوتبال آفریقا شد. دروگبا در سال ۲۰۰۶ به ساحل عاج کمک کرد به فینال جام ملتهای آفریقا برسد و در مرحله نهایی جام جهانی آلمان نیز بازی کرد.

رقبای اصلی او ساموئل اتوئو مهاجم کامرونی تیم بارسلونا، که سه دوره متوالی در سالهای ۲۰۰۳، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به این عنوان دست یافته بود، و میشل اسین هم تیمی غنایی او در چلسی بودند که به ترتیب دوم و سوم شدند.

دروگبا نخستین بازیکن ساحل عاجی است که به این افتخار دست یافته است.

تیم فوتبال غنا نیز که در مرحله نهایی جام جهانی به دور دوم مسابقات صعود کرد به عنوان بهترین تیم سال افریقا معرفی شد.

تیم الاهلی مصر نیز که از عنوان قهرمانی خود در لیگ باشگاههای افریقا دفاع کرد، بهترین باشگاه افریقا شناخته شد.

مراد محمدی و حدادی قهرمان قهرمانان ورزش ایران

احسان حدادی از رشته پرتاب وزنه، به عنوان یکی از ورزشکاران برتر سال ایران معرفی شد

مراد محمدی و احسان حدادی قهرمان قهرمانان سال ۸۵ ایران شدند.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از شش سال پیش هر ساله ورزشکار برتر ایران را انتخاب می کند.

در پایان مراد محمدی، حمید سوریان، علیرضا حیدری، علی اصغر بذری و رضا یزدانی از رشته کشتی، حسین روحانی و حسن روحانی از رشته کاراته، مهروز ساعی و یوسف کرمی از تکواندو، عبدالرضا جوکار از رشته تیراندازی جانبازان و معلولین، احسان حدادی از رشته پرتاب وزنه و علی مظاهری از رشته بوکس به عنوان ۱۲ قهرمان برتر شناخته شدند.

در پایان مراد محمدی و احسان حدادی به عنوان ورزشکاران برتر سال ایران معرفی شدند.

هواداران رئال مادرید شوستر را می ‌خواهند

برند شوستر، سرمربی آلمانی تیم ختافه اسپانیا، سرمربی محبوب هواداران رئال مادرید برای سال آینده است

برند شوستر، سرمربی آلمانی تیم ختافه اسپانیا، سرمربی محبوب هواداران رئال مادرید برای سال آینده است. به گزارش روزنامه آس چاپ مادرید در نظرسنجیهایی که باشگاه رئال مادرید هر سه ماه انجام می‌دهد شوستر با کسب ‪ ۴۳درصد آرا، محبوبترین سرمربی برای هواداران این تیم اعلام شده است.

به نوشته این روزنامه، رامون کالدرون رییس باشگاه رئال مادرید تصمیم بکارگیری شوستر را در ابتدای فصل جاری داشت اما با مخالفت پردراگ میاتوویچ مدیر امور ورزشی رئال مواجه شد که از فابیو کاپلو سرمربی کنونی تیم حمایت می کرد.

در نظرسنجیهای انجام شده ۲۵ درصد از مورینیو و ۱۸ درصد از رافا بنیتز حمایت می کنند.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

  • در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات تکواندو لیگ برتر باشگاههای ایران تیم دانشگاه آزاد با کسب مساوی مقابل پاس تهران عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را به دست آورد.


  • سپ بلاتر اعلام کرد که چین می تواند میزبانی رقابتهای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را عهده دار شود. کشور چین در سال ۲۰۰۸ میزبان رقابتهای المپیک است و از نظر بلاتر این کشور فرصت لازم را دراختیار دارد تا میزبانی جام جهانی سال ۲۰۱۸ را بر عهده بگیرد. تا بحال کشورهای انگلیس و آمریکا آمادگی خود را برای میزبانی این بازیها اعلام کرده اند.


  • جک کاچکار، تاجر کانادایی و مرد ثروتمند این کشور، سهام کامل باشگاه المپیک مارسی فرانسه را خریداری کرد.

  • براساس یک نظر سنجی که طی هفته جاری در چین انجام شد، هواداران فوتبال در این کشور رونالدینیو را محبوبترین فوتبالیست خارجی می دانند. پس از رونالدینیو، کاکا هم تیمی وی در برزیل و بازیکن آث میلان در مکان دوم و بالاتر از دیوید بکام کاپیتان سابق انگلیس قرار گرفت. تیه ری آنری مهاجم فرانسوی آرسنال و کریستیانو رونالدو ملی پوش پرتغالی منچستر یونایتد در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.


  • سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس تازه ترین فهرست بهترین بازیکنان شاغل در این لیگ را منتشر کرد که در آن دیدیه دروگبا اول است و پس از او کریستیانو رونالدو و فرانک لمپارد قرار دارند.


  • رافائل نادال تنیس باز شماره دو جهان در دور یک چهارم نهایی مسابقات تنی دوبی مغلوب میخائیل یوژنی از روسیه شد و از دور مسابقات حذف شد. یوژنی در مرحله نیمه نهایی این مسابقات روبن سودرلینگ سوئدی را برد و به دیدار فینال صعود کرد. راجر فدرر نیز به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کرده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.