قلعه‌نویی: من خیانتکار نیستم

در پاسخ به انتقاد رسانه‌ها

قلعه‌نویی: من خیانتکار نیستم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: کادر فنی استقلال تقویت می‌شود؛ اما بگوئید چه خیانتی مرتکب شده‌ام.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص شرایط تیم ملی و استقلال در بین دو نیمه بازی پرسپولیس و ابومسلم، با خبرنگاران گفت و گو کرد. شرح این گفت و گو را در زیر می‌خوانید.
فارس: از تیم ملی چه خبر؟


روز شنبه با اعضا کادر فنی نشستی خواهم داشت و برنامه‌ کاری 6 ماهه تیم ملی را ارزیابی می‌کنم. دوست دارم از نقطه نظرات هم با خبر شوم.

فارس: بعضی‌ می‌گویند مربیان ایرانی توانایی ارائه برنامه بلندمدت ندارند؟
زمانیکه در استقلال برنامه سه ساله طراحی کردم، خیلی ها مسخره‌ کردند؛ اما همه دیدند موفق شدم.
فارس: حضور شما در تمرین استقلال حرف‌های زیادی را به وجود آورد.
استقلال را تمرین ندادم. به عنوان مسئول سازمان فوتبال، حق دارم در تمرین حاضر شوم. با بازیکنان صحبت کردم و به آنها ارزش پیراهن استقلال را یادآور شدم؛ البته خیلی خوب شد این حرف‌ها را بر زبان آوردم تا روزنامه‌ها سه چهار روز صفحاتشان را با حفرهای من پر کنند. اصل قضیه‌ هم به این شکل بود که علیرضا منصوریان گفت، تغییرات مدیریتی و کمبود امکانات باعث ضعیف نتیچه گرفتن تیم ما شد و من هم از خودم شروع کردم و گفتم هر چه داریم از فوتبال است. برایشان از تیم بسیج مثال زدم و گفتم با کفش پاره بازی کردند. قصد تحقیر این تیم را نداشتم که آقای توتونچی بعد از چند سال آمده‌اند بدون آنکه پرس و جو کنند، موضع می‌گیرند. از تیم بسیج به عنوان یک الگو مناسب یاد کردم.
فارس: محمود فکری گفته در استقلال باندبازی است. نظر شما در این خصوص چیست؟
شما خبرنگاران نوشتید بازیکنان علیه من طومار جمع کرده‌اند. من که چنین طوماری ندیده‌ام. یا این طومار را شما خبرنگاران نوشتید یا بازیکنان. مطمئن باشید تا زمانیکه من در استقلال حضور دارم، اجازه نمی‌دانم کسی تخلفی مرتکب شود. آنهایی که در سه چهار سال اخیر منافعشان به خطر افتاده چنین شایعاتی را مطرح می‌کند. در استقلال فقط یک باند وجود دارد و آن هم باند مردم است.
فارس: در فوتبال جهانی سمتی به عنوان رئیس سازمان فوتبال در باشگاه ها نداریم؛ اما می‌گوئید رئیس سازمان فوتبال استقلال هستم!
خوشحالم این کار جدید را انجام می‌دهیم. هر چند تا آنجایی که تحقیق کرده‌ام و می‌دانم، بارسلونا و رئال مادرید هم سازمان فوتبال دارند؛ حتی در بایرن. اگر این تشکیلات به ساتقلال کمک کند، چه اشکالی دارد وجود داشته باشد. به من بگوئید چه چیز ما مثل همه دنیاست که حالا خودمان را با سایر باشگاه‌های جهان مقایسه می‌کنیم؟ نمی‌دانم با شما خبرنگاران چه برخوردی کنم. از استقلال می‌روم، می‌نویسید خیانت کردم. چه خیانتی کرده‌ام غیر از اینکه تیم نهم جدول را تحویل گرفتم و یک قهرمان با 140 هزار هوادار تحویل دادم. از استقلال به باشگاه دیگری نرفتم که نوشتید خیانتکار است. برای منافع ملی‌ام به تیم ملی خدمت کردم؛ حتی به خاطر استقلال از پیشنهاد 450 میلیون تومانی گذشتم. چه کسی را در استقلال سراغ دارید که اینگونه از پول بگریزد؟
فارس: کدام باشگاه پیشنهاد 450 میلیون تومان به شما داده که این مطلب را مدام تکرار می‌کنید؟
بالاخره آنهایی که باید بدانند، می‌دانند. همه تیم‌ها به غیرا ز پرسپولیس و استقلال پولدار هستند.
فارس: نظرتان درباره بگوویچ، جانشین آقای سیموئز در تیم امید چیست؟
باید با هم بنشینیم و حرف بزنیم تا هماهنگ شویم؛ ولی تمام حرف‌هایی که سیموئز زد، دروغ بود. او یک بار در نزد کفاشیان و یک بار هم پیش آقای مصطفوی تاکید کرد که این حرف‌ها را نزده است. ایشان با تیم جوانان هم بودند. آیا آنجا هم من مقصر بودم که 5 گل از کره شمالی خوردیم و حذف شدیم؟ متاسفانه برای شما خبرنگاران مرغ همسایه غاز است. وقتی در آن شرایط بحرانی به تیم ملی کمک کردم، نوشتید خیانتکارم. بعد از آنکه صعودمان به جام ملت‌های قطعی شد و قرارداد امضا کردم، باز هم ایراد گرفتید. آخرتی هم در کار است.
فارس: بلاروس با ترکیب اصلی‌اش مقابل ایران بازی می‌کند؟
بله، در ضمن فراوش نکنید این تیم یک بار تیم ملی ایتالیا را شکست داده و یک بار هم با آن مساوی کرده است.
فارس: از لژیونرها برای این بازی استفاده می‌کنید؟
برای این مسابقه 11 لژیونر دعوت خواهیم کرد. از لیگ برتر خودمان هم 7 بازیکن حضور خواهند داشت.
فارس: علی سامره دعوت به تیم ملی را رد کرد. در این خصوص چه حرفی دارید؟
برایم مهم نیست چه واکنشی نشان داد. احساس کردم خوب بازی می‌کند؛ برای همین دعوتش کردم.
فارس: آیا کادر فنی استقلال تهران تغییر خواهد کرد؟
کادر فنی تیم را تقویت می‌کنیم.
فارس: یعنی صمد مرفاوی برکنار می‌شود؟
ایشان سرمربی هستند؛ ولی کادر فنی تقویت خواهد شد. بازیکنانی را هم برای تقویت تیم جذب خواهیم کرد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.