گونزالز در فینال تنیس استرالیا و تساوی استقلال

پیروزی سایپا و تساوی استقلال در آغاز نیم فصل دوم

نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران با پیروزی سایپا، تیم صدرنشین و تساوی استقلال تیم دوم نیم فصل اول آغاز شد.

نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران با پیروزی سایپا، تیم صدرنشین و تساوی استقلال تیم دوم نیم فصل اول آغاز شد.

در هفته شانزدم لیگ برتر سایپا موفق شد در شیراز مقابل فجر سپاسی این شهر به پیروزی یک بر صفر برسد و جایگاهش را در صدرجدول محکمتر کند. استقلال تیم دوم جدول در اصفهان به دیدار ذوب آهن این شهر رفت که این بازی در پایان با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

استقلال با این تساوی در رده دوم باقی ماند وفاصله اش با سایپا به ۶ امتیاز رسید.

در دیگر دیدارها سپاهان اصفهان موفق شد در بندر انزلی تیم ملوان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهدو با ۲۶ امتیاز بالاتر از پرسپولیس در رده سوم جدول بایستد.

تیم پاس نیز بعد از چند هفته ناکامی در شهر کرمان و در ورزشگاه بدون تماشاگر، مس این شهر را با یک گل شکست داد تا با ۱۹ امتیاز به رده دهم جدول صعود کند.

تیم فولاد نیز در اولین بازی با سرمربی پرتغالی خود در شهر اهواز مغلوب پیکان تهران شد و با ۹ امتیاز در رده آخر جدول باقی ماند.

در دیگر دیدارها راه آهن تهران در زمین خود با برق شیراز یک بر یک مساوی کرد و صباباتری تهران میهمان خود استقلال اهواز را با یک گل شکست داد.

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته شانزدهم و در حالی که تمام تیمها ۱۶ بازی انجام داده اند، به شرح زیر است:


۱- سایپا – ۳۷ امتیاز


۲- استقلال – ۳۱ امتیاز

۳- سپاهان اصفهان – ۲۶ امتیاز
۴- پرسپولیس – ۲۵ امتیاز


۵- ابومسلم مشهد – ۲۵ امتیاز
۶- پیکان – ۲۵ امتیاز
۷- استقلال اهواز – ۲۵ امتیاز

 

پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا شد

میشل پلاتینی بازیکن اسطوره ای فوتبال فرانسه

میشل پلاتینی بازیکن اسطوره ای فوتبال فرانسه روز جمعه به ریاست اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، انتخاب شد. حریف اصلی او در این انتخابات لنارت یوهانسون سوئدی بود که از سال ۱۹۹۰ این مقام را در اختیار داشت.

پلاتینی ۵۱ ساله موفق شد ۲۷ رأی از ۵۲ رأی اعضای یوفا را بدست آورد، در حالی که یوهانسون ۷۷ ساله ۲۳ رأی کسب کرد.

یکی از برنامه های اصلی پلاتینی باز کردن راه حضور باشگاههای کشورهای ضعیفتر اروپایی در لیگ قهرمانان اروپاست. پلاتینی پیش از انتخابات اعلام کرده بود که در صورت پیروزی، سهمیه لیگهای کشورهای ایتالیا، اسپانیا و انگلستان در لیگ قهرمانان اروپا را به سه تیم کاهش خواهد داد. در حال حاضر سهمیه این کشورها چهار تیم است.

پلاتینی همچنین از منتقدان تجاری شدن بی رویه فوتبال در سالهای اخیر است.

پلاتینی که در دهه ۸۰ یکی از مشهورترین بازیکنان جهان بود، سه بار در سالهای میانی دهه هشتاد به عوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شده بود. او همچنین ریاست کمیته برگزاری جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را برعهده داشت. پلاتینی از سال ۲۰۰۲ به عضویت کمیته اجرایی یوفا و فیفا درآمده بود.

راسی همچنان سریعترین با موتور ۸۰۰ سی سی

"ولنتینو راسی" موتورسوار ایتالیایی تیم یاماها قهرمان هفت بار مسابقات موتورسواری جی پی است

در حالی که تیمهای فرمول یک در سراسر اروپا به معرفی اتومبیل های جدیدشان پرداخته اند، در مالزی نیز تیمها و رانندگان برای اولین بار به صورت قانونی به تمرین با موتورهای جدید در پیست موتور سواری مسابقات موتوجی پی MotoGP ، پرداخته اند.

از آنجا که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، سازمان دهندگان این مسابقات از سال گذشته به این فکر افتادند تا از حجم این موتورها کاسته و از سرعت آنها کم کنند تا خطر جانی برای رانندگان کمتر شود.

بنابراین موتورهای سال گذشته که با حجم ۹۹۰ سی سی ساخته شده بودند به ۸۰۰ سی سی تبدیل شدند، یعنی تقریبا حدود بیش از ۱۰۰ سی سی از حجم آن کاسته شد.

اما شیوه رانندگی موتور سوارانی چون ولنتینو راسی، موتورسوار ایتالیایی تیم یاماها و قهرمان هفت بار مسابقات موتورسواری، تنها سه دهم از کل زمان بالاترین سرعتش نسبت به سال گذشته کم کرد که باعث تعجب سازمان دهندگان و مکانیک های تیمها شد.

راسی با زمان دو دقیقه و نهصد و سی شش هزارم ثانیه سریعترین راننده این تمرینات سه روزه بود و جان هاپکینز استرالیایی از تیم سوزوکی دومین راننده سریع این پیست شد.

نایب قهرمانی تیم ملی کبدی ایران در مسابقات جهانی

تیم ایران در اولین دوره این مسابقات که سال گذشته برگزار شد نیز به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

تیم ملی کبدی ایران در فینال دومین دوره رقابتهای جهانی کبدی با نتیجه ۲۹ بر ۱۹ از تیم قدرتمند هند، میزبان بازیها، شکست خورد و نایب قهرمان جهان شد.

تیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی تیم تایلند را با نتیجه ۳۴ بر ۴ شکست داده بود و در مرحله نیمه نهایی نیز توانسته بود با حساب ۴۹ بر ۱۴ تیم ژاپن را شکست دهد و به دیدار فینال برسد.

تیم کبدی ایران حدود یک ماه پیش در مسابقات آسیایی دوحه مغلوب تیم ژاپن شده بود ولی با ترکیبی متحول شده به این رقابتها آمد و موفق شد به دیدار فینال راه پیدا کند.

تیم ایران در اولین دوره این مسابقات که سال گذشته برگزار شد نیز به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

فرناندو گونزالز در فینال تنیس اوپن استرالیا

فرناندو گونزالز از شیلی روز جمعه با شکست دادن حریف آلمانی خود تامی هاس به دیدار فینال مسابقات تنیس اوپن استرالیا راه پیدا کرد.

گونزالز روز یکشنبه در فینال بخش مردان به مصاف راجر فدرر سوئیسی، برترین تنیسور جهان خواهد رفت.

گونزالز موفق شد در یک بازی کاملا یک طرفه و در سه ست متوالی با نتایج ۶ بر یک، ۶ بر ۳ و ۶ بر یک هاس را شکست دهد و برای نخستین بار به فینال یکی از گرنداسلم ها راه پیدا کند.

این سومین بار است که تامی هاس در در مرحله نیمه نهایی این گرنداسلم شکست می خورد و نمی تواند به دیدار فینال راه یابد.

گونزالز روز یکشنبه در فینال بخش مردان به مصاف راجر فدرر سوئیسی، برترین تنیسور جهان خواهد رفت. فدرر در مرحله نیمه نهایی موفق شد به راحتی اندی رادیک از آمریکا را شکست دهد.

گونزالز و فدرر تاکنون ۹ بار برابر یکدیگر قرار گرفته اند که فدرر در تمامی دیدارها پیروز شده است.

فینال بخش زنان نیز بامداد شنبه بین ماریا شاراپووا از روسیه و سره نا ویلیامز از آمریکا برگزار می شود.

خبرهای کوتاه از ورزش جهان:

  • تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب تورنمنت بین المللی فوتسال تهران با نتیجه دو بر یک مغلوب تیم فوتسال روسیه شد. در این دیدار تیم ایران با بازیکان اصلی خود به میدان رفته بود. در دیگر دیدار روز اول این تورنمنت تیم امید ایران مقابل تیم ازبکستان به تساوی دو بر دو رسید.

 

آث میلان ۲ - آاس رم ۲

  • دیدار رفت تیمهای آث میلان و آاس رم در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های ایتالیا با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت. الیویرا و اینزاگی ‬برای میلان و پروتا و پیزارو برای رم گل زدند. دیدار برگشت دو تیم روز چهارشنبه آینده در ورزشگاه المپیک رم برگزار خواهد شد.

 

  • سرانجام بعد از چندین هفته گمانه زنی رونالدو بازیکن برزیلی باشگاه رئال مادرید روز جمعه به شهر میلان سفر کرد تا در آزمایشات پزشکی باشگاه آث میلان شرکت کند. در صورت موفق بودن این آزمایشها قراداد انتقال رونالدو به آث میلان در شش روز باقیمانده از مهلت نقل و انتقالات ژانویه منعقد خواهد شد.

 

  • روزنامه سان چاپ انگلیس خبر داد که روبرتو مانچینی مربی اینترمیلان گزینه نخست رومن آبراموویچ مالک ثروتمند باشگاه چلسی برای جانشینی خوزه مورینیو است. مورینیوی پرتغالی که در دو فصل گذشته چلسی را قهرمان لیگ برتر کرده با آبراموویچ دچار اختلاف شده و قصد دارد در پایان فصل این تیم را ترک کند. مانچینی نیز تا پایان فصل با اینترمیلان قرارداد دارد و هنوز قرارداد خود را تمدید نکرده است.

 

  • به گزارش روزنامه گاردین، رابی فاولر مهاجم سابق تیم ملی انگلستان پس از چندین سال حضور در لیگ برتر قصد دارد پا جای پای دیوید بکام گذاشته و به یک باشگاه آمریکایی بپیوندد. فاولر به این انتقال راضی است ولی هنوز با هیچ باشگاهی به توافق نهایی نرسیده است.

 

  • حزب اتحاد دموکراتیک، حزب حاکم آفریقای جنوبی هشدار داد منابع مالی دولت برای ساخت و نوسازی استادیوم های ورزشی فوتبال، جهت آماده سازی این کشور برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ با کسری مواجه شده است. دولت آفریقای جنوبی ۱۲ میلیارد دلار بودجه به این امر اختصاص داده که به نظر میرسد برای بازسازی استادیوم ها و آماده سازی سیستم حمل و نقل این کشور کافی نباشد.

 

  • علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری ایران خود را کاندیدای دبیرکلی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا کرده است. انتخابات اعضای هیات اجرایی این کنفدراسیون روزهای دوم و سوم فوریه (۱۳ و ۱۴ بهمن) در کشور ماکائو برگزار خواهد شد.

 

  • دارن فرگوسن پسر سرالکس فرگوسن، سرمربی منچستریونایتد، وارد دنیای مربیگری شد. دارن ۳۴ ساله روی نیمکت تیم دسته چهارمی پتربورگ نشسته است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.