پیروزی آرسنال و گلزنی علی کریمی

شکست صدرنشین در دقیقه آخر

در آخرین و حساس ترین دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برترانگلستان، تیم آرسنال موفق شد با نتیجه دو بر یک منچستر یونایتد، صدرنشین لیگ را شکست دهد.

تیم لندنی که در ورزشگاه خانگی خود (استادیوم امارات) بازی می کرد، تا هفت دقیقه به پایان مسابقه با یک گل از حریف منچستری عقب بود اما دو گل فان پرسی و آنری در دقایق ۸۳ و ۹۰ نتیجه مسابقه را در آخرین لحظات به نفع آرسنال تغییر داد.

تک گل منچستر یونایتد را در این دیدار وین رونی در دقیقه پنجاه و پنجم بازی به ثمر رساند. مهاجم ملی پوش انگلستان در چهارده مسابقه آخر تیمش تنها دو بار گلزنی کرده است.

تیم آرسنال با این پیروزی چهل و پنج امتیازی شد و با یک امتیاز کمتر نسبت به لیورپول در رده چهارم جدول باقی ماند. منچستر یونایتد نیز با همان پنجاه و هفت امتیاز جای خود را در صدر جدول حفظ کرد.

در دیگر دیدار باقی مانده روز یکشنبه تیم اورتون با دو گل آرتتا حریف پایین جدولی خود ویگن را شکست دهد و با چند پله صعود در رده نهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار بگیرد.

رده بندی لیگ برتر در پایان هفته بیست و چهارم

۱. منچستر یونایتد – ۵۷ امتیاز
۲. چلسی – ۵۱ امتیاز


۳. لیورپول – ۴۶ امتیاز

۴. آرسنال – ۴۵ امتیاز
۵. بولتون – ۴۰ امتیاز

حذف مارسمو در دور چهارم اوپن استرالیا

مسابقات تنیس اوپن استرالیا روز یکشنبه نیز ادامه یافت و مهم ترین اتفاق این روز حذف مارسمو، کوزنتسووا و دیمنتیوا در بخش زنان بود.

حذف مارسمو، از مهم ترین اتفاقات مسابقات تنیس اوپن استرالیا بود


در این روز و در آغاز دور چهارم رقابتها، امیلی مارسموی فرانسوی، مدافع عنوان قهرمانی، با نتیجه دو بر صفر در مقابل لوسی سافارووا از جمهوری چک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. استلانا کوزنتسووا از روسیه هم با همین نتیجه مغلوب شاهار پیر از اسرائیل شد، النا دیمنتیوا و دارینا سافینا در برابر نیکل وایدیسووا مغلوب شد.

در همین دور سره نا ویلیامز آمریکایی در دو ست متوالی بر یلنا یانکوویچ صربستانی، که در هفته های اخیر نتایج خوبی گرفته بود، پیروز شد. در ادامه دور سوم بخش زنان نیز دارینا سافینا از روسیه در برابر نا لی از چین شکست خورد.

در بخش مردان، راجر فدرر تنیسور شماره یک جهان از سوئیس با نتیجه ۳ بر صفر حریف صربستانی خود را پشت سر گذاشت و به جمع هشت نفر برتر صعود کرد. در سایر دیدارها اندی رادیک آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۲ و به سختی ماریو آنچیچ کروات را شکست داد و دیوید فرر اسپانیایی از مردی فیش آمریکایی شکست خورد.

این مسابقات که یکی از چهار گرنداسلم اصلی سال است، به مدت دو هفته در ملبورن استرالیا برگزار می شود.

سیزدهمین پیروزی متوالی اینترمیلان در سری آ

هفته بیستم مسابقات فوتبال سری آ ایتالیا با تداوم پیروزی های تیم صدرنشین اینترمیلان همراه بود. اینترمیلان موفق شد در زمین خود تیم فیورنتینا را با نتیجه ۳ بر یک و با گل های آدریانو، ابراهیموویچ و استانکوویچ شکست دهد.

آدریانو و ابراهیموویچ دو گل اینترمیلان را به ثمر رساندند

در دیگر دیدارهای مهم تیم آاس رم که در مکان دوم جدول است، در زمین خود با تیم لیورنو مساوی کرد تا فاصله اش با اینترمیلان بیشتر از قبل شود.

پالرمو، تیم سوم جدول نیز مقابل رجینا به تساوی بدون گل رسید. به این ترتیب جدول رده بندی لیگ دسته اول ایتالیا به شرح زیر است:

۱- ‬اینترمیلان ( ۵۴ ‬امتیاز)
۲- ‬آاس رم ‪( ۴۳ امتیاز)
‪۳- ‬پالرمو ( ۴۰ امتیاز)

ادامه جام جهانی هندبال در آلمان

در ادامه مسابقات جام جهانی هندبال، تیم جمهوری چک با نتیجه ۳۷ بر ۲۳ قطر را شکست داد. از همین گروه اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی، در دیداری نزدیک ۳۳ بر ۲۹ بر مصر غلبه کرد.

در دیگر مسابقات، در گروه A اسلوونی ۳۵ بر ۲۱ از سد گرونلند گذشت و تونس نیز با نتیجه ۳۴ بر ۲۳ کویت را مغلوب کرد. در گروه B ایسلند، استرالیا را ۴۵ بر ۲۰ به سختی شکست داد. فرانسه نیز ۳۲ بر ۲۱ اوکراین را مغلوب کرد.

در گروه C لهستان با نتیجه ۲۹ بر ۱۵ آرژانتین را شکست داد.

دانمارک در برابر مجارستان شکست خورد

نروژ در گروه E و در دیداری یکطرفه، ۴۱ بر ۱۳ آنگولا را شکست داد و دانمارک در دیداری پرهیجان با نتیجه ۲۹ بر ۳۰ از مجارستان شکست خورد.

در گروه F نیز کرواسی ۳۵ بر ۲۲ از سد مراکش گذشته و تیم‌های هندبال روسیه و کره به تساوی ۳۲ بر ۳۲ دست یافتند.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

- تیم سو‌یا صدرنشین فعلی لالیگا در ابتدای هفته نوزدهم مسابقات باشگاه های اسپانیا مقابل تیم ویارئال به تساوی بدون گل رسید. در دیگر دیدار دیشب، تیم آتلتیکو مادرید با یک گل تیم اوساسونا را شکست داد. در حال حاضر سویا با دو بازی بیشتر از بارسلونا و با سه امتیاز بیشتر صدرنشین است. سایر دیدارهای این هفته لالیگا یکشنبه شب برگزار می شود.

- در یکی از بازیهای باقی مانده از دور یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه های ایران، تیم صباباتری تهران موفق شد در زمین خود تیم برق شیراز را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر صعود کند. صباباتری در این مرحله باید به دیدار نفت آبادان برود.

علی کریمی در برابر هامبورگ گلزنی کرد

- تیم فوتبال بایرن‌‏مونیخ آلمان با گلزنی علی کریمی و در دیداری دوستانه موفق شد هامبورگ را شکست دهد. در این دیدار که در ورزشگاه هامبورگ برگزار شد، بایرن مونیخ با دو گل علی کریمی و لوسیو بر میزبان خود غلبه کرد. مهدوی کیا به دلیل سرماخوردگی در این دیدار غایب بود. ۵۷ هزار تماشاگر از این دیدار دیدن کردند.

- تیم یوونتوس ایتالیا که به دلیل تبانی در فصل گذشته، این فصل در سری ب فوتبال ایتالیا بازی می کند، در هفته بیستم مقابل تیم باری به پیروزی ۴ بر ۲ رسید و با دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم ناپل در صدر جدول قرار گرفت. گل های یوونتوس را در این دیدار دیوید ترزگه، پاول ندود (دو گل) و دل پیرو به ثمر رساندند.

- تیم ملی فوتبال عمان در ادامه جام کشورهای حاشیه خلیج فارس توانست تیم کویت را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. در دیگر دیدار انجام گرفته، امارات به رهبری برونو متسو توانست با نتیجه دو بر یک بر یمن پیروز شود.

- تیم ملی فوتبال آمریکا شنبه شب در دیداری دوستانه مقابل تیم دانمارک به پیروزی رسید. در این دیدار که در شهر لوس آنجلس برگزار شد، تیم آمریکا با نتیجه ‪ ۳‬بر یک حریف خود را شکست داد.

 

آرسنال با دو گل بر منچستر پیروز شد
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.