مربیگری خداداد عزیزی و لیگ برتر انگلستان

پیروزی صدرنشینان در لیگ برتر

در هفته بیست و سوم لیگ برتر باشگاههای انگلستان تیمهای صدرنشین به برتری رسیدند و در نتیجه فاصله شش امتیازی منچستریونایتد و چلسی در صدر جدول حفظ شد.

آرین روبن گل دوم از چهار گل چلسی را مقابل واتفورد به ثمر رساند

منچستر یونایتد صدرنشین در زمین خود با گلهای کریستیانو رونالدو، پارک و کریک با نتیجه ۳ بر یک بر آستون ویلا پیروز شد.

چلسی تیم دوم جدول نیز با ۴ گل دروگبا، لمپارد، روبن و مدافع حریف ویگان را برد و لیورپول هم با دو گل کراوچ و تک گل بلامی در زمین واتفورد به پیروزی رسید.

بولتون هم بدون گل با منچسترسیتی مساوی کرد. آندرانیک تیموریان، هافبک ایرانی بولتون که هفته گذشته دو گل در جام اتحادیه برای این تیم به ثمر رساند، از دقیقه ۶۶ وارد زمین شد.

در آخرین دیدار روز شنبه نیز تیم آرسنال در حالیکه از دقیقه سیزدهم بازی ده نفره شده بود، توانست میزبان خود بلکبرن روورز را با دو گل توره و آنری شکست دهد.

با این پیروزی آرسنال 42 امتیازی شد و با یک پله صعود پس از تیم های منچستر یونایتد، چلسی و لیورپول در رده چهارم جدول رده بندی لیگ برتر ایستاد.

خداداد عزیزی سرمربی ابومسلم مشهد شد

خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه به سرمربیگری تیم فوتبال ابومسلم مشهد انتخاب شد.

طبق قانون لیگ برتر ایران مربیان تیمهای لیگ برتر باید مدرک مربیگری A داشته باشند در صورتی که عزیزی این مدرک را ندارد

عزیزی که فوتبال حرفه ای اش را در این تیم مشهدی آغاز کرده است پیش از این رئیس سازمان فوتبال ابومسلم بود و با حفظ این سمت به سرمربیگری انتخاب شده است.

این در حالی است که از لحاظ قانونی ابهاماتی در مورد سرمربیگری عزیزی وجود دارد. طبق قانون لیگ برتر ایران همه سرمربیان تیمهای لیگ برتری باید مدرک مربیگری A داشته باشند. در صورتی که عزیزی این مدرک را ندارد.

ناصر شفق مدیر باشگاه ابومسلم در این مورد گفته است به دلیل حضور خداداد در مسابقات جام جهانی مدرک معادل A به او اعطا می‌شود. اما مرتضی محصص، رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران این مسئله را رد کرده است.

البته به گفته محصص کمیته آموزش فدراسیون فوتبال قدرت اجرایی ندارد و تصمیم گیری در این مورد بر عهده سازمان لیگ است.

کاپلو: بکام دیگر برای رئال بازی نخواهدکرد

فابیو کاپلو سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید روز شنبه گفت دیوید بکام بازیکن انگلیسی این تیم دیگر هرگز پیراهن تیم رئال را برتن نخواهد کرد.

 

 بکام با تیم تمرین خواهد کرد ولی برای تیم بازی نخواهد کرد. ما نمی توانیم روی بازیکنی که قراردادی به این مهمی با باشگاه دیگری دارد، حساب کنیم
 
فابیو کاپلو سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید

 

کاپلو گفت: "بکام با تیم تمرین خواهد کرد ولی برای تیم بازی نخواهد کرد. ما نمی توانیم روی بازیکنی که قراردادی به این مهمی با باشگاه دیگری دارد، حساب کنیم."

بکام روز جمعه با قراردادی پنج ساله به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار به تیم امریکایی ال.ای.گلکسی پیوست.

از سوی دیگر بکام دیروز گفت برای پیوستن به تیم آمریکایی با تام کروز، هنرپیشه مشهور آمریکایی، مشورت کرده است. بکام گفت: "شب گذشته حدود یک ساعت با کروز تلفنی حرف زدم و یک ساعت هم شب پیش از آن."

بکام همچنین اعلام کرد دوست دارد در تیم جدیدش پیراهن شماره ۲۳، شماره پیراهن خودش در رئال مادرید و نیز شماره پیراهن مایکل جوردن بسکتبالیست افسانه ای آمریکا، را بر تن کند.

سرانجام فدرر شکست خورد

اندی رادیک تنیسور ۲۴ ساله آمریکایی موفق شد راجر فدرر تنیسور شماره یک جهان را در فینال جام کویونگ در ملبورن استرالیا شکست دهد.

اندی رادیک موفق شد فدرر را شکست دهد اما همچنان با یک پیروزی در برابر دوازده پیروزی در دیدارهایی که با هم داشتند از حریف سوییسی عقب است

این اولین باخت فدرر در سال ۲۰۰۷ میلادی و دومین باخت او از ابتدای سال ۲۰۰۶ بود. آخرین پیروزی رادیک در برابر فدرر نیز به سال ۲۰۰۳ برمی گشت و در عوض او ۱۲ شکست از فدرر را در کارنامه اش دارد.

البته او از نظر آامار رسمی هنوز ۱۲-۱ از فدرر عقب است، چون این تورنمنت یک تورنمنت رسمی بین المللی نیست.

اما کارشناسان می گویند این پیروزی باعث می شود رادیک با روحیهه بهتری به مسابقات اوپن استرالیا پا بگذارد و روحیه دیگر تنیس بازان برای شکست دادن فدرر افزایش پیدا کند.

مسابقات تنیس اوپن استرالیا از روز دوشنبه آغاز می شود.

معرفی اتومبیل تویوتا برای رقابتهای ۲۰۰۷ فرمول یک

تیم فرمول یک تویوتا، جمعه ۱۲ ماه ژانویه در شهر کلن آلمان، اتومبیل جدید این تیم را برای رقابتهای سال ۲۰۰۷ میلادی معرفی کرد.

رانندگان اصلی تویوتا، رالف شوماخر(برادر مایکل شوماخر) از آلمان و یارنو ترولی از ایتالیا در کنار فرنک مونتنی از فرانسه راننده تست و تازه وارد این تیم در این جلسه حضور داشتند.

تیم تویوتا در جدول قهرمانی فرمول یک فصل گذشته ششم شد

سوتومو تومیتا، رییس ژاپنی تیم تویوتا فرمول یک، گفت: "هدف اصلی ما پس از پنج سال تلاش، رسیدن به مقام اول در این مسابقات است. مطمئن هستم ما امسال با رقیبان اول این مسابقات، رنو و مکلارن و فراری هم رده خواهیم شد."

با این که این اتومبیل ظاهرا فرق چندانی با اتومبیل سال قبل ندارد اما جان هیوت، نایب رییس تیم تویوتا، مدعی آن است که این اتومبیل کاملا با سال قبل فرق دارد و بخصوص در قسمت آیرودینامیکی آن تغییرات عمده ای دیده می شود.

تویوتا در جدول قهرمانی فرمول یک فصل گذشته ششم شد.

خبرهای کوتاه از فوتبال ایران و جهان

  • بعد از تیمهای آ.ث.میلان، یوونتوس و رئال مادرید، باشگاه اسپانیول نیز خواهان به خدمت گیری خاویر ساویولا بازیکن آرژانتینی بارسلونای اسپانیا است. با این وجود باشگاه بارسلونا تمایلی به از دست دادن ساویولا ندارد و فرانک ریکارد، سرمربی این تیم عنوان کرده است که اجازه خروج ساویولا را صادر نمی کند.

 

  • یک روز پس از جدایی بکام از رئال مادرید، فابیوکاپلو سرمربی این تیم اعلام کرد رونالدو مهاجم برزیلی این تیم را نیز نمی خواهد و اگر تیمی خواهان اوست می تواند در همین فصل نقل و انتقالات ژانویه او را به خدمت بگیرد. از یوونتوس و الاتحاد عربستان به عنوان تیمهایی که خواهان رونالدو هستند نام برده می شود.

 

امره بلوز اوغلو بازیکن اهل ترکیه تیم نیوکاسل به اتهام رفتار‌های نژادپرستانه از سوی اتحادیه فوتبال انگلستان فرا خوانده شد

  • پس از جلسه محمد حسن انصاریفرد و مصطفی دنیزلی، مدیر عامل و سرمربی باشگاه پرسپولیس تهران دو طرف تصمیم گرفتند همکاری حمید استیلی با کادر فنی باشگاه قطع شود. استیلی که به عنوان مربی در کنار دنیزلی فعالیت می کرد، در روزهای اخیر مصاحبه هایی علیه او انجام داده بود. استیلی می گوید رفتار دنیزلی با او و برخی بازیکنان تیم توهین آمیز است.

 

  • امره بلوز اوغلو بازیکن ترکیه ای نیوکاسل به اتهام رفتار‌های نژادپرستانه از سوی اتحادیه فوتبال انگلستان فرا خوانده شد. پس از شکست سه بر صفر نیوکاسل در بازی برابر اورتون، بازیکن ۲۶ ساله تیم ملی ترکیه به تیم هوارد و ژولئون لسکات بازیکنان رنگین پوست حریف اهانت کرده بود.

 

  • پس از آنکه خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی تیم چلسی اعلام کرد که در پایان فصل از این تیم آغاز شد گمانه زنیها درباره باشگاه آینده او آغاز شده است. گفته می شود رئال مادرید و اینترمیلان از مشتریهای اصلی مورینیو هستند. ظاهرا ماسیمو موراتی، مالک اینترمیلان گفته است رقمی بالغ بر ۸ میلیون یورو در سال دستمزد به وی پرداخت خواهد کرد.

 

 
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.