دو گل تیموریان در جام اتحادیه فوتبال و فیگو در الاتحاد

پیروزی بولتون در جام اتحادیه انگلستان با دو گل تیموریان

مرحله سوم جام حذفی فوتبال باشگاه های انگلستان برگرار شد و بیشتر تیم های لیگ برتری در برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

تیموریان پس از بازی های قابل توجه برای تیم ایران در جام جهانی 2006 آلمان به تیم بولتون پیوست

تیم بولتون در زمین دنکستر با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد. دو گل از ۴ گل بولتون را آندرانیک تیموریان هافبک ایرانی و معمولا نیمکت نشین این تیم به ثمر رساند.

همچنین در یکی از حساس ترین مسابقات این مرحله، تیم آرسنال موفق شد در ورزشگاه انفیلد لیورپول با نتیجه سه بر یک این تیم را شکست دهد.

در دیگر دیدارهای مهم تیم چلسی در زمین خود با نتیجه ۶ بر یک مسلسفیلد را برد، بیرمنگام با نیوکاسل و لسترسیتی با فولهام ۲ بر ۲ مساوی کردند و پورتموث ۲ بر یک ویگان را شکست داد.

فیگو از تابستان در الاتحاد

پیوستن لوئیس فیگو به الاتحاد عربستان قطعی شد. البته هافبک پرتغالی اینتر پس از پایان فصل جاری راهی عربستان می‌شود. فیگو سرانجام قرارداد یک ساله خود با الاتحاد را امضا کرد و از اول جولای ۲۰۰۷ بازیکن الاتحاد محسوب می شود.

مدیر باشگاه الاتحاد در مورد رقم قرار داد فیگو گفت: "در خصوص مبلغ دقیق قرارداد او حرفی نمی‌زنم، اما این رقم یکی از بالاترین رقم هایی است که تاکنون در خاورمیانه پرداخت شده است."

پیش از این اعلام شده بود که فیگو در ازای ۵ میلیون یورو به مدت شش ماه به الاتحاد می پیوندد.

اسین، بازیکن غنایی تیم چلسی، از هم باشگاهیش دیدیه دروگبا پیشی گرفت و لقب بهترین فوتبالیست آفریقا را از آن خود کرد

اسین مرد سال فوتبال آفریقا شد

مایکل اسین، ملی پوش غنایی چلسی، با کسب ۶۶ درصد آرا به عنوان بهترین فوتبالیست سال آفریقا انتخاب شد.

طی رأی گیری انجام شده از سوی بی بی سی که بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مخاطبان بی بی سی در قاره آفریقا در آن شرکت کردند، اسین ۲۴ ساله توانست محمد ابوتریکه، بازیکن باشگاه الاهلی مصر و دیدیه دروگبا بازیکن ساحل عاجی تیم چلسی را پشت سر بگذارد و بهترین بازیکن قاره آفریقا شود.

در سالهای گذشته الحاجی دیوف از سنگال، محمد برکات از مصر، سامی کوفور از غنا و جی جی اوکوچا از نیجریه (دو سال متوالی) این عنوان را کسب کرده بودند.

پیشنهاد حذف تعطیلات زمستانی در فوتبال آلمان

درخواست هایی برای برچیدن تعطیلات زمستانی بوندس لیگا از فصل آینده مطرح شده است.

فرانتس بکن باوئر، رییس باشگاه بایرن مونیخ، در این باره گفته است: "کافیست که بازیها به خاطر کریسمس و تحویل سال نو میلادی یکی دو هفته تعطیل شوند، اما تعطیلات پنج هفته ای بوندس‌لیگا چیز لوکسی است."

 

 کافیست که بازیها به خاطر کریسمس و تحویل سال نو میلادی یکی دو هفته تعطیل شوند، اما تعطیلات پنج هفته ای بوندس‌لیگا چیز لوکسی است
 
فرانتس بکن باوئر

 

بکن‌باوئر به استاندارد بالای ورزشگاه های آلمان اشاره کرده و گفته است که تحمل سرمای زمستانی در چنین ورزشگاه های مجهزی ممکن است.

اولیور بیرهوف، مدیر تیم ملی آلمان، نیز با بکن باوئر موافق است. به گفته بیرهوف در ایتالیا تعطیلات زمستانی فوتبال وجود ندارد و با این حال آنها قهرمان جهان شدند.

در مقابل توماس شاف مربی تیم برمن صدرنشین فوتبال بوندس لیگا، تعطیلات زمستانی را برای تجدید قوای بازیکنان و بویژه ملی ‌پوشان فوتبال ضروری می داند.

خبرهایی از دنیای تنیس

در حالیکه اکثر تنیسورها خود را برای مسابقات اوپن استرالیا که اولین مسابقه گرند اسلم هر سال میلادی است، آماده می کنند، این روزها تورنمنت های دیگری هم در نقاط مختلف دنیا در حال برگزاری است. نگاهی داریم به نتایج این تورنمنت ها:

  • کیم کلایسترز، تنیسور زن بل‍ژیکی، سال ۲۰۰۷ را با قهرمانی آغاز کرد. او در فینال مسابقات هنگ گنک توانست ماریا شاراپووا را در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ شکست دهد. این تنیسور ۲۳ ساله که زمانی بهترین تنیسور زن دنیا بود، اعلام کرده است که امسال آخرین سال حرفه ایش خواهد بود و قصد دارد در پایان سال تنیس را کنار بگذارد.

 

دینارا سافین بیست ساله برادر مارات سفین، قهرمان تنیس مردان از روسیه، است

  • در فینال دیگر تورنمنت جاری، در استرالیا، مارتینا هینگیس سوئیسی از دینارا سافینای روس شکست خورد. هینگیس ۲۵ ساله که یکی از پرافتخارترین تنیسورهای زن دنیاست، در فینال مسابقات قهرمانی هاردکورت زنان در استرالیا با نتیجه دو بر یک مغلوب سافینای ۲۰ ساله شد. هینگیس بعد از این دیدار گفت: "همه باید مواظب او باشند. او حتی از برادرش (مارات سافین، برترین تنیسور سابق مردان) هم بهتر است."


  • در تنیس مردان هم ایوان لوبیچیچ کروات توانست در فینال مسابقات تنیس دوحه با نتیجه ۲ بر صفر ( ۶-۴ و ۶-۴ ) بر اندی مورای غلبه کند و به مقام قهرمانی این تورنمنت یک میلیون دلاری برسد. اندی مورای، تنیسور شماره یک بریتانیا، برای رسیدن به فینال توانسته بود نیکلای داویدنکو، تنیسور شماره ۳ جهان از روسیه را شکست دهد.

 

خبرهایی از دنیای فوتبال

  • در لیگ برتر ایران تیم فوتبال استقلال اهواز با نتیجه یک بر صفر فولاد خوزستان را شکست داد و با ۲۵ امتیاز به مکان چهارم نیم فصل اول رسید و توانست بهترین تیم شهرستانی نیم فصل اول لقب گیرد.


  • والتر زنگا دروازه بان سرشناس سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا با عقد قراردادی مربیگری تیم فوتبال باشگاه العین امارات عربی متحده را برعهده گرفت. او جایگزین آنجل یوردانسکو رومانیایی شد که به دنبال نتایج ضعیف العین درنیم فصل لیگ این کشور کنار رفت.


  • فرانک رست دروازه بان ۳۳ ساله شالکه پس از مذاکرات فراوان سرانجام به تیم هامبورگ پیوست و به احتمال زیاد اولین دیدارش با پیراهن هامبورگ را دو روز دیگر در مقابل تیم ملی ایران انجام خواهد داد.

 

 
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.