تمبرهای کریسمس در آستان قدس

نمایشگاه عکس: تمبرهای کریسمس در آستان قدس

 

نمایشگاهی از تمبرهایی که در شانزده کشور جهان به مناسبت تولد عیسی مسیح چاپ شده، در محل گنجینه تمبر و اسکناس موزه آستان قدس رضوی در شهر مشهد برپا شده است.

این نمایشگاه که برای اولین بار در ایران برگزار شده تمبرهای هنری ویژه ولادت حضرت عیسی از کشورها و جزایر مختلف جهان نظیر، اسپانیا، پارگوئه، جامائیکا، آمریکا، سام وا، ایران، آنگوئیلا، گراندا، کای مان و باهاما به نمایش گذاشته شده است.

تمثال حضرت مریم، کودکی حضرت عیسی، نقاشی ویژه ولادت حضرت عیسی که توسط هنرمندان و نگارگران مشهور جهان مانند رافائل، گیرلاندایو، کوریر، ریوارنی خلق شده اند.

مسئولین موزه آستان قدس رضوی در مشهد به منظور ارج نهادن به مناسبت های جهانی، ملی و مذهبی، اقدام به برگزاری نمایشگاههای تخصصی متعدد در سال جاری کرده اند.

نمایشگاه تمبرهای افغانستان به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد استقلال این کشور، روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و نمایشگاه تمبرهای ورزشی کشورهای مختلف جهان به مناسبت جام جهانی فوتبال از جمله نمایشگاههای تخصصی امسال بودند که به گفته مسئولین با استقبال فراوان علاقمندان همراه بوده است.

گفتنی است گنجینه تمبر و اسکناس موزه آستان قدس رضوی دارای مجموعه های منحصر به فردی از تمبرهای ایرانی دوره های قاجاریه، پهلوی و جمهوری اسلامی و تمبرهایی از 180 کشور و جزیره جهان است که توسط مجموعه داران بزرگ داخلی و خارجی به این گنیجینه اهدا شده است.

این نمایشگاه از تاریخ 4 تا 11 دی ماه به روی علاقه مندان باز است.

 

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.