وقتی یک روحانی ، قهرمان بوکس می شود

وی عضو شورای سیاست‌گذاری هیات‌های مذهبی شهرستان رشت نیز هست. این روحانی، هم اکنون عضو کمیته فنی و مسئول شورای مرکزی فول کیگ بوکسینگ کشور و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است.»



حجت‌الاسلام‌والمسلمین "عاشوری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: با توجه به زندگی ماشینی امروز و معضلاتی که هم اکنون در جامعه مشاهده می‌شود، ورزش لازمه زندگی است. ورزش در واقع همراز انسان است و قدرت آن نیز با آمدن انسان شکل گرفته‌است.


او افزود: به هر حال شغل قابل تغییر است، ولی راه به هیچ عنوان عوض نخواهد شد. من 15 سال به عنوان مربی در خدت جامعه ورزش بوده‌ام و شاگردان زیادی را نیز در این زمینه تربیت کرده‌ام و علیرغم مخالفت‌هایی که در حوزه علمیه با ورزش و به خصوص ورزش‌های رزمی می‌شد، به آن پرداختم.

وی در خصوص تاثیرات ورزش بر زندگی امروزی، گفت: ورزش از نگاه هر کس تعریف ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال یک کودک ورزش را به عنوان بازی تلقی می‌کند و تیم نوجوانان آن را برای مطرح شدن خود می‌خواهد. یک جوان از ورزش عناوین و مطرح شدن و به اوج رسیدن را خواستار است و یک مربی و فرد کارکشته به مراتب تعریف کاملتری از ورزش ارائه می‌دهد. ولی به هر ترتیب امروزه ورزش لازمه جامعه است و چنانچه از جامعه کنونی ورزش را بگیریم، آن جامعه مریض خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت ادامه داد: در اجتماع کنونی ورزش در حال حرکت به سوی حرفه‌ای شدن است و علیرغم اینکه دولت هم اکنون به ورزش عمومی زیاد پرداخته‌است، ولی به هر ترتیب لازمه ورزش عمومی رسیدن به قهرمانی است و اگر این مهم تحقق پیدا نکند، رغبت از جامعه گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: در ورزش‌های رزمی، ورزشکار علاقه شدید و وافری نسبت به استاد و خود آن رشته پیدا خواهد کرد و علیرغم آنکه بسیاری تصور می‌کنند رزمی کار به سبب پرداختن به این رشته خشن از روحیه خشونت‌باری برخوردار است، باید گفت که ورزشکاران رزمی دارای روحیه لطیف و احساسی هستند، ضمن اینکه ورزش نیز به مانند علم در حال تغییر و تحول است و ورزشکاران نباید آن را به عنوان نقطه اوج در نظر بگیرند. و از این رو همواره به شاگردانم تاکید کرده‌ام در جایی که در آن مطرح شدید، به دنبال فعالیت باشید و تعصب کورکورانه نسبت به رشته‌ای خاص نداشته باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عاشوری خاطرنشان کرد: توصیه‌ای که به دوستان روحانی خود دارم این است که حداقل به ورزش بپردازند، چرا که پرداختن به ورزش هیچ لطمه‌ای به قداست و ابهت طلبگی نخواهد زد و باید به آن پرداخته شود. آرزومندم روزی فرا برسد که با مطرح شدن نام ورزشکاران گیلانی و ایران در سطح جهان، همه ایرانیان احساس افتخار و شعف کنند.

مدیر عامل باشگاه شهرداری رشت که از سال 83 تاکنون در این سمت مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: با دعوت از دوستان شورای شهر و مطرح کردن برنامه‌هایمان در باشگاه شهرداری در جمع اعضای هیات مدیره دیدگاه‌های خود را بازگو کردم و با رای اعضا از سال 83 به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره باشگاه شهرداری رشت منصوب شدم.

وی تصریح کرد: ما در واقع استعدادهایی که در ورزش استان در حال هدر رفتن بودند را شکوفا کردیم. افتخارمان نیز این است که کسانی را در باشگاه شهرداری پرورش دادیم که جذب باشگاه‌های مطرح دیگر شدند و این کار بسیار بزرگی بود که توانستیم 1800 نفر را در سال جاری در فوتبال و بیش از 400 نفر در فوتسال به عنوان بازیکن آینده‌دار پرورش دهیم، اما متاسفانه جراید و رسانه‌ها این موفقیت را نمی‌بینند.

او ادامه داد: باشگاه شهرداری در دو سال اخیر به واقع مظلوم مانده‌است، ولی به این موضوع هیچ اعتراض نداشته‌ام، چرا که این کار را برای جلب توجه و معروف شدن شروع نکرده‌ایم. این اقدامات چند سال بعد نتیجه خواهد داد، ولی متاسفانه ظرفیت اجتماع به آن اندازه نیست که چند سال صبر کند تا ثمره این فعالیت‌ها و اقدامات را مشاهده کند.

وی افزود: از بدو ورودم به باشگاه شهرداری کار آموزش را شروع کرده ایم در همین راستا امسال 13 مربی در رشته‌های فوتبال و فوتسال آورده‌ایم تا به جوانان و نوجوانان علاقه‌مند آموزش دهند. جدا از این در منطقه باقرآباد نیز باشگاه دیگری داریم که بیش از 14 مربی به صورت روزانه در رشته‌های رزمی فعالیت در آن می‌کنند.

حجت‌الاسلام عاشوری در پایان با اشاره به احداث مجموعه فرهنگی و ورزشی باشگاه شهرداری در آینده، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهایی که به عمل آوردیم در صدد احداث مجموعه‌ای کامل مانند مجوعه کارگران هستیم که علیرغم رایزنی‌های صورت گرفته، فعلا این طرح به مرحله اجرا نرسیده‌است، چون با بودجه 210 میلیون تومان در سال نمی‌توانیم حتی تیمی در سطح لیگ دسته دوم کشور داشته باشیم، چه برسد به احداث مجموعه ورزشی. هر چند که با این بودجه نیز کارها و اقداماتی به اندازه صدها تیم ورزش انجام داده‌ایم که من شخصا از این مسئله خوشحالم و افتخار نیز می‌کنم که با این اقدامات توانسته‌ایم لبخند رضایت را بر لبان همشهریان خود بنشانیم.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند