بازگشت ملوانان بازداشت شده بریتانیایی به خلیج فارس

بازگشت ملوانان بازداشت شده بریتانیایی به خلیج فارس

وزارت دفاع بریتانیا تأیید کرد که هفت تن از ملوانان و تفنگداران نیروی دریایی این کشور که ماه گذشته توسط ایران بازداشت شده بودند، به محل خدمتشان در خلیج فارس بازگشته اند.
ناو کورنوال
ملوانان ناو بریتانیایی کورنوال هنگام گشت بازرسی در خلیج فارس به دست نظامیان بریتانیایی بازداشت شدند

آن گونه که این وزارتخانه اعلام کرده، این هفت نظامی بریتانیایی به ناو کورنوال بازگشته اند که به گشتزنی و بازرسی شناورها در خلیج فارس در چارچوب قطعنامه ۱۷۲۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد مشغول است.

فی ترنی، تنها زنی که در جمع بازداشت شدگان بود و توجه رسانه ها را به خود جلب کرد نیز در میان هفت نفری است که به خلیج فارس بازگشته اند.

او و چهارده همراهش بامداد ۲۳ مارس (سوم فروردین) پس از بازرسی یک کشتی تجاری هندی در نزدیکی دهانه شط العرب (اروندرود) در خلیج فارس به دست نیروهای سپاه پاسداران ایران بازداشت شدند.

بریتانیا مدعی بود نیروهایش به هنگام بازداشت در آبهای ساحلی عراق بوده اند، در حالی که ایران ادعا می کرد آنها را در آبهای ساحلی خود دستگیر کرده است.

نیروی دریایی بریتانیا پس از این حادثه، گشتزنی در خلیج فارس را متوقف کرد، اما یک ماه بعد و مدتی پس از آنکه نیروهایش به صورتی غیرمنتظره توسط ایران آزاد شدند، تصمیم گرفت گشتزنیها را از سر گیرد.

اینک حدود نیمی از آن گروه پانزده نفره به عملیات گشتزنی بازگشته و هفت تن دیگر در پایگاه نیروی دریایی بریتانیا در اسکاتلند مشغول خدمت شده اند.

در این میان تنها یکی از آنها به علت گم کردن گذرنامه اش در بریتانیا مانده و منتظر صدور گذرنامه جدید است تا به محل خدمتش در عراق باز گردد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.