گالانت درباره حمله «دقیق» به جمهوری اسلامی: هیچ کجا برای اسرائیل دور نیست

 یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیلصدای آمریکا: یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه گفت حمله «دقیق، مرگبار، و غافل‌گیرکننده» به مواضع جمهوری اسلامی حاوی این پیام بود که دست اسرائیل به همه کسانی که در تلاش برای آسیب رساندن به آن هستند، می‌رسد.

گالانت که در مراسمی برای گرامیداشت یاد سربازان اسرائیلی جان‌باخته سخن می‌گفت، تصریح کرد که هیچ جایی برای اسرائیل دور از دسترس نیست.


او در ارتباط با حملات سنگین اسرائیل به حزب‌الله و حماس طی یک‌سال اخیر نیز گفت در نتیجه این حملات، دو گروه مزبور قابلیت خود به عنوان «ابزار موثر» در دسترس جمهوری اسلامی علیه اسرائیل را از دست داده‌اند.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، لوید آستین، حملات «موفقیت‌آمیز» به مواضع جمهوری اسلامی و «فرصت‌های راهبردی» ناشی از این حملات را به بحث و گفت‌وگو گذاشت.

بر اساس بیانیه وزیر دفاع اسرائیل، گالانت در این تماس تلفنی ارزیابی‌های اولیه از موفقیت حملات علیه تاسیسات ساخت موشک، آرایه‌های موشکی زمین به هوا، و توانایی‌های هوایی جمهوری اسلامی را با آستین به اشتراک گذاشت.

ارتش اسرائیل صبح روز شنبه ۵ آبان، همزمان با طلوع آفتاب در ایران، اعلام کرد حملات «دقیق و هدفمند» به اهداف نظامی جمهوری اسلامی در مناطق مختلف ایران به پایان رسیده و هواپیماهای اسرائیلی با موفقیت به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.