آیا ایران به حملات هواىى اسرائیل علیه پایگاه‌های نظامی خود پاسخ می‌دهد؟

العربیه: درحالی که نزدیک به ۱۲ ساعت از پایان حملات هوایی اسرائیل به ۲۰ مرکز نظامی ایران گذشته است رسانه‌های منطقه‌ای و داخلی در ایران، گزارش‌های متناقضی درباره احتمال پاسخ احتمالی ایران به این حملات منتشر کرده‌اند.

برخی منابع رسانه‌ای مدعی شدند که ایران از طریق یک واسطه به اسرائیل پیام داده است که درصدد پاسخ به اسرائیل نیست اما در همین حال «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران از آمادگی نیروهای نظامی برای حمله موشکی به اسرائیل خبر داده و برخی از کانال‌های تلگرامی حتی از احتمال انجام «فوری» این حمله سخن به میان آورده‌اند.


برخی منابع می‌گویند روسیه همچون آمریکا توسط اسرائیل از قبل درجریان حمله در اولین ساعت بامداد شنبه به ایران قرار گرفته و به ایران در این زمینه هشدار داده است.

برخی گزارش‌ها همچنین حاکی از آمادگی پدافند هوایی ایران است که این حمله را در جمعه شب پیش‌بینی کرده بود. با این حال ارتش اسرائیل می‌گوید در حملات خود که موسوم به «روزهای توبه» است توان پدافندی و موشکی جمهوری اسلامی را به شدت تضعیف کرده است.

اما «تسنیم» به نقل از «یک منبع مطلع» نوشته است: «ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن 20 نقطه در کشور غیرواقعی است و تعداد اهداف دشمن با فاصله، کمتر از این میزان است.» این خبرگزاری همچنین حمله به مراکز نظامی سپاه پاسداران در تهران را تکذیب کرده و به نقل از منبع خود خبر داده است که «ایران حق خود برای پاسخگویی به هرگونه تعرض را محفوظ می‌داند و تردیدی نیست که اسرائیل در برابر هر اقدامی واکنش متناسب دریافت خواهد کرد».

با این حال تا عصر امروز نیز برخلاف دفعات قبلی، گزارش‌هایی از نقل و انتقال واحدهای نظامی و موشکی ایران در رسانه‌های اجتماعی منتشر نشده است.

اسرائیل پس از سالها عملیات مختلف در ایران، برای اولین بار پس از حمله به یک پایگاه راداری و پدافندی در ماه آوریل در نزدیکی اصفهان در ماه آوریل، حمله نظامی خود به ایران را اعلام کرد و از اولین ساعت بامداد شنبه حملات هوایی با استفاده از جنگنده‌ها و موشک‌های هوا به زمین در سه موج آغاز کرد اما ایران می‌گوید این حملات «محدود» بوده و خسارات جزیی داشته است با این حال ارتش ایران کشته شدن دو افسر و درجه‌دارپدافند هوایی را تایید کرده است.

با وجود اینکه مقامات رسمی حکومت ایران تاکنون درباره پاسخ فوری به حمله اسرائیل سخنی نگفته‌اند و از جمله اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدامات تلافی‌جویانه ایران را «به موقع» اعلام کرده اما رسانه‌های حکومتی ایران درحال انتشار بیانیه‌های گروه‌ها و نهادهای مختلف حکومتی بر لزوم پاسخ سریع به اسرائیل هستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
از نظر عقلانی نمیتونند.چون اسم عملیات اسرائیل روزهای پاسخ هست نه روز پاسخ.به این معنی که الان که نشان دادند براحتی با جنگنده میتونند به قلب ایران برسند و اهدافشان را بزنند و برگردند بدون هیچ مزاحمت پدافند موثری،یعنی آماده مراحل بعدی در صورت حمله رژیم هستند.و این تبلیغات و تلاش برای محدود نشان دادن عملیات و نادیده گیری آسیبها توسط نوچه های رژیم ،نشون میده قصد تسلیم دارند.هرچند از رژیم غیر عقلانی هیچ چیز بعید نیست.
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران
از روز نخست اشغال ایران پس از شورش ۵۷ فرقه نکبت تبهکارآخوندی اشغالگر ایران یکی از أصول اولیه اش نابودی اسرائیل بوده این موضوع را همه ما میدانیم. خب صرف نظر از اینکه در این ۴۶ سال چه گذشته برای نخستین بار بیش از ۱۰۰ جت جنگنده ارتش اسرائیل با عبور از ۳کشور وارد حریم هوایی ایران شده‌اند و اومدن پاسخ گنده گویی فرقه نکبت آخوندی تروریست‌های گروگانگیر را دادند. حالا شما چی تو چنته دارین ؟ فقط میخوایین بگین اصلا نتونستن کاری از پیش ببرند و مسخره کنید ؟ حتی اگر با اطلاع قبلی اومده باشند و حتی اگر نتونسته باشند یک گلوله به پادگانی در خاک ایران شلیک کنند حتی اگر ۴ جت جنگنده بوده باشند ! این شد محو اسرائیل ؟ طرفداران مغز فاضلابی خودتون هم باور نمی‌کنند. حمله هوایی سحرگاه امروز به ایران ناقوس مرگتان است.
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
در حقیقت در 7 اکتبر حزب الله مقدمه ی نابودی خودش را فراهم کرد. اسرائیل متوجه شد که نمیتواند این دشمن متعدی را به حال خودش رها کند وگرنه بقایش به خطر می افتد. بعلت زشتی عملیات 7 اکتبر اسرائیل با هیچ مانع جدی در صحنه ی بین المللی مواجه نشد که غزه را شخم بزند. دندان حزب الله لبنان را بکشد و بطور خلاصه در طول یکسال اسرائیل جغرافیای منطقه را به نفع خودش تغییر داد و در حالیکه در قبل از 7 اکتبر در گوشه ی رینگ بود حالا حرف اول و آخر را در خاورمیانه میزند. بیش از حزب الله برای چپول ها متاسفم که تخم مرغ هایشان را در سبد اشتباهی گذشتند و نیم قرن روی قبری گریه کردند که در ان مرده نیست تا جائیکه فرخ نگهدار ملعون خون گریه کرد. البته گریه ی او برای عمر خودش است که به امید گرفتن ماهی در دریای کوسه ها شنا کرده است
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
میشه سناریو رو پایان یافته تلقی کرد و بازیگرانش هم راضی و خوشنود و منطقه و دو ملت هم مبهوت و سر کار !!
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.