کاخ سفید: به‌دنبال تغییر حکومت در ایران نیستیم

 جیک سالیوان.صدای آمریکا: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز پنجشنبه ٣ آبان گفت آمریکا در پی تغییر حکومت در ایران نیست.

این مقام ارشد دولت بایدن گفت: «بر این باور نیستیم که ایالات متحده سابقه خوبی در زمینه طراحی سیاستی به منظور تلاش برای تغییر رژیم داشته باشد.»


ساعاتی پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، بر «هماهنگی نزدیک» آمریکا با اسرائیل برای جلوگیری از «تعرض‌های بیشتر» حکومت ایران تاکید کرد.

بلینکن افزود که آمریکا در همکاری با شرکایش «به شکل مستقیم یا غیرمستقیم» به تهران پیام داده که حملات بیشتر به اسرائیل «عواقب عمیق منفی» برای منافع ایران در پی خواهد داشت.

او که در روزهای گذشته به اسرائیل سفر کرده بود، روز پنجشنبه پس از دیدار با مقام‌های ارشد قطر تاکید کرد که تشدید تنش‌ها «به نفع هیچکس نیست.»

اظهارات دیپلمات ارشد آمریکا در میانه تهدیدهای مکرر مقامات ارشد اسرائیل مبنی بر قطعی‌بودن پاسخ این کشور به حمله موشکی ۱۰ جمهوری اسلامی به اسرائیل گفته شد.

شلیک بیش از ۱۸۰ فروند موشک بالستیک به اسرائیل توسط حکومت ایران در روز ۱۰ مهر در حالی انجام شد که این حکومت در ۲۵ فروردین نیز ۳۲۰ پرتابه اعم از پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالستیک و کروز به اسرائیل شلیک کرده بود.
لبنان
وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله گفت ایالات متحده نمی‌خواهد عملیات اسرائیل در لبنان طولانی‌مدت شود.

به گفته بلینکن، اسرائیل باید گام‌های لازم برای جلوگیری از آسیب‌دیدن غیرنظامیان و به خطر افتادن صلح‌بانان سازمان ملل و همچنین نیروهای مسلح لبنان را بردارد.

او افزود که آمریکا به صورت فشرده در تلاش برای یافتن راه‌حلی دیپلماتیک به منظور بازگشت غیرنظامیان اسرائیلی و لبنانی به منازل خود در مناطق مرزی دو کشور است.

همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا، فرانسه نیز اقدام به برگزاری کنفرانسی برای جمع‌آوری کمک به لبنان کرد.

به گزارش رویترز، در این کنفرانس ١ میلیارد دلار کمک برای لبنان جمع‌آوری شد که ۲۰۰ میلیون دلار آن به ارتش و ۸۰۰ میلیون دلار دیگر آن به کمک‌های انسان‌دوستانه اختصاص داده خواهد شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، با تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس گفت ادامه آسیب‌دیدن غیرنظامیان و تخریب لبنان به پایان تروریسم و تامین امنیت برای همه منجر نخواهد شد.

حزب‌الله لبنان از فردای حمله تروریستی ۱۵ مهر ۱۴۰۲ به طور یک‌جانبه حملات راکتی و پهپادی خود به شمال اسرائیل را آغاز کرد.

اسرائیل هم در واکنش با انجام حملات شدید علیه مواضع این گروه در لبنان و سوریه، علاوه بر کشتن صدها تن از اعضای این گروه مورد حمایت حکومت ایران، رهبر و فرماندهان ارشد نظامی این گروه از جمله حسن نصرالله، فواد شکر، ابراهیم عقیل، و هاشم صفی‌الدین، را از پا در آورده است.

اسرائیل همزمان با حملات هوایی سنگین به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان، حومه جنوبی بیروت، و دره بقاع، اقدام به اعزام نیروهای زمینی خود به بخش‌های از جنوب لبنان کرده است.

تاکنون چندین کشور، از جمله ایالات متحده، اسرائیل، آلمان، صربستان، لیتوانی، استونی، لتونی، و استرالیا کلیت حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

شناسایی کلیت حزب‌الله لبنان به عنوان یک سازمان تروریستی به مفهوم تفاوت قائل نشدن میان شاخه سیاسی با شاخه نظامی آن حزب و تروریست شناختن هر دو شاخه حزب‌الله است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
paksan - ایران، ایران

اسرائیل نیاز به حمایت بیشتر داره تا بتونه بدون دقدقه حزب الله را خنثی و رهبرانش رو از بین ببره پس تا زمانیکه کار در لبنان تمام نشده حمله ای به ایران صورت نخواهد گرفت یا بسیار محدود خواهد بود ولی به نظر من همانطور که تا اینکه حماس خنثی نشده بود اسرائیل فقط حزب الله را تهدید میکرد اینجا هم داستان همین خواهد بود ولی قطعا با سرنگونی حزب الله حملات مستقیم به ایران شروع خواهد شد که البته ضربات با کشتن سران و فرماندهان ارشد نظام بصورت مداوم به مراکز نظامی و اقتصادی و طوری خواهد بود که با شورشهای مردمی و اعتراضات مردمی از فقر و گرانی و ناکارآمدی و فساد سنگین حکومت همراه بشود بخصوص در استانهای مستعد که چندین ساله دارند روی جدایی طلبان آنها با کمک حکومتهای همراه سرمایه گذاری و برنامه ریزی میکنند مثل باکو و اردوغان در شمال غرب، عربستان و امارات در جنوب غرب، امارات و پاکستان در جنوب شرق. احمقانه ترین چیز اینه که خامنه ای مثل نصرالله تماشاچی بمونه و با حملات نصفه و نیمه و بی اثر کنار گود بمونه تا نوبت خودش بشه. جنگ حتمی خواهد بود و این حرفهای مقامات آمریکایی هیچ ارزشی نداره.
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

شما نباش، ما هستیم.
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
۳۹
#شمشیر عدالت - نیمیخن، هلند

بله خوب چه خری بهتر از اینها برای حکومت کردن به کشوری با شرایط ابر قدرت شدن مثل ایران ،نفتش و تمام مواد معدنیش و که به اسم تحریم نصف قیمت میخرید و پولیکه برای درست کردن زیر ساختها رو داره خرج لبنان و فلسطین میکنیه در کل خر بهتر از این پیدا نمیشه
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
۳۸
freedom of the press - تهران، ایران
اگر بودید جای تعجب بود. این نشانه روشنی باشه برای ایرانیان احمق و آماده خواه که آمریکا و اسرائیل و بقیه کشورها را بانی نجات کشورشان از شر این اشغالگران ملا می دانند. یک بشر باید اینقدر احمق و راحت طلب و بیشعور باشد که کشوری دیگر را ناجی کشورش بداند. مگر آن کشور مثل شما خ..ر است که بدون هیچ گونه منفعتی بیاید و تو را آزاد کند از دست ملاها. خیلی احمقی اگه باور داشته باشی خارجی ها به فکر تو و ایران هستند. احمق بیشعور نفهم فقط و فقط خودتی که می توانی خودت و کشورت را نجات بدهی. تو برای آمریکا و اسرائیل و اروپا در حد موی زاییدشون ام نیستی. اینها ملاها را می خواهند و بس. به از خریت بیا بیرون.
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

پرواضح این رژیم اگر برای همه بد بود برای شما هرومزاده ها خوب بود. ملت از این واضح تر خیانت این امریکایی ها به ملت ایران نمیتواند باشد. بدبختی ملت، فقر وحشا بیماری اعدام ها اعتیاد از بین بردن فرهنگ و تاریخ ایران هیچ کدام برای این هرمزاده ها دلیل تعویض رژیم نیست. لعنت برشما.
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان

پس‌ تکلیف یک پشت وطن فروش خائن پیتزا دلیور و بنفیت بگیر تو آلمان که سخت به خفت و خاری و آویزان صهیونیست و عمو ترامپ شده‌اند چه می شود البته تو انریکا و این و اونور هم زیاد هستند، بابا بفرمایید هیچ غلطی نمی توانید بکنید اون دوران تمام شد . پایدار وطن عزیز
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

مطابق منشور سازمان ملل متحد هیچ مقام رسمی نمی تواند خواهان تغییر رژیمی در کشور دیگر باشد. اما نتیجه ی جنگ حتما تعیین کننده است. بعد از جنگ هیچ چیز بصورت اول بر نمی گردد. مرزهای جغرافیائی و نظام قدرت ها دچار تغییرات کلیدی میشوند. در این جنگ اسرائیل در حال پیروز شدن است. جمهوری اخوندی که صدای شکستن استخوان هایش را دارد میشنود به تکاپوی صلح افتاده است تا زمان بخرد و نیروهایش را دوباره تجهیز کند. جنگ طلب منطقه وزیر امور خارجه اش را به پایتخت 10 کشور عربی و اسلامی اعزام کرده است. همان کشورها از خوردن ضربه در پوزه ی اخوندها استقبال می کنند. حکومت اخوندی ایران با دکترین منحط جهادی محال است که تغییر موضع بدهد. اسرائیل بعد از تلفات و صرف هزینه های گزاف اجازه ی این نفس گیری را نمی دهد. اخوندها در گوشه ی رینگ افتاده و اسرائیل این موقعیت تاریخی را از دست نخواهد داد تا دکترین مسخره ی این ها را مثل افتابه به گردنشان آویزان کند. این ها 14 قرن در اوهام تنوره کشیدن یک دیو از ته چاه نکبت به سر برده اندو سلول های مغز این ها فاسد شده و برای کشیدن دندان ضربه ی اخر لازم است
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
۴۴
Deer Park - واشینگتن، ایالات متحده امریکا

. ج‌ا یک گاو نه من شیرده است که سر آن در ایران است و پستان‌‌هایش بیرون از کشور. این گاو از ایران می‌خورد ولی شیرش را از بیرون و دشمنان ایران می‌دوشند اگر هم هر از چند گاهی این گاو نه من شیرده، شاخی به این و آن می‌زند اگر برای بازی دادن و فریب مردم ایران نباشد، هیچ دیوانه‌ای یک چنین گاوی را برای چند شاخ زدن، سر نمی‌برد. بارها این را پرسیده‌ام و باز هم می‌پرسم نام کشور یا کشورهایی که به دنبال رفتن آخوند از ایران هستند را نام ببرید هیچ کشوری دوست ندارد ایران به دوران سربلندی و سرافرازی خود برگردد. مرگ ایران، زندگی و رستگاری بسیارانی از کشورها، به ویژه کشورهای عربی است کناره خیلج همیشه پارس است رفتن آخوند یک برنده دارد و آن مردم ستم دیده ایران است برای همین، این کار تنها و تنها به دست خود مردم ایران باید انجام گیرد و انجام خواهد گرفت. به
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

گم بشید همه شما رو از هر دو حزب، چه دموکرات چه رپابایکن. شماها کی دنبال منافع مردم دنیا علی الخصوص ایران بودید، مثل هر کشور دیگری، اور بفکر منافع ملی و مرمم خودتون هستید، که البته حق هر کشور دیگری هم همینه، اما وقتی سرتون را میکنید تو کارهایی که به شماها هیچ مربوط نیست و حق مردم بقیه دنیا را میگذارید زیر پا، نتیجه اس میشه سپتامبر ۱۱ براتون. اگر شاه ایران بود که الان شماها به اینجاها نمیرسیدید، این یک، دوم اینکه چه بخواهید چه نخپاهید، ایران بلز درستپمیسه و برمیگردد به دوران طلایی خودش، سیاهیش هم میمونه واسه شماها، مثل ذغال.
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
۵۴
بچه تهرون - تهران، ایران

مگه خرین گاو شیرده ای که خودتون آوردین سر کار برش دارین .شما چه حسابی رو ما کردین خر خودتونید .
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
۴۷
garadagh - استکلهم، سوئد

بینگو! حالا در کنار این جمله که هی نشخوار می‌کنید، این یکی را هم دوباره تکرار کنید: چند هفته مونده تا ایران به سلاح اتمی دست پیدا کنه؟ پارسال که می‌گفتید دو هفته مونده!
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
۴۴
دیارکو - قره تپه، آذربایجان
خوک نجس تو چه گ... باشی که بخوای حکومت دیگر کشورها را تعییر بدی، هر جا جنگ و تجاوز و قتل به راه انداختی آخرش مثل موش فرار را بر قرار ترجیح دادی. هنوز فیلم‌های فرار ذلت بارتان از کابل افغانستان در زهن همگی مونده، خااک تو سرتون
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

تو یک مزدور طرفدار رژیم هستی که سعی در تکرار اراجیف رژیم در مورد خطر تجزیه، ایجاد ترس و در نهایت جا انداختن این ایده منسوخ دوران سلیمانی که اگر جمهوری اسلامی نباشه ایران تجزیه میشه هستی. از دروغهای احمقانه ای که در مورد اسرائیل در تمام کامنتهایت تکرار میکنی هم آشکاره طبق برنامه کامنت میزنی تا مردم را به بهانه میهن پرستی ،برای حفظ تاج و تخت رژیم ضد ایرانی خامنه ای تحریک کنی.شگردت هم کنایه و انتقاد از خامنه ای و رژیم در آغاز و بین مطالبت هست تا شنونده را گمراه و با خودت همراه کنی.اما قضیه ساده هست،اصولا چون رژیم آغازگر حمله بوده،اگر تمام مردم ایران هم در جهانی موازی مثل مردم کره شمالی پشت حکومت بودند،هیچ تغییری در رویکرد و تصمیم اسرائیل برای خورد کردن دندانهای رژیم متجاوز اسلامی نمیداشت.مردم هیچکاره هستند.ولی وقتی رژیم ضعیف شد مردم این شانس را دارند حکومت شما را کامل سرنگون کنند.و این هم به نفع مردم و ایران خواهد بود هم اسرائیل.
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

تو بچسب به ماتحت رهبر ضد ایرانیه حسین پرستت چون بزوردی ملحق میشه به نصرالله و سینوار که البته الان جنازه هاشون در حال تجزیه و خورده شدن توسط کرمها و حشرات زیر گل هستند!
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
۴۹
kurosh-h - لوند، سوئد

معلومه که نیستند ، ج. اسلامی ایران برای کل منطقه بجز مردم ایران نعمته . ترکیه توریسم ، صادرات به ایران را بدست گرفته ، کشورهای خلیج دارند گاز مشترک را استخراج میکنند ، تولیدات نفت ایران کم و فروش بقیه بالاست ، هیچ کشوری تو ایران سرمایه گزاری نمیکنه و سرمایه ایران ریخته میشه تو امارات و ترکیه ، آذربایجان شمالی ایران ضعیف را میپسندد ، عربستان قدرت اول منطقه شده و رقیب نمی خواهد ، غرب از طریق ایران هراسی سلاح نظامی میفروشد ، چین و هند نفت حراجی می خرند ، شرکت هواپیمایی ترکیه و قطر و امارت از ایران منزوی سود میبرند ، اگر ایران امن بشه با توجه به ارتفاع بالای تهران از سطح آب دریا بهترین و نزدیکترین گزینه ترانزیت است ، خلاصه همه به وجود ایران اسلامی راضی هستند ،
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
۳۴
مساوات - مساوات، ایتالیا

سیاستمداران آمریکا فقط یک کار رو خوب بلدند و آن هم به متحدینشون از پشت خنجر بزنند!! اگر اسرائیل در آمریکا یک لابی قوی و قدرتمند نداشت تا حالا آمریکا صد بار با حزب الله و حماس به توافق رسیده بود و اسرائیل رو کت بسته تحویلشون داده بود🤮
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم من منکر فلسفه ی گاوهای شیر ده نیستم که در جهان امروز حقیقت مطلق است اما این گاوها هم حتما به مرحله ای میرسند که ضرر آن ها بیشتر از منفعتشان است و بعد با ذبح ان ها از اجزایش سود می برند و به انتظار رشد گوساله های نوزاد می نشینند
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.