رسانه‌های اسرائیل: اهداف حمله به ایران تعیین شده است و پاسخ تلافی‌جویانه نزدیک است

یک هواپیمای جنگنده اف ۳۵ متعلق به ارتش اسرائیلدویچه وله: "کانال ۱۲" اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) گزارش داد پاسخ تلافی‌جویانه ارتش اسرائیل به حملات موشکی سپاه پاسداران "نزدیک" است و بر سر بمباران اهداف احتمالی در ایران نیز "تصمیم قطعی" گرفته شده است.

طبق این گزارش ارتش اسرائیل فهرستی از "اهداف" را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور و یوآو گالانت، وزیر دفاع ارائه کرده است. در این گزارش به موضوع آماده‌سازی‌ و "هماهنگی حساس" با دیگر کشورهای منطقه نیز اشاره شده است.


شبکه "کان نیوز" نیز اعلام کرد، در "سطح سیاسی" درباره اهداف حمله تصمیم‌گیری شده هرچند این رسانه اشاره‌ای به نام مقامات یا نهاد تصمیم‌گیرنده نکرده است. یک منبع به این رسانه‌ دولتی گفت، "اهداف مشخص شدند و تصمیم گرفته شده و اکنون فقط مسئله زمان باید تعیین شود".

در گزارش رسانه‌های اسرائیلی به این موضوع هم اشاره شده که این کشور نقشه‌های کلی حمله را به آمریکا ارائه داده، اما هنوز "جزئیات اهداف خاص" را ارائه نکرده است. منابع آگاه تاکید کرده‌اند که اهداف حمله ممکن است حتی در آخرین لحظات نیز تغییر پیدا کنند.

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که او با نتانیاهو و هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش در خصوص "ضرورت و ماهیت واکنش" به جمهوری اسلامی توافق نظر دارد. او تاکید کرد که این حمله "دقیق و مرگبار" خواهد بود.
رهبر اپوزیسیون اسرائیل از حمله به میادین نفتی ایران حمایت می‌کندیائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیلدویچه وله: یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل از هدف قرار دادن میادین نفتی ایران در واکنش‌های تلافی‌جویانه کشورش حمایت کرد. لاپید به روزنامه "جروزالم پست" گفت، "اسرائیل باید حمله تلافی‌جویانه به ایران را با میادین نفتی آغاز کند" چونکه این اقدام می‌تواند به اقتصاد جمهوری اسلامی ضربه بزند.

روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که اسرائیل در حمله احتمالی به ایران بیشتر بر مراکز نظامی تمرکز خواهد کرد و از حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی خودداری می‌کند.

دو هفته پیش سپاه پاسداران حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به خاک اسرائیل شلیک کرد. اسرائیل نیز اعلام کرد که در واکنش به آن حملات تلافی‌جویانه سختی انجام خواهد داد.
مقامات آمریکایی: تعهد اسرائیل درمورد اهداف حمله احتمالی به ایران قطعی نیست
رادیو فردا: دو مقام ایالات متحده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که دولت جو بایدن اطمینان یافته است که اسرائیل در حملات تلافی‌جویانه خود به تاسیسات هسته‌ای و پالایشگاه‌های نفت ایران کاری نخواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید که واشینگتن اعتقاد دارد که استقرار سامانه دفاع ضدموشکی تاد در اسرائیل و اعزام حدود ۱۰۰ نیروی نظامی به این کشور برای کار با سامانه تاد تا حدی نگرانی‌های اسرائیل از حملات متقابل ایران و مسائل امنیتی خود را کاهش داده است.

پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد که به دستور جو بایدن، برای تقویت توان دفاع هوایی اسرائیل سامانه ضدموشک بالستیک تاد را در این کشور مستقر می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این مقامات آمریکایی به شرط عدم انتشار نام آنها نوشته است که با این حال تعهدی که اسرائیل داده صد در صدی نیست و بسته به شرایط ممکن است تغییر کند.

این مقامات آمریکایی همچنین گفته‌اند که سوابق اسرائیل در رابطه با تعهداتی که داده هم مثبت بوده و هم منفی و اغلب منعکس‌کننده سیاست داخلی این کشور است که باعث می‌شود به تعهدات خود عمل کند یا نه.

آخرین نمونه آن نیز مربوط به ماه اکتبر و زمانی بود که مقامات اسرائیلی به همتایان آمریکایی خود گفتند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از پیشنهاد مشترک ایالات متحده و فرانسه برای آتش‌بس در لبنان استقبال می‌کند اما تنها دو روز پس از آن اسرائیل با حمله هوایی به بیروت، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله را کشت.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای گفته که «ما به نظرات ایالات متحده گوش می‌دهیم، اما تصمیم نهایی را خودمان بر اساس منافع ملی‌مان می‌گیریم».
عراقچی به گوترش گفت ایران آماده پاسخ «پشیمان‌کننده» به اسرائیل است
بی بی سی: همان طور که گفتیم عباس عراقچی برای ادامه رایزنی‌ها به اردن رفته است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، می‌گوید که عباس عراقچی سه‌شنبه شب و پیش از این سفر با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفتگویی تلفنی داشته است.

به گزارش ایرنا، آقای عراقچی گفته است ایران خواهان صلح و ثبات در منطقه است اما در عین حال برای «پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده» به «ماجراجویی» اسرائیل آمادگی کامل دارد
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
بهترین کمکی که اسرائیل در این حمله میتواند به مردم ایران انجام دهد این است که به اقتصاد جمهوری اسلامی ضربه بزند، و ضربه ای مهلک. باید حمله تلافی‌جویانه به ایران را با میادین نفتی آغاز کند، چونکه این اقدام می‌تواند به اقتصاد جمهوری اسلامی ضربه بزند. هر چند که تاسیسات میادین نفتی کهنه خستند و قطعا پسا انقلاب باید از نو‌شوند. اتفاقا باید هم تاسیسات هسته‌ای و هم پالایشگاه‌های نفت را بزند، مگر با این کار اقتصاد رژیم داغان شود و مردم را ایستاده در برابر خود ببیند که در آنزمان کارش تمام است و دنیا روز خوش بخود خواهد دید. من که ثانیه شماری میکنم.
‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
میزنم میزنم، کجا چه جوری، همه پادگانها خالی هستند مثل حمله موشکی ایران به پایگاه امریکایی در عراق. ملت توجه کردید در این جنگ دعوا یک کلمه از مشکلات و بدبختی ها ملت ایران گفته نشد. اصلا مثل اینکه تنها عاملی به حساب نمیاد ملت بدبخت هست. ملت از جا برخیز نه اسراییلی‌ها دلشون به حال تو سوخته و نه اروپایی ها یا امریکایی ها.
‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران
بسیار کار مناسبی بی بی انجام میده، صنایع نفتی و دیگر زیر ساخت‌های کشور مال مردم ایران هست و برای بازسازی ایران بعد از این دزدان لواطکار قاچاقچی احتیاج هست، من قول میدم اگر بی بی اسلحه رو از دست این لواطکاران دزد بگیره باقیش با ما مردم ایران دو روزه این لواطکاران دزد و میکشیم پایین، شما ملت همتون بلاخره تو ایران دوست و آشنا و فامیل دارین دیگه خودتون بپرسین شرایط رو بهتون میگن.
‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
۴۲
universe123 - لندن، انگلستان
تو هم مثل آخوندهای جلاد فقط زر میزنی چونکه بدون امریکا اسراییل چیزی نیست و اسراییل نگهبان قوی منافع یهود و امریکا است. این پوفیوز نژادپرست هم مثل علی چلاق و یارانش قبل از اینکه حمله کنه پیامهایی واسه اخوندا میفرسته که یعنی هنوز سرکار هستید و واسه ادامه بقاء شما الکی چند جایی رو میزنیم. متاسفانه یه عده ایرانی الدنگ احمق فکر میکنند که اسراییل میخواد ایران رو بزنه و رژیم رو عوض کنه با اینکه این طور نیست. این یهودی بچه کش نژادپرست نمیتونه همچی کاری بکنه و بوضوح میبینیم که میگن ایران را مثل غزه میکنیم یعنی زیر ساختهای حیاتی مردم بدبخت ما را میخواهند ویران کنند ولی آخوندها سر قدرت باشن و کاری به اسراییل نداشته باشند. حالا این احمقهای ایرانی کوته فکر اینرو نمیفهمند؟
‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.