واشینگتن پست: نتانیاهو گفته تنها «مواضع نظامی ایران هدف قرار می‌گیرد»

رادیو فردا: روزنامه واشینگتن پست به نقل از دو مقام مطلع گزارش داده که نخست وزیر اسرائیل در مکالمه اخیر خود با رئیس جمهور ایالات متحده تصریح کرده است که حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران شامل تاسیسات هسته‌ای یا نفتی نخواهد بود و مواضع نظامی هدف قرار خواهد گرفت.

آمریکا و اسرائیل هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.


گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، رهبران آمریکا و اسرائیل، چهارشنبه گذشته و پس از حدود ۵۰ روز از مکالمه قبلی آن دو انجام شد.

واشینگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که در این گفت‌وگو بنیامین نتانیاهو «موضع معتدل‌تری» نسبت به قبل داشت.

این روزنامه به نقل از دو مقام گزارش داده است که ملایم شدن موضع بنیامین نتانیاهو در تصمیم جو بایدن برای ارسال سامانه ضدموشکی تاد به اسرائیل نقش داشت.

واشینگتن پست همچنین به نقل از یکی از این دو مقام نوشته است که حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران «قبل از انتخابات پنجم نوامبر آمریکا» انجام خواهد شد، زیرا به گفته او، عدم اقدام ممکن است از سوی ایران به عنوان نشانه ضعف تفسیر شود.

ایران شامگاه دهم مهرماه برای دومین بار طی ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد و آن را پاسخی به کشته شدن اسماعیل هنیه و حسن نصرالله در تهران و بیروت خواند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است پاسخ این کشور به ایران «مرگبار، دقیق، و بالاتر از همه غافلگیرکننده» خواهد بود.

به نوشته واشینگتن پست، اسرائیل در پاسخ به حمله قبلی موشکی ایران به این کشور «حمله‌ای دقیق به یک پایگاه هوایی در اصفهان» انجام داد؛ به استثنای ایتامار بن گویر، وزیر راستگرای امنیت ملی اسرائیل که آن حمله را «حقیرانه» خواند»، سایر مقام‌های اسرائیلی درباره آن حرفی نزدند.

به نوشته واشینگتن پست، شماری از چهره‌های سیاسی اسرائیل، از جمله نفتالی بنت نخست وزیر پیشین آن کشور، همچنان بر حمله مستقیم به تاسیسات هسته‌ای ایران تاکید دارند.

با این حال زُهر پالتی، از مقام‌های پیشین موساد، به این روزنامه گفته است بنیامین نتانیاهو باید بین درخواست‌های واشینگتن و درخواست عمومی در اسرائیل مبنی بر پاسخ قاطع به ایران تعادل برقرار کند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به طور علنی گفته است که موافق حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای و زیرساخت‌های نفتی ایران نیست.

واشینگتن پست در عین حال به نقل از یک مقام اسرائیلی نزدیک به نخست وزیر این کشور نوشته است که تصمیم نهایی در مورد پاسخ به ایران را بنیامین نتانیاهو می‌گیرد و «او منتظر چراغ سبز واشینگتن نخواهد بود».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

یعنی همه چیز کنترل شده است ، مثل فشفشه بازی هشت ماه پیش ! این یک پیام هم واسه مفعول داره ، که از سوراخت بیا بیرون ، به خواست قدرتهایی که از وجود رژیم ملاها زینفع هستند ، کاری باهات نداریم ! بیا برو با طوسی خوش باش !!
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

بجمب تا دیر نشده
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
این یعنی‌ تف سر بالا از جانب کاربر "پیرزن نا ایرانی‌" و نوکران رژیم که مثل ذرت بوداده بالا و پایین میپریدند که شاهزاده و حامیانش از اسرائیل میخواهند زیر ساخت‌های ایران را بمباران کند.
‌سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.