۶۷ نفر در حمله پهپادی حزب‌الله به اسرائیل زخمی شدند؛ حال سه تن از زخمی‌ها وخیم است

 آرشیوصدای آمریکا: حمله پهپادی حزب‌الله به منطقه «بنیامینا» در مرکز اسرائیل موجب زخمی‌شدن ۶۷ شهروند اسرائیلی شد.

رئیس سرویس ملی اورژانس پیش‌بیمارستانی اسرائیل اعلام کرد وضعیت سه تن از زخمی‌ها وخیم است و پنج تن دیگر نیز متحمل جراحاتی جدی شده‌اند.


کانال ١٢ اسرائیل اعلام کرد حزب‌الله با دو فروند پهپاد به اسرائیل حمله کرد که سامانه‌های پدافند ضدهوایی اسرائیل موفق به رهگیری و انهدام تنها یک فروند از آنها شد.

جروزالم پست تعداد پهپادهای شلیک‌شده حزب‌الله به اسرائیل را سه فروند اعلام کرد و افزود یکی از آنها به منطقه «بنیامینا» رسید.

به گزارش تایمز اسرائیل، در حین انجام این حمله پهپادی آژیر هشدار به صدا در نیامد و ارتش اسرائیل سرگرم بررسی چرایی این حادثه است.

این حمله پهپادی بی‌سابقه حزب‌الله در حالی انجام می‌شود که آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد با هدف مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی ایران سامانه «تاد» به اسرائیل می‌فرستد.

ساعاتی پیش از حمله پهپادی روز یکشنبه حزب‌الله، یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، از مناطق مرزی اسرائیل و لبنان بازدید و تاکید کرد کشورش هرگز اجازه استقرار مجدد حزب‌الله در مناطق مرزی را نخواهد داد.

گالانت گفت روستاهای مرزی لبنان دربرگیرنده تونل‌های زیرزمینی و انبارهای اسلحه هستند و سربازان اسرائیلی صدها قبضه آرپی‌جی، مهمات، و موشک‌های ضدتانک در آنجا پیدا کرده‌اند.

او افزود که ارتش اسرائیل سرگرم نابود کردن تسلیحات حزب‌الله بر روی زمین و زیر زمین است.

وزیر دفاع اسرائیل نابودی تسلیحات و زیرساخت‌های حزب‌الله و جلوگیری از استقرار مجدد آنها در نزدیکی مرز با کشورش را به منظور تضمین بازگشت ایمن شهروندان اسرائیلی ساکن مناطق مرزی با لبنان ضروری خواند.

یوآف گالانت بار دیگر تصریح کرد عملیات علیه حزب‌الله تا زمان تحقق اهداف اسرائیل ادامه خواهد یافت.

حزب‌الله لبنان از فردای حمله تروریستی ٧ اکتبر حماس، به طور یکجانبه حملات راکتی و پهپادی خود علیه اسرائیل را آغاز کرد و طی بیش از یک‌سال گذشته همچنان به حملات خود علیه اسرائیل ادامه داده است.

در نتیجه حملات حزب‌الله به شمال اسرائیل، ده‌ها هزار شهروند اسرائیلی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

اسرائیل در واکنش به حملات حزب‌الله، صدها عضو این گروه نیابتی جمهوری اسلامی از جمله دبیرکل وفرماندهان ارشد آن را از پا در آورده و بارها تصریح کرده حملات به این گروه تا زمان حصول اطمینان از بازگشت ایمن شهروندان ساکن شمال اسرائیل به خانه‌هایشان ادامه خواهد یافت
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
ایران من و شما - پاریس، آلمان
چه خبر مسرت بخشی. بازم هم از این خبرا بیشتر بشه
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
ایران ما با ایران تو و یک عده معدود تازی اشغالگر تفاوت داره. اسمت رو عوض کن و اسم مقدس ایران رو به نجاست نکش.
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
با عرض تسلیت به ایرانیان uk و یکسری از وطن فروشان و رضا دماغ ، اطلاعاتتون ناقص هست حمله به پادگان بود و سالن غذا خوری مورد حمله پهپاد قرار گرفت تا حالا ۱۶ نظامی به هلاکت رسیدند و ۶۷ زخمی شدند . پهپاد های کاغذی جمهوری اسلامی چه کارهایی نمی کنه هاهاها
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا
دیگه شعورت همین قدره چی میشه گفت! از سایبری که... حراج می کنه نمیشه بیشتر از این توقع داشت اخوی!
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.