حمله روزنامه کیهان به ناصر ملک‌مطیعی، ۶ سال پس از درگذشت وی

روزنامه کیهان نوشت:

در آبان 1392 اعلام شد یکی از نقش‌های دست دوم تازه‌ترین فیلم یک کارگردان کم‌استعداد ولی پر سر و صدا به نام «نقش نگار»، به یکی از هنرپیشگان سینمای شاهنشاهی به نام ناصر ملک مطیعی سپرده شد!

 
 مقصد و مقصود سازندگان فیلم «نقش نگار» از حضور این بازیگر (با سابقه طولانی در سینمای فیلمفارسی) در این فیلم چه می‌توانست باشد؟
 
آیا می‌خواستند در سن هشتاد و چند سالگی از توانایی‌های این بازیگر استفاده کنند؟! آیا هیچ بازیگر دیگری نمی‌توانست در این نقش دست چندم بازی کند؟! آیا قصد سازندگان فیلم به جز دلجویی و تجلیل از بازیگری بود که کارنامه مبتذلی در عرصه سینمای ایران داشته و خودش در مصاحبه با برنامه هفت، از مردم ایران خواست که وی را ببخشند؟!
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

امثال ناصر ملک مطیعی ، ناصر جازی و علی دایی چه کار خلافی انجام دادن که از مردم عذر خواهی کنند ؟ این شماها هستید که به تمام قشر جامعه بدهکارید. در واقع عذرخواهی را محسن مخملباف ها و داریوش ارجمند ها بدهکارند .
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
۵۶
مهدی52 - روتردام، هلند

انحراف افکار عمومی از اصل اتفاقات در پیشرو
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین

بنده از طرفداران پر و پا قرص "سینمای قبل از ۵۷ ایران" هستم -به زبانزد خودمانی، طرفدار دوآتیشه‌ی فیلم‌فارسی‌ هستم-. - تمام فیلم‌های قبل از ۵۷، یا سرگرم‌کننده و نشاط‌آور بودند، و یا دارای مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی‌ برای خانواده. - صد البته که با توجه به فضای آزاد آن‌زمان، فیلم اگر نیاز بود، برهنگی یک زن را نشان می‌داد، زنی‌ که سبب گمراهی یک مرد می‌شد، خانواده‌اش را کنار می‌گذاشت، و اما در انتها، هرکدام از این نوع فیلم‌فارسی‌ها، دلیل لغزش مرد که ریشه در رفتارهای همسرش نیز داشت را بررسی‌، و همچون یک مدرسه، آموزه‌های خوب را به مخاطب یاد می‌داد. - یکی‌ از بهترین نمونه‌های فیلم‌فارسی‌ که آموزه‌های بسیار خوب اخلاقی‌ داشت، فیلم "رقاصه‌ی شهر - ۱۳۴۹" به‌کارگردانی "شاپور قریب"، و بازی مسلط زنده‌یادان "ناصر ملک‌مطیعی" و "فروزان" می‌‌باشد. همچنین فیلم "اکبر دیلماج - ۱۳۵۲" نیز بسیار آموزنده هست (با بازی زنده‌یاد "ارحام صدر"). - از دید کوچک بنده، تنها فیلم مبتذل قبل از ۵۷-تی، فیلم "ماه عسل - ۱۳۵۵" می‌باشد.‌‌ -‌ ای کاش که بهروز خان، در این فیلمه -از جهت اخلاقی‌ بسیار زشت-، بازی‌ نمی‌کرد.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
معلومه مثل اتوند صیغهزاده دزدی و باجناق بازی نکردند
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
۵۴
Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

یعنی سینمای فیلمفارسی گل و بلبل بود؟اصلا میدانید چرا اصطلاح فیلمفارسی باب شد؟چون این فیلم ها بجز رقص وآواز و واژگون کردن میزدر کافه چیزی برای ارائه نداشت.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
۵۴
Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
البته الان هم سینمای ایران چیزی ندارد.منظورم اینکه ازسینمای الان هم دفاع نمیکنم.چون همان آدم ها باهمان نشانه های معلوم درسینما نفوذدارند.فقط تا اوایل دهه 70 سینما خوب بود.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
۵۴
Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
بعدکه سروکله سوپراستارها پیداشد،شددقیقا همان چیزی که قبل انقلاب درجریان بود. ایران احتیاج به سوپراستاریاسلبریتی ندارد.چون یا به مفتخوری و مالیات ندادن عادت میکنند یانمک را خورده ونمکدان را می شکنند.برخی ازاینها سالها مالیات نداده اند.ووقتی بحث مالیات پیش آمد برخی شان به کاناداوامریکا-مثل امیرفضلی-رفتندو برخی شان به معترضین خیابان پیوستند.طلافروشان و وکیلان وبازیگران سینما سه قشری بودندکه هنوزهم مالیات بسیارکمی-نسبت به کارمندوکارگر-میدهند.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
۱) گرامی‌، سپاس برای هر سه کامنت و توضیحات و اطلاعاتی که که فرمودید. - در کامنت اولم نیز عرض کردم، که در محتوای ۹۹ درصد از سینمای فیلم‌فارسی‌ (که بهتر در جریان هستید، که مخترع این عنوان، "هوشنگ کاووسی" بودند)، در محتوای ۹۹ درصد از سینمای فیلم‌فارسی‌، جای دوست و دشمن مشخص بود، جای هوس و رستگاری مشخص بود، جای خیانت و وفاداری مشخص بود، - حال در این بین، اگر خیانت مرد به زن‌اش نشان داده می‌شد، بدون سانسور، آن زن رقاصه یا لکاته را نیز نشان می‌دادند، تا چاشنی برای حضور هر چه بیشتر مخاطبان، به‌ویژه مخاطب مرد به سالن‌های سینما باشد. - بهتر در جریان هستید، که با فروش هنگفت فیلم‌هایی‌ که بازیگران آن‌ها، فردین و ملک‌مطیعی و بهروز خان و بیک‌ایمانوردی بودند، سالن‌های جدید سینما ساخته شد. (ادامه . ~
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
۲) از دید کوچک بنده، سینمای دهه‌ی شصت خورشیدی ایران تا نیمه‌ی دهه‌ی هفتاد خورشیدی، بهترین دوران سینمای پس از ۵۷ هست، که تمام فیلم‌های خوب آن، در اصل فرزند و نسل بعد از همان فیلم‌فارسی‌ بودند - نسلی که حال یاد گرفته بود، که آموزش مفاهیم اخلاقی‌ را، می‌‌توان بدون نشان دادن بدن برهنه و رقص و آواز نیز برای مخاطب انجام داد. - با شروع دهه‌ی هشتاد و دولت آقای احمدی‌نژاد، فیلم‌فارسی‌ دوباره احیا شد (البته بدون نشان دادن زن برهنه و یا رقص زن)، که اتفاقا فیلم‌های سرگرم‌کننده از سال ۱۳۸۰ تا میانه‌ی دهه‌ی نود، فراوان است. - اما از میانه‌ی دهه‌ی نود خورشیدی تا کنون، سینمای ایران به قهقرای سیاه‌نمایی‌ و افتضاح و نیهیلیسم کشیده شده.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
۵۴
Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
شما فکر می کنید اگریکنفردرحادثه ای ولوناخواسته بمیرد واین اتفاق درگشت ارشاد رخ بدهداین سلبریتی ها کک شان می گزید؟خیر.ابدا.موضوع اصلی اعتراضات همان مالیاتی بودکه این عده نمیخواستند پرداخت کنند.چون از طرفی دولت وقت نفت بیشترنمیتوانست بفروشدوتورم بیشتری ناخواسته تحمیل شدو ازطرفی عده زیادی بدون دادن مالیات ثروتهای کلان اندوخته بودند.دقیقا بروید ببینید چه کسانی همراهی با جریانات کردندو الان کجاهستند.به قول کارآگاهان پلیس:«باید دید چه کسی ازقتل یکنفر منفعت بدست میاورد»
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
باسلام ، منظورتان را متوجه نشدم . اتوند کیه ؟ باسپاس
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
بله، اتفاقا ۷-۸ سال پیش، در سایت یوتیوب، یک ویدیو که مربوط به مصاحبه‌ی شبکه‌ی نمایش ایران با یکی‌ از بازیگران مطرح دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ بود را دیدم، که ایشان مساله‌ی تازه‌مطرح‌شده در آن‌زمان -مبنی بر دریافت مالیات توسط دولت از بازیگران- را مورد انتقاد قرار می‌دادند. / - پایان این مبحث ~ با سپاس ~ سلامت باشید ~
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
ببخشید اشتباهی نوشتاری بود، تصیح میکنم " مثل اخوند صیغهزاده" منظور بود
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
خواهش میکنم عزیزی
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.