پیشنهادی برای پایان حکومت حماس در غزه؛ خروج السنوار به سودان

العربیه: گزارش روزنامه «هاآرتص» از اسرائیل فاش کرده است که مقامات دولت بنیامین نتانیاهو در حال بررسی امکان توافقی برای آزادی گروگان‌ها هستند که شامل خروج یحیی السنوار، رهبر حماس، از غزه می‌شود.

بر اساس این گزارش، مقصد پیشنهادی برای السنوار، سودان است. همچنین اشاره شده که مقامات اسرائیلی در حال بررسی امکان توافق با السنوار و دیگر رهبران ارشد حماس هستند که هنوز در غزه حضور دارند. این توافق ممکن است بخشی از راهبردی برای پایان دادن به حکومت حماس در غزه و آزادی گروگان‌ها باشد.


در این توافق همچنین ممکن است رفع توقیف اموال حماس که سودان سه سال پیش مسدود کرده بود، گنجانده شود. این توقیف‌ها پس از آن اعمال شد که آمریکا نام سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کرد.

گزارش همچنین اشاره دارد که نتانیاهو در هفته‌های اخیر چندین بار تأکید کرده که علاقه‌ای به ترور السنوار و دیگر رهبران ارشد حماس ندارد و احتمال خروج آنها به یک کشور سوم، به عنوان بخشی از توافق برای پایان جنگ، منتفی نیست.

مقامات اسرائیلی ابراز امیدواری کرده‌اند که السنوار ترجیح دهد از غزه به یک کشور سوم برود، به جای آن که در تونل‌های زیرزمینی پنهان شود. آنها معتقدند که او از این طریق می‌تواند زیرساخت‌های حماس را بازسازی کرده و در آینده دوباره به غزه بازگردد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.