زیباکلام: امید اپوزیسیون به اسرائیل و آمریکا و اعتماد شاهزاده به نتانیاهو سرابی بیش نیست

صادق زیباکلام با انتشار یادداشتی به امیدوار بودن اپوزیسیون به حمله اسرائیل به ایران واکنش نشان داد.

صادق زیباکلام با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: طیف گسترده‌ای از هموطنان اپوزیسیون در دلشان قند آب می‌کنند که دری به تخته‌ای بخورد و نتانیاهو ناجی ایران شود.


این هم حکایتی است که بسیاری از ایرانیان، و در رأس آنان، جناب شاهزاده رضا پهلوی، ناامید و سرخورده از امکان هرگونه تغییر و تحولی در داخل کشور، چشم امیدشان به پیروزی ماه آینده دونالد ترامپ و حمله نظامی نتانیاهو به ایران دوخته شده.
 
اولاً این امکان وجود دارد که نتانیاهو حمله تلافی‌جویانه به ایران نکند. واشنگتن و شماری از اعضای دولت خودش هم باتوجه به درگیری گسترده در لبنان، چندان اصراری به تلافی ندارند. چون تلافی اسرائیل باعث اقدام مجدد ایران خواهد شد و این دور باطل همچنان ادامه خواهد یافت. درحالی‌که‌عدم تلافی اسرائیل، درگیری را در همین نقطه متوقف می‌سازد.

بازگردیم به امیدواری اپوزیسیون به اقدامات نظامی نتانیاهو علیه ایران، و چشم امید دیگرشان به پیروزی آقای دونالد ترامپ در انتخابات ماه آینده آمریکا.

ملاحظات ملی و میهنی را هم در نظر نگیریم و فرض بگیریم که آرزوی اپوزیسیون برانداز تحقق یابد و نتانیاهو و دونالد ترامپ به ایران حمله نظامی بنمایند. بعلاوه، فرض بگیریم که اپوزیسیون برانداز هم همه‌گونه همکاری و مساعدت با آن‌ها بنمایند. سؤال اینجاست که چنین سناریویی چقدر موفق خواهد شد؟

واقعیت آن است که آن آرزو و رویایی که براندازان در سر دارند، که تصور می‌کنند با حمله نظامی آمریکا و اسرائیل، نظام سقوط خواهد کرد، در عالم واقعیت اتفاق نخواهد افتاد. اقدام نظامی آن‌ها صرفاً باعث افزایش مشکلات و مصیبت‌های مردم خواهد شد.

بگذریم که چشم امید اپوزیسیون به اسرائیل و آمریکا، و جناب شاهزاده به نتانیاهو و ترامپ برای تحقق دمکراسی در ایران، رفتن به‌دنبال سراب است.

این را کسی دارد می‌گوید که هیچ بغض و کینه‌ای نه نسبت به آمریکا دارد، نه اسرائیل. کسی که سال‌ها قبل از پیدایش اپوزیسیون، حاضر نشد پای بر روی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل بگذارد؛ این پرسش معروف را مطرح نمود که «چه‌کسی از ایران خواسته که اسرائیل را نابود سازد؟» و کتاب «تولد اسرائیل» اش هنوز بعد از ۱۵ سال، اجازه انتشار نیافته.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
MrJason - جابلسا، انگلستان

بزودی به عندان تاریخ میفتی و چند کارشناس واقعی درباره مسائل کشور نظر میدهند.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

از سر صدقه طویله اسلامی زیبا کلام هم شد کارشناس نظامی که فرق دست چپ و راست خود را نمی شناسد
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

بزودی که سر مار قطع شود نوبت توهم خواهد رسید . ایران احتیاجی به نتانیاهو و تو ندارد ، نبود امثال تو پایان این رژیم آخوندی است . توکه چوب دو سرسوخته ایی پس بهتر است بفکر خودت باشی .
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
۳۹
iran1 - آرلون، بلژیک
به هر صورت، باید متوجه بشن که زوم کردن روی موفقیت های دیگران علی الخصوص اسرائیل و ساختن دشمن از کشورهایی که دشمن نیستن چه هزینه ای داره، بساط آخوندا و حزب اللهی ها تا باقی هست این داستان به همین شکل ادامه پیدا می کنه، شک نکنید که یک جنگ تمام عیار راهکار این موضوع نیست، بهترین حالت رضایت برای کنار کشیدن قشر حاکم از قدرت هست و اگر این اتفاق بیفته هم به نفع خودشون هست و هم بقیه، یک جنگ تمام عیار احتمالی نهایتا هم باعث کشته شدن این افراد میشه و هم مردم بیشتر آسیب می بینن. بهتره خطر رو حس کنن و بهترین تصمیم رو بگیرن
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
۵۸
کوروش کبیر ایران - کپنهاگ، دانمارک

مرک بر سه فاسد ملا چپی‌ مجاهد
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
۵۶
کهنه سرباز - بروکسل، بلژیک
,هیچ ایرانی وطن پرستی حاظر نیست دشمن به ایران بتازد چون وقتی ایران هدف قرار گرفت ملا و ملت با هم از بین خواهند رفت زیر ساخت ها مایملک ایران و ملت هست اینهایی که برای حمله اسراییل و یا امریکا به ایران لحظه شماری میکنند ایرانی نیستند و یا. نمیدانند اخوند. و حکومت. ایران نیست در روز های سخت وطن پرست از خائن تشخیص داده میشود
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
چرا اعتماد شما به KGB و استالین خوب بود ؟ ولی اعتماد ما به بی‌ بی‌ خوب نیست ؟ کدام یکی‌ بیشتر ضرر به این مملکت زدند ؟ از زمان پتر کبیر روسیه چه زمان تزاری چه کمونیست چه کاپیتالیست کمونیست تا امروز حساب, چگونه قدم به قدم تکه تکه گوشت بدن ایرانی‌‌ها را کنده و قورت می‌‌دهند. تا سال ۵۷ ولی نشان بده که یک یهودی یک ایرانی‌ را کشته یا ایران طعمه آن‌ها بود ؟ شما اگر یاد به گذشته خود نگاه و صدمه که به مملکت زدید انتقاد .می‌ توانید به دیگران هم انتقاد کنید. اگر آلزایمر گرفته ملالی نیست ولی ما که یادم نرفته آرمان شما در سال‌ها ۵۷ نابودی اسراهیل بود. اون جنگ نبود ؟ آن زمان که در کمپ‌ها فلسطین‌ها آموزش ترور می‌‌گرفتید. این هم رزم شما چیریک صفاهی نبود .که در اولین حمله خود به خاک اسراهیل یک عدد سلاح کمری از یاسر عرفات به عنوان شجاعت گرفت؟ چرا از این چیز‌ها نمی‌‌گی ؟ همین که امثال شما و گنجی چه ککی به به تنبان شما افتاده .ترس شما را از رضا پهلوی نشان می‌‌دهد. نترس دادگاه عادلانه.فقط بگید. آخور شما به کجا وصل بود.؟ تا نسل جدید بداند که امثال شما چه فاجعه بر این مملکت وارد کردید
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران
زشت کلام آرزوی خیلی از ما ایرانی ها این هست، ای کاش پدرت اونشب خواب میموند و یک بچه بیمار مریض که عاشق دنبلان رهبر جمهوری کثیف اسلامیه درست نمی‌کرد.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
۳۴
مساوات - مساوات، ایتالیا
ملاحظات ملی و میهنی!!🤣!! اصلاً این گاگول میفهمه سالی 20 سانتیمتر فرونشست زمین یعنی چی؟ اصلاً رفته ببینه بعضی ساختمانها مثلاً در شهر اصفهان دیگه قابل سکونت نیستند چون هرآن ممکنه فرو بریزند؟ اصلاً میفهمه تورم یعنی چی؟ و چه بلایی سر قشر کارمند و بازنشسته میآره؟ این گاگول میفهمه که تا بیست سال دیگه نصف بیشتر ایران به خاطر بیابانی شدن قابل زندگی نیست؟ الآن حتی اگر چنگیز خان مغول هم بخواد به ایران حمله کنه باید ازش استقبال کرد چون ویرانی که این رژیم بعد از بیست سال آینده برجا میگذاره به مراتب وحشتناکتر خواهد بود
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.