آندومتریوز و دردهای قاعدگی؛ هزینه ۱۳ میلیارد یورویی غیبت زنان از محل کار برای اقتصاد بریتانیا

یورونیوز: غیبت زنان از محل کار به دلیل آندومتریوز و دردهای قاعدگی سالانه ۱۳ میلیارد یورو برای اقتصاد بریتانیا هزینه به همراه دارد.

نتایج یک گزارشی تحقیقی جدید نشان می‌دهد که عدم سرمایه‌گذاری در زمینه بهداشت و سلامت زنان، سالانه میلیاردها یورو زبان به اقتصاد بریتانیا وارد می‌کند.


بر اساس این گزارش که خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه ارائه خدمات بهداشتی به زنان است، غیبت زنان از محل کار به دلیل دردهای قاعدگی، آندومتریوز، فیبروم و کیست‌های تخمدان، سالانه دست کم ۱۱ میلیارد پوند (۱۳ میلیارد یورو) به اقتصاد بریتانیا هزینه تحمیل می‌کند.

گزارش مشترک کنفدراسیون خدمات بهداشت ملی بریتانیا، بنیاد خیریه سلامت زنان و موسسه مشاوره اقتصادی «لندن اکونومیکس» نشان می‌دهد که علائم یائسگی بر زندگی حدود ۶۰ هزار زن در بریتانیا تاثیر گذاشته و آنها را از کار بازداشته است.

یائسگی زمانی است که قاعدگی زنان به دلیل کاهش سطح هورمون‌ها متوقف می‌شود. طبق گزارش خدمات بهداشت ملی بریتانیا، این اتفاق معمولاً بین سنین ۴۵ تا ۵۵ سالگی در زنان رخ می‌دهد.

گزارش جدید نهادهای بهداشتی بریتانیا تخمین می‌زند که بیکاری ناشی از علائم یائسگی، از جمله گرگرفتگی، مه مغزی، دردهای عضلانی و مشکل خواب، سالانه حدود ۱.۵ میلیارد پوند (۱.۸ میلیارد یورو) به اقتصاد بریتانیا خسارت وارد می‌کند.

به باور تهیه‌کنندگان این گزارش، در صورتی که برای هر زن در انگلیس، تنها یک پوند (۱.۱۹ یورو) بیشتر در زمینه خدمات زنان و زایمان سرمایه‌گذاری شود، بازگشت اقتصادی آن حدود ۳۱۹ میلیون پوند (۳۷۹.۲ میلیون یورو) تخمین زده می‌شود.
«دلایل اقتصادی قانع‌کننده»
گزارش همچنین نشان داد که در مناطقی با تنوع قومی بیشتر، زنان به خدمات بهداشتی کمتری دسترسی دارند و در مناطق فقیرتر، وضعیت سلامت زنان وخیم‌تر است.

این نابرابری در دسترسی به خدمات بهداشتی، به ویژه در جوامع کمتر مرفه و با تنوع قومی بیشتر، نشان‌دهنده تأثیر عوامل اجتماعی-اقتصادی بر وضعیت بهداشت زنان است.

دکتر رانی تاکر، رئیس کالج سلطنتی متخصصان زنان و زایمان بریتانیا در گفتگو با یورونیوز بر اهمیت این گزارش جدید که دلایل قانع‌کننده‌ای برای سرمایه‌گذاری در زمینه سلامت زنان ارائه می‌دهد، تاکید کرد.

وی همچنین ضمن درخواست برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زمینه فناوری‌های نوین مرتبط با حوزه سلامت تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بخش سلامت زنان در مجموع ناکافی و پراکنده است و این سبب می‌شود که این قشر از جامعه در زمانی که به تشخیص و درمان بیماری خود نیاز دارند به امکانات لازم دسترسی نداشته باشند.

دکتر تاکر افزود: «دولت (بریتانیا) باید ضمن قرار دادن زنان و دختران در کانون سیاستگذاری‌های خود، چشم‌انداز بلندپروازانه‌ای برای سلامت زنان ترسیم کند.»

طبق داده‌های اخیر یورواستات، در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، زنان معمولاً بیشتر از مردان عمر می‌کنند. با این حال، مردان زمان کمتری را در بیماری سپری می‌کنند.

دولت قبلی بریتانیا سال گذشته اعلام کرد که برای دو سال، مبلغ ۲۵ میلیون پوند را برای تأمین بودجه مراکز مراقبت از زنان اختصاص می‌دهد.

با این حال، گزارش جدید خدمات بهداشت ملی بریتانیا با توجه به چالش‌های مالی ناشی از اعتصاب‌های اخیر خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه بهداشت و سلامت زنان شده است.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۳ در ایالات متحده انجام شد نیز نشان داد که غیبت زنان در محل کار به دلیل علائم یائسگی، سالانه ۱.۸ میلیارد دلار (۱.۶ میلیارد یورو) به اقتصاد این کشور هزینه وارد می‌کند.

این مطالعه که توسط محققان کلینیک مایو انجام شد، با نظرسنجی از ۴۴۴۰ زن شاغل ۴۵ تا ۶۰ ساله که در این مرکز تحت درمان بودند، تهیه شده است.

محققان با استفاده از داده‌های سرشماری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰همچنین هزینه‌های پزشکی مرتبط با یائسگی زنان را حدود ۲۴.۸ میلیارد دلار (۲۲.۶ میلیارد یورو) تخمین زده‌اند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.