خامنه‌ای در نماز جمعه گفت اگر لازم باشد در آینده هم به اسرائیل حمله می‌شود

سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در نمازجمعه روز ۱۳ مهر تهران آغاز شد.

تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی هنگام سخنرانی او، تصاویری از جمعیت زیادی از نمازگزاران پخش کرد که برای شنیدن سخنرانی خامنه‌ای در مصلی تهران گرد آمده بودند.


در صف اول نماز، روسای سه قوه جمهوری اسلامی حضور دارند.

این نخستین حضور علی خامنه‌ای در انظار عمومی پس از حملات موشکی شامگاه ۱۰ مهر ایران به اسرائیل است که در جریان آن حدود ۱۸۰ موشک به خاک این کشور شلیک شد.

او در ابتدای سخنرانی خود گفت که «امروز بیشتر صحبت من با برادران لبنانی و فلسطینی است. احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است. هیچ کسی بر اساس قانون بین‌المللی حق ندارد به حزب‌الله لبنان اعتراض کند که چرا از مردم غزه دفاع می‌کنید».

رهبر جمهوری اسلامی با دفاع از حمله گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» که ۱۵ مهر پارسال انجام شد، آن را یک «حرکت قانونی و بین‌المللی» خواند و گفت که در این اقدام «حق با فلسطینی‌ها بود».

گروه حماس در فهرست تروریستی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد.

خامنه‌ای همچنین حمله موشکی شامگاه ۱۰ مهر سپاه پاسداران به خاک اسرائیل را «کار درخشان نیروهای مسلح» خواند و گفت که این یک اقدام «کاملا قانونی و مشروع بود».

او افزود: «کاری که نیروهای مسلح ما کردند کمترین کاری بود که در برابر اسرائیل انجام دادند. ما در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب. آنچه که منطقی و معقول است، به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی، در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده هم اگر لازم شد باز هم انجام می‌گیرد»
خامنه‌ای: ویرانی‌ها ترمیم می‌شود
رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به زبان عربی گفت: «ویرانی‌ها ترمیم می‌شود، و صبر و استقامت شما عزت و کرامت به بار می‌آورد.»
 
او در ستایش حسن نصرالله گفت: «حزب‌الله مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید.»
خامنه‌ای: دشمن ترور و تخریب را نشانه پیروزی می‌داند
آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود به زبان عربی خطاب به گروه‌های موسوم به «محور مقاومت» گفت: «دشمن پلید چون نمی‌تواند به تشکیلات حزب الله و حماس صدمه جدی بزند ترور، تخرب و بمباران را نشانه پیروزی خود محسوب می‌کند.»
او گفته: «محصول این رفتار انباشته شدن خشم و سربرآوردن رهبران بیشتر است.»
خطبه‌های عربی خامنه‌ای در رثای حسن نصرالله
آیت‌الله خامنه‌ای در بخش عربی خطبه‌هایش خطاب به هوادارانش در لبنان، حسن‌نصرالله را ستود و او را با موسی صدر و عباس موسوی مقایسه کرد.
او در ادامه اقدامات نیروهای نیابتی ایران که آنها را «محور مقاومت» خواند، ستود و نتیجه حمله‌های اسرائیل به آنها را «تراکم خشم» در بین این نیروها توصیف کرد.
رهبر جمهوری اسلامی سخنان خود به زبان عربی را آغاز کرد
علی خامنه‌ای سخنان خود به زبان عربی را آغاز کرد. او گفت مخاطب این بخش از صحبت‌هایش مردم غزه و لبنان است.
خامنه‌ای: نه تعلل می کنیم، نه شتابزده می‌شویم
علی خامنه‌ای درباره تداوم رویارویی با اسرائیل گفت: «نه تعلل می کنیم نه شتابزده می‌شویم، راه منطقی را پیش خواهیم گرفت.»
خامنه‌ای: طوفان الاقصی یک حرکت درست و کار نیروهای مسلح ما هم درخشان بود
آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به قوانین بین‌المللی و قانون اساسی گفت «هر ملتی حق دارد از خاک خود در برابر متجاوز دفاع کند.»
او گفت: «ملت فلسطین هم حق دارد در برابر متجاوز ایستادگی کند.»
او گفت کمک به فلسطینی‌ها «مشروع است.»
آقای خامنه‌ای گفت: «طوفان الاقصی یک حرکت درست و قانونی بود. دفاع جانانه لبنانی‌ها از فلسطینی‌ها هم همین طور قانونی و معقول و مشروع است.»
او همچنین با ستایش حمله موشکی سپاه آن را «کار درخشان نیروهای مسلح» خواند.
خامنه‌ای: دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر و سوریه است
آیت‌الله علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه گفت دشمن ایران و دیگر کشورهای اسلامی یکی است و «اتاق فرمان» یک جا است، ولو آن که در یک کشور با «بمب دو تنی» و در کشوری دیگر با «جنگ روانی» پیش می‌رود.
او گفت: «دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر و سوریه است.»
او گفت ملت‌های مسلمان باید در قدم اول با دشمنان مقابله کنند، اما سال‌ها غفلت کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

حرفاش خریداری نداشت برای قیمه خورا نمی گفت.دیگه چاره چیه ظرفیت فعلی ایران با وجود مردمی بی تفاوت و قیمه خور فعلا همین اخوندان. تمام.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان

ظاهرا خیلی خیالش راحت است که امروز خطری تهدیدش نمیکند، احتمالا تضمین های لازم داده شده که در مکان معلوم در جمع طرفدارانش حضور پیدا کرده، این نشان دهنده این است که جنگ علیه خامنه ایی و حکومت فاسد نیست، وگرنه چه روزی بهتر از امروز و چه هدفی بهتر از این هدف!!
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
۱۰۳
خداوند - آسمان، ایران

میگم از یحیی سنوار و دخترای خوشگل اسراییلی تو تونلها هم خبری دارین!؟ 😄 از پس حماس بر نیومد رفت سراغ لبنان که مردمش برگردن سر خونه زندگیشون اونم که نشد، ایران هم که راه دستش نیست چون شوهر ننه آمریکا گفته نه! دیگه (بی بی) یا اسم جدیدش (.....) میگن قراره به طالبان حمله کنه ! 😄
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

دلسوز محرومان. بهترین رهبر جهان. افتخار ما استی آقا.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان

ای بابا iranianuk. شما که دیروز گفتید خامنه‌ای ترسیده از ترورش در نماز جمعه ولی برگزار شد و اسرائیل هم هیچ غلطی نکرد . اسرائیل هم فقط زورش به بچه و زنها رسیده بعد از یک سال هنوز یک مشت حماسی را نتوانسته نابود کنه با مجهز ترین ارتش دنیا خنده داره . من هم مخالف آخوندها هستم ولی دلیل نمیشه طرفدار ظالمان و رژیم کثیف صهیونیست باشم ، بدبخت مخالفین که چشم بستند آمریکا ، اسرائیل یل اروپا براشون کاری کنه .
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

یه کشور هشتاد میلیونی را این جمعیت بزغاله صفت عقب افتاده کودن ذهنی اداره میکنه!؟
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
۴۴
AKBAR_KACHAL - لندن، انگلستان

ایول عظمت, اسراییل و آمریکا مال این حرف ها نیستن، یکی اینقدر شجاع مثل رهبر بزرگ ایران که تو این شلوغی میاد نماز جمعه، یکی مثل رضا دماغ از تو لونش هی پیغام میزاره، بابای بی وجودش که فرار کرد، بابا بزرگ پالونیش هم که انگلیس و آمریکا با یه لگد شوت کردن بیرون از ایران. نکبت های بی وجود 😅😅😁
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
۵۰
samamos - میدلزبرو، انگلستان

یعنی خاک بر سرتان که تا دیروز اقامه نماز در مسجد الاقصی رو فریاد میزدین و امروز نماز خواندن در پایتخت کشوری که چهل و پنج ساله اشغال کردید عظمت میبنی و ایول ...
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

اینها زوزه ها و وق وقهای آخر یک سگ وحشی پیر و زخمی هست که نظاره گر نابودی گله اش شدهرژیم هیچوقت اینطور زیر فشار نبوده،حماس دیگر مطرح نیست و بزرگترین امید و پشتوانه شان حزب الله هم اینطور در حال خرد شدن و حذف هست.بنظر میرسه اسرائیل بعد از ۷ اکتبر تعارف را کنار گذاشته.اسرائیل با موفقیت حزب الله را شخم زده و فلج کرده،و مردم لبنان هم به ارتش فشار میاورند دولت تشکیل بشه و در مناطق مرزی . رفته تا شر حزب اللهو دخالتهای جمهوری اسلامی برای همیشه از کشورشان بکنند ، خامنه ای چاره ای جز این سخنرانیهای امید پوچ دهنده برای طرفداران عقب مانده و متحجرش باقی نداره.و البته هر لحظه هم در انتظار حملات تلافی جویانه اسرائیل بسر میبرند.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

مسائل به این سادگی نیست،بازی کودکانه که نیست بحرحال ،حذف مقامات عالیرتبه این کشور بصورت علنی عواقب سیاسی بسیاری داره بخرحال اینها که رئیس تشکیلات تروریستی مثل حماس و حزب الله نیستند.فعلا اسرائیل در حال نابودی حزب الله هست و خامنه ای مثل مار زخم خورده نظاره گر از بین رفتن بزرگترین شمشیر و سپر تنها تیری که در ترکش داشت و حمله موشکی ناموفق بود همکه انجام داد.فشارهای بایدن و آمریکا عدم ایجاد خلع و وضع ناشناخته در منطقه با حذف خامنه ای هم یک نمونه دیگر.به موقعش.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.