شبکه اسرائیلی: ایرانی‌ها می‌گویند حمله اسرائیل را با یکهزار موشک پاسخ می‌دهیم

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی در دوحه، پایتخت قطر، دوم اکتبر ۲۰۲۴دویچه وله: به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، پس از هشدار شب گذشته مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی، مبنی بر اینکه هرگونه واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران باعث "پاسخی قوی‌تر" از سوی ایران خواهد شد، تحلیلگران ایرانی پیش‌بینی می‌کنند که ایران یک‌هزار موشک به سوی اسرائیل شلیک خواهد کرد و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار خواهد داد.

اوهاد همو، گزارشگر منطقه‌ای این شبکه تلویزیونی، همچنین می‌گوید گزارش‌های داخل ایران ادعا می‌کنند که ۴۰۰ موشک به سوی اسرائیل شلیک شده، در حالی که اسرائیل تعداد آن را ۱۸۱ فروند اعلام کرده است.


هامو می‌گوید رژیم ایران این درگیری تشدیدشده را به عنوان "لحظه حقیقت" و "جنگی برای حفظ موجودیت محور مقاومت" می‌بیند که خود آن را ساخته است. اما با توجه به تضعیف حزب‌الله که قرار بود پیشتاز این محور باشد، این درگیری در واقع میان ایران و اسرائیل رخ می‌دهد.

هامو از پزشکیان نقل می‌کند که شب گذشته در قطر گفته است: «اگر اسرائیل بخواهد واکنش نشان دهد، ما پاسخ قوی‌تری خواهیم داد؛ این همان چیزی است که جمهوری اسلامی به آن متعهد است.»

پزشکیان همچنین درباره کشورهای دیگری صحبت کرد که اسرائیل ظاهراً پس از غزه و لبنان در نظر دارد آن‌ها را هدف قرار دهد. هامو این اظهارات را به عنوان نشانه‌ای از "ترس واقعی" رژیم ایران از حمله اسرائیل تفسیر کرده است.

با این حال، پزشکیان هشدار داد که "هر نوع حمله نظامی، اقدام تروریستی یا عبور از خطوط قرمز ما، با پاسخ قاطع نیروهای مسلح ما مواجه خواهد شد."

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل همچنین گزارش داده  که به ایرانیان دستور داده شده است فعلاً بیش از ۳۰ لیتر سوخت در خودروهای خود پر نکنند. این در حالی است که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اسرائیل در حال بررسی هدف قرار دادن تأسیسات نفتی ایران است، منتشر شده‌اند.

همزمان، رویترز گزارش می‌دهد که کشورهای عرب خلیج فارس در نشست خود در قطر نگران هستند که تأسیسات نفتی آن‌ها توسط جمهوری اسلامی هدف قرار گیرد.

ایران تهدیدی مبنی بر حمله به تأسیسات نفتی خلیج فارس نکرده، اما هشدار داده است که اگر "حامیان اسرائیل" به طور مستقیم مداخله کنند، منافع آن‌ها در منطقه هدف قرار خواهد گرفت.

علی شهابی، مفسر سعودی نزدیک به دربار سلطنتی، به رویترز گفته: «کشورهای خلیج فارس معتقدند احتمالاً ایران تأسیسات نفتی آن‌ها را هدف قرار نخواهد داد، اما ایرانیان از منابع غیررسمی اشاره‌هایی می‌کنند که ممکن است این کار را انجام دهند. این ابزاری است که ایرانی‌ها علیه آمریکا و اقتصاد جهانی دارند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
paksan - ایران، ایران
زدن تاسیسات نفتی و برقی و کارخانجات یعنی زدن زندگی مردم ایران و باید سپاه احمق و بیشعور برنامه ای برای زدن تاسیسات نفتی و پالایشگاههای اسرائیل و تمام جاهایی که نفت و بنزین این کشور را دارند تامین میکنند داشته باشه که همین که اولین هواپیمای اسرائیلی دیده شد موشکها شلیک شوند تا حتی قبل از برکشتن هواپیماها اهداف در اسرائیل و مناطق دیگر زده شوند.یکی از تامین کننده های اصلی نفت و بنزین اسرائیل باکو همچنین بحرین و امارات هستش که به نظر من باید پالایشگاهها و مناطق نفتی این کشورها را کامل بزنند. پزشکیان هم چندین بار گفته و باید عملی بشه. نتانیاهو اگر میخواد حمله کنه باید به سپاه حمله کنه و مراکز نظامی سپاه را بزنه نه هیچ جای دیگه ای که اگر بزنه یعنی مردم ایران را زده و قطعا مردم از حکومت برای گرفتن انتقام حمایت کامل میکنند. زدن مراکز سرکوب مردم در تهران و سایر شهرها قطعا باعث حمایت مردم از حملات سپاه میشه.
‌پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.