سفیر اسرائیل در سازمان ملل: پاسخ ما به جمهوری اسلامی «دردناک» خواهد بود

 جنگنده اسرائیلی. آرشیوصدای آمریکا: سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه ۱۱ مهر گفت: کابینه جنگی اسرائیل در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی است و «واکنش تلافی‌جویانه اسرائیل» به‌زودی صورت می‌گیرد.

جمهوری اسلامی در حمله موشکی روز سه‌شنبه به اسرائیل، که دومین و بزرگترین حمله مستقیم حکومت ایران به آن کشور بود، نزدیک به ۲۰۰ موشک بالستیک شلیک کرد.


دنی دانون به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «آنچه رخ داد یک اقدام بی‌سابقه بود و همانطور که امروز در شورای امنیت گفتم پاسخ ما به زودی، بسیار قوی و دردناک خواهد بود.»

سفیر اسرائیل در سازمان ملل با اشاره به مقامات جمهوری اسلامی تصریح کرد: «فکر می‌کنم آنها می‌دانند که ما توانایی رسیدن به هر نقطه‌ای در خاورمیانه را داریم و این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چگونه این کار را انجام دهیم و چه چیزی را هدف قرار دهیم.»

دانون گفت اسرائیل نمی‌خواهد شاهد تشدید تنش یا جنگ با جمهوری اسلامی باشد، و تاکید کرد: «
پاسخ ما باید حساب‌شده باشد زیرا نمی خواهیم شاهد جنگ کامل با ایران باشیم. و باور کنید، آنها نیز نمی خواهند آن را ببینند. زمانی که در غزه با حماس جنگیدیم، توانایی‌های خود را نشان داده‌ایم و در لبنان هم با حزب‌الله می‌جنگیم. آنها بهتر است قبل از شروع جنگ با ما به آنچه در بیروت و غزه رخ داد نگاه کنند.»

سفیر اسرائیل در سازمان ملل روز چهارشنبه نیز در نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه، جمهوری اسلامی را «تجسم واقعی وحشت، مرگ و هرج‌و‌مرج» نامید و گفت: «زمان بیانیه‌های توخالی برای تنش‌زدایی به سر آمده است.»

دنی دنون با اشاره به حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل در شامگاه سه‌شنبه افزود: «حکومت ایران اکنون یک خطر بسیار جدی و واقعی برای جهان است و اگر جلوی این حکومت گرفته نشود، موج بعدی موشکها صرفاً اسرائیل را هدف قرار نخواهد داد.»

او این موشک‌پرانی را «حمله‌ به ۱۰ میلیون غیرنظامی» و «یک اقدام تجاوزکارانه بی‌سابقه» خواند و تصریح کرد: «جهان باید بفهمد که اسرائیل از خود دفاع خواهد کرد و این کار را با رعایت عدالت و در عین قدرت انجام خواهد داد و تا زمانی که همه گروگان‌های اسیر شده توسط حماس و سایر تروریست‌ها به اسرائیل باز نگردند، متوقف نخواهد شد.»

در مقابل، نماینده جمهوری اسلامی در نشست شورای امنیت، حمله موشکی حکومت ایران به اسرائیل را «پاسخی ضروری و متناسب» به اقدامات اسرائیل در دو ماه گذشته توصیف و ادعا کرد که حکومت تهران «مداوم به دنبال صلح و ثبات بوده است» و اسرائیل از «خویشتنداری ایران» به عنوان یک نقطه ضعف بهره‌برداری کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران
وسط مقعد خمعنی ملعون باید اولین محل برای یک از اون بمب های ۲ تنی بزنید ✌️ این محل اختفای ریس مفعول فرقه نکبت تبهکارآخوندی اشغالگر ایران نیز هست.یک تیر و سه نشون! بعد هم یک مستراح عمومی برای این منطقه ✋🇮🇱
‌پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵
۲۵
romano - تهران، ایران
اسرائیل دارد دقیقا به مسیری میرود که ملایان میخواهند تقیلی امنیت اسرائیل در حد موضوعات روزمره و اینکار را دقیقا مثل پرونده اتمی انجام میدهند. افکار عمومی هم که در اروپا و آمریکا فرق کرده و مردم آنقدر بدبختی و خرج روزانه دارند که دیگر به جنگ و ماجراجویی فکر نمیکنند نمونه جنگ اوکراین بزرگترین جنگ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپاست مردم بهش فکر نمیکنند. ملایان مردمان بیکار و آویزانی هستند ولی یک قابلیت فوق و العاده دارند مانند هر انگلی بقا پذیری بالا دارند و این چیزی است که مردم همیشه در تحلیل از آن غافلند.
‌پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
ای حیف اون نونی که لمبودی! شرم کن بی‌حیا که بیرق اسقاطیل را بلند کرده‌ای.
‌پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.