مغازه‌داری که بعد از ۶۰ سال فهمید صاحب تابلویی ۶ میلیون یورویی از تصویر معشوقه پیکاسو است

یورونیوز: خانواده یک فروشنده آثار هنری در جنوب ایتالیا دریافتند که تابلویی که در سالن خانه خود در پمپئی نگهداری می‌کردند اثر پابلو پیکاسو است و شش میلیون یورو ارزش دارد.

این فروشنده تابلوهای دست دوم در دهه ۱۹۶۰ صاحب این تابلو شده بود بدون آنکه ارزش آن را بداند.


لوئیجی لوروسو، فروشنده تابلوهای دست دوم در پمپئی حالا پس از چند دهه دریافته است که این تابلو امضای پابلو پیکاسو، نقاش مشهور اسپانیایی را دارد.

یک کارشناس آثار هنری در میلان اصالت این تابلو را تائید کرده است. لوئیجی لوروسو در اوایل ماه گذشته دریافت که صاحب یک تابلوی پیکاسو است اما این خبر تا چند روز پیش گزارش نشده بود.

لوئیجی لوروسو در سال ۱۹۶۲ این تابلو را در ویلایی در کاپری پیدا کرد. او در آن زمان ۲۴ سال داشت و با وجود اینکه امضای پابلو پیکاسو پای تابلو قابل مشاهده بود اما متوجه ارزش این نقاشی نشد.

پسر لوئیجی لوروسو در اوایل دهه ۲۰۰۰ متوجه شده بود که تابلوی مورد نظر شباهت زیادی با آثار پابلو پیکاسو دارد. او در کتاب درسی خود با آثار پابلو پیکاسو آشنا شده بود.

اعضای خانواده لوئیجی لوروسو در ابتدا احتمال این را که صاحب تابلویی از پابلو پیکاسو باشند رد می‌کردند اما در نهایت حاضر شدند تا هزینه بررسی هنری این اثر توسط کارشناس را بپردازند تا واقعیت مشخص شود.

بررسی این تابلو نشان داد که این اثر بین سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ کشیده شده است. زنی که در این تابلو دیده می‌شود نیز معشوقه پابلو پیکاسو در آن زمان است. رابطه پیکاسو با این زن که شاعری به نام دورا مار بود ۹ سال طول کشید.

ارزش تابلوی مورد نظر در صورتی که از سوی بنیاد پیکاسو نیز به رسمیت شناخته شود ممکن است به بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو برسد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.