دو نیروی مرزبانی در حملات مسلحانه در استان سیستان و بلوچستان کشته شدند

صدای آمریکا: بنابر گزارش‌های رسمی خبرگزاری‌های حکومتی در ساعات گذشته ۲ نیروی مرزبانی در استان سیستان و بلوچستان در حملات مسلحانه کشته شدند.

در توضیح یکی از این حملات که در شهرستان راسک رخ داده، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت که «ماموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکیگور با گروهک تروریستی درگیر و یکی از مأموران در این حمله کشته شد.»


به گفته رضا شجاعی، ماموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکیگور در حین حمل جیره غذایی و پشتیبانی از مرزبانان در محورهای مواصلاتی در حوالی روستای پشامک از توابع شهرستان راسک مورد حمله «گروهک تروریستی» قرار گرفتند.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، شب گذشته نیز یک تن از مرزداران هنگ مرزی زابل در منطقه هیرمند توسط افراد مسلح ناشناس در مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

براساس گزارش‌ها سازمان «جیش العدل» یکشنبه هشتم مهر ماه ۱۴۰۳، دستکم سه حمله مسلحانه علیه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در شهرستان‌های راسک، خاش و ایرانشهر انجام داد.

بنابر اعلام کمپین فعالان بلوچ، در راسک یک نیروی نظامی و در خاش نیز یک مامور یگان تکاوری کشته شدند.

جیش العدل، در بیانیه‌های جداگانه، مسئولیت عملیات‌های شهرستان‌های راسک‌ و خاش را برعهده گرفت.

مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که «جیش العدل» در پاکستان پناه می‌گیرد و از خاک آن کشور برای حمله به داخل ایران استفاده کرده است.

گروه جندالله و تمامی اسامی جدید و نام‌های مرتبط با آن از جمله جیش‌العدل در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.