عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران: تهران باید در این مقطع اورانیوم را تا ۹۰ درصد غنی کند

العربیه: فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران در اظهاراتی گفت که «در این مقطع ایران اورانیوم را تا 90 درصد غنی کند و تولید آب سنگین را از سربگیرد.»

عباسی، در گفت‌وگو با «رویداد24» گفت که داشتن اورانیوم با غنای بالا و آب سنگین خود «بازدارنده» است و ایران «نیاز به رفتن به سمت ساخت سلاح و تغییر دکترین هسته‌ای» ندارد.


این عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران گفت «ایران نیازی به بمب اتم برای نابود کردن اسرائیل ندارد» و «جبهه مقاومت»، در یک جنگ فرسایشی بر اسرائیل پیروز خواهد شد.

عباسی افزود: «اگر بخواهیم سلاح هسته‌ای هم داشته باشیم، برای موجودی مانند اسرائیل حتی نیاز به بمب بزرگ هم نداریم.»

ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس و حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، و سایر نیروهای ارشد حزب‌الله و حماس در هفته‌های اخیر تنش تهران و تل‌آویو را به شدت افزایش داده است. از سوی دیگر همزمان با زمان حمله اسرائیل به لبنان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نطق خود در سازمان ملل متحد ایران را تهدید مستقیم کرد و گفت هیچ نقطه‌ای درون ایران نیست که دست اسرائیل به آن نرسد.

برخی کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران از جمله «صابرین نیوز»، از آماده‌باش جنگی پدافند هوایی در سراسر ایران از بیم حملات اسرائیل خبر داده‌‌اند.

در همین رابطه، اسماعیل کوثری، از فرماندهان پیشین سپاه و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری «دانشجو» گفت پدافند هوایی «بسیار قوی، هوشمند و هشیار» است ولی اسرائیل «ممکن است به صورت موردی به فکر ترور» باشد.

در همین حال، محسن رضایی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی نیز در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت اسرائیل ممکن است حتی به ایران هم حمله کند.

علی مطهری، نایب رییس پیشین مجلس ایران نیز امروز در خصوص تعلل تهران در واکنش و پاسخ به کشته‌شدن هنیه در تهران، در شبکه «ایکس» نوشت: «ما فریب آمریکا را خوردیم که پی‌درپی پیام فرستاد، نزنید هفته دیگر آتش‌بس را برقرار می‌کنیم و باعث شد اسرائیل جرات ترور حسن نصرالله را هم پیدا کند.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.