ظریف: تصمیم برای واکنش ایران به اسرائیل به عهده رهبری است

محمد جواد ظریف، معاون راهبردی مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامیدویچه وله: محمدجواد ظریف می‌گوید که جمهوری اسلامی با تصمیم رهبری "در زمان مناسب" به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد.
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهوری اسلامی، در حاشیه مراسم یادبود حسن نصرالله که در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران برگزار شد،‌ در برابر خبرنگاران از شخصیت این رهبر کشته شده حزب‌الله تجلیل کرد.


به گزارش سایت انتخاب، ظریف گفت که حسن نصرالله "به هدف خودش رسید و به جایگاه عالی که همواره منتظرش بود دست پیدا کرد و به یاران شهیدش پیوست". از نظر ظریف مقاومت مردم منطقه علیه اسرائیل ادامه دارد و "در لبنان هم همین گونه خواهد بود".

معاون راهبردی مسعود پزشکیان همچنین خاطرنشان کرد که واکنش ایران "در زمان مناسب و به انتخاب ایران" در برابر اسرائیل صورت خواهد گرفت و "در سطح رهبری و در سطح عالی آن حتماً تصمیم‌گیری خواهد شد".
حزب‌الله کشته شدن "علی کرکی" را تأیید کرد

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن "علی کرکی" معروف به حاج ابوالفضل از فرماندهان جهادی ارشد خود در حمله اسرائیل به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت را تأیید کرد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله اعلام کرد که علی کرکی نیز در جریان حمله اسرائیل به محله "حاره حریک" و همراه با سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش کشته شده است.

این بیانیه می‌افزاید که "حاج ابوالفضل" از زمان حملات اسرائیل در سال ۱۹۸۲ رهبری "مجاهدین مقاومت اسلامی" در جنوب را بر عهده گرفت و رهبری و شرکت در تمامی درگیری‌ها با اسرائیل را برعهده داشته است.

آنطور که در این بیانیه آمده، علی کرکی از هشتم اکتبر ۲۰۲۳، یعنی یک روز پس از حمله تروریستی حماس به خاک اسرائیل، تا زمان کشته شدنش، مسئولیت رهبری و فرماندهی جبهه جنوب را با تمامی محورها و یگان‌های آن بر عهده داشته است.
جسد نصرالله بیرون کشیده شد؛ بدون هر گونه جراحت
خبرگزاری رویترز از قول دو منبع نوشت که جسد حسن نصرالله از محل حمله در ضاحیه بیروت بیرون کشیده شده است.

به گزارش انتخاب، این دو منبع به رویترز گفته‌اند که جسد نصرالله هیچ اثری از جراحت ندارد و به نظر می‌رسد علت مرگ شدت انفجار بوده است.
هشدار وزیر کابینه نتانیاهو به جمهوری اسلامی
میکی زوهار، وزیر فرهنگ اسرائیل و هم‌حزبی بنیامین نتانیاهو، گفته است که "اگر ایران جرأت کند و جبهه جنگ با اسرائیل را بگشاید، پاسخ سختی در انتظارش خواهد بود."

زوهار روز یک‌شنبه ۲۹ سپتامبر (۸ مهرماه) به روزنامه "یدیعوت آخرونوت" گفت که اسرائیل در ضربه زدن به رهبران، فرماندهان و هر مهره دیگری در گروه‌های تروریستی "پایش را از روی گاز برنمی‌دارد و ترمز را نمی‌کشد."

این وزیر هم‌حزبی نخست‌وزیر نتانیاهو اظهار داشت: «به ایران توصیه می‌کنم تا دست روی اسرائیل بلند نکند، اما اگر جرأت کند جبهه‌ای علیه اسرائیل باز کند، با واکنش شدید روبه‌رو خواهد شد و مجبورش می‌کنیم چنان بهای سنگینی بپردازد که برایش غیرقابل تصور و سخت خواهد بود؛ و اسرائیل با اقدامات خود در طول یک سال گذشته این امر را ثابت کرده است.»

میکی زوهار افزود: «ایران باید درک کند که این رژیم تهران بود که آغازگر و تأمین‌کننده مالی تروریسم علیه اسرائیل بوده و ما در حال دفاع از خود هستیم.»

بنیامین نتانیاهو نیز در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ساعتی پیش از عملیات کشورش برای کشتن حسن نصرالله، به جمهوری اسلامی هشدار مستقیم داده و گفته بود: «حرفم خطاب به رژیم آیت‌‌الله‌ها این است: هر کسی که به ما حمله کند، به او حمله می‌کنیم. هیچ‌جا در ایران یا در خاورمیانه وجود ندارد که دستان بلند اسرائیل به آن نرسد.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران

تصمیم برای واکنش ایران به اسرائیل به عهده رهبری مفعول است اخه رهبری که دنبلان نداره تا یک صدایی میاد قمبول میکنه از نوع قهرمانانه چطور تو مالکش هنوز این رهبر مفعول رو نشناختی .
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

منظورش اینه که تصمیم برا قمبل قهرمانانه یا صبر استراتژیک همراه با گنده گوییو لات بازی و مضحکه دنیا شدن برعهده مفعول هستش. تمام.
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
۵۱
اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

ببین تکلیف سید علی مفعول که مشخصه - از اون کثیف تر تو وزغی که با اون چشای وغ زدت دروغ مثل نقل و نیات به دنیای بیرون میگی - تو کثیف تر و جانی تر از اون مفعولی و روزی میرسه که اویزونت میکنن به تیر چراغ برق - شب دراز است و قلندر بیدار - تمام اون خوش گزرونی های که با پول ملت ایران کردیو از حلقومت میکشن بیرون -
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ

رهبر یه آدم مفنگی تریاکی رو کردن رهبر چی شد محو اسرائیل خودتونم می‌دونید که اسرائیل می‌تونه شما رو محو کنه الان
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
این یکی افعی ۷ خط است و راحت رهبری را دراز میکند
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد

زر زر کردن سرکردگان رژیم تروریستی خوندی و اسلامی تمام شدن نیست مگر اینکه بی بی نتانیاهو بزنه یه چنتاشونو مثل حسن خرس الله بدرک واصل کنه. مرتیکه برو دنبال سوراخ موش بگرد که بزودی جد و آبادتونو یکی یکی میکنیم.
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
۲۴
varied - ریزه، ترکیه
رهبر مفعول مسلمین جهان بین سوراخ موشها تونل کنده توی سوراخ موشها تلفن آنتن نمیده که برای حمله به اسرائیل دستور بده
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
۵۴
ایران من و شما - پاریس، آلمان
نام بزرگ مرد حسن نصرلله در تاریخ ثبت شد
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
۵۱
ako kermanshah - اسنانبول، ترکیه
دوباره این ماله کش اعظم بلغور کرد، یکی به این پفیوز بگه فکری به حال خانواده های معدن چی بکنه که بی سرپرست موندن نمی خواد اسراییل رو نابود کنی مردک.
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا
از رهبر حوثی ها که برای دریافت حقوق ماهانه به جمهوری اسلامی داشت می رفت و طیارش منفجر شد چه خبر ظریف خدا در زمین آدم کش های مثل تو و رهبر است البته از آستین اسرائیل ،،،تمام دستهای جمهوری اسلامی دارد قطع می شود ماموریت شما جاسوس ها تمام شده شرق و غرب خیلی وقت است شما اسلامی ها را کیش کرده آند و از بازی ۴۶سال خارج شده اند اگر شما جانی ها گوشتان مر است با این انفجار ها باید تا حالا شنوا شده باشید اگر نه کتلت بعدی شاید خودتان باشید
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
۳۴
کماندوی سبز - تهران، ایران
کیا مثه من فکر مبکنن این جواد از حـ... ترین،بی ناموس ترین،تن فروش ترین،بی وطن ترین،دزد ترین،لمپن ترین و خ..مالترینها در تاریخ خواهد بود،؟؟
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.