۱۸۲ کشته و ۷۲۷ زخمی در اثر حمله هوایی امروز اسرائیل به جنوب لبنان

العربیه: مرزهای لبنان، از صبح دوشنبه دوم مهر شاهد حملات مداوم اسرائیل است که شمار آنها طی شدیدترین حملات از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، به حدود 300 حمله به شهرهای جنوب و بقاع (شرق کشور) می‌رسد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت لبنان، در اثر این حملات به روستاها و مناطق جنوب لبنان، 182 نفر کشته و بیش از 727 زخمی شامل زنان و کودکان بر جای ماند.


جنگنده‌های اسرائیلی روستاهای طیردبا و العباسیه در منطقه صور و همچنین شهرک حاریص و برکه الجبور در منطقه جزین را هدف حمله قرار دادند.

شهرک‌های کفرحتی، البابلیه، کوثریه السیاد و الغسانیه در منطقه الودیان و دو ساختمان مسکونی در شهرک‌های البابلیه و صرفند هم هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

جاده حبوش- عربصالیم و روستاهای «حولا، مجدل سلم، برعشیت، کونین، بلیدا، طلوسه، مرکبا، وادی الحجیر، قریخا و میس الجبل از توابع شهرستان مرجعیون نیز توسط جنگنده‌های اسرائیل بمباران شدند.

منطقه الزهرانی هم شاهد حملات هوایی سنگین بود که جدیدترین آنها، شهرهای الغازیه، مقدوشه، قناریت و منطقه حد فاصل عنقون و مقدوشه و همچنین وادی طنبوریت را شامل شد.

عیتاالشعب، عیترون و دیگر مناطق در جنوب لبنان نیز بمباران‌های شدیدهوایی اسرائیل را تجربه کردند.
موج خروج مردم از مناطق
از سوی دیگر به گزارش خبرنگار العربیه، برخی از مناطق جنوب لبنان شاهد جابجایی بزرگ داخلی بوده است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» از کارمندان غیرنظامی خود خواست تا جنوب لبنان را به همراه خانواده‌هایشان ترک کنند.

از سویی وزارت بهداشت لبنان، خواستار توقف برخی فعالیت‌های بیمارستانی شد تا مجال لازم برای پذیرش مجروحان فراهم شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «با تداوم حملات اسرائیل، تمامی بیمارستان‌های استان‌های جنوب، نبطیه و بعلبک -هرمل باید عملیات سرد را متوقف کنند تا مجال لازم برای مداوای مجروحان، فراهم شود.»
تعطیلی مدارس
وزارت آموزش و پرورش لبنان نیز اعلام کرد که امروز و سه‌شنبه( فردا) مدارس به دلیل تشدید تنش اسرائیل بسته هستند.
شلیک موشک به سمت الجلیل
از سوی دیگر، رشته حملات موشکی از مرز لبنان به سمت الجلیل غربی انجام شد.

الجلیل الاعلی تا صفد و حومه طبریه نیز هدف حملات پهپادی قرار گرفتند که به گفته خبرنگار العربیه طی آن‌ها یک کارخانه و 4 ساختمان در نقاط مختلف الجلیل هدف قرار گرفتند.

طبق گفته خبرنگار العربیه 5 اسرائیلی در اثر اصابت ترکش موشک در تقاطع جولانی در منطقه طبریا به شکلی سطحی مجروح شدند.
حمله موشکی به «رافائل»
این در حالی است که حزب‌الله از اصابت دهها موشک به مجتمع صایع نظامی شرکت «رافائل» در شمال حیفا خبر داد.
یک موشک اسرائیلی در 40 کیلومتری شمال بیروت سقوط کرد در تداوم حملات سنگین اسرائیل که صبح دوشنبه دوم مهر، مناطق وسیعی از لبنان را تحت تاثیر قرار داد، یک موشک اسرائیلی در شهرک علمات از توابع شهرستان جبیل، در یک منطقه کوهستانی خالی از سکنه سقوط کرد.

خبرنگار العربیه گزارش داد که یک حمله هوایی برای نخستین بار از آغاز درگیری‌های مرزی اسرائیل و حزب‌الله، محله الوردیات واقع در لقلوق در شهرستان جبیل در فاصله تقریبا 40 کیلومتری شمال بیروت را هدف قرار داد.

این در حالی است که هیچ خسارت جانی و مادی بر اثر سقوط این موشک گزارش نشده است.

«رویترز» به نقل از یکی از اهالی که خواست نامش فاش نشود، تأکید کرد که این منطقه که قبلاً هدف حمله هوایی قرار نگرفته، در بین روستاهایی با ساکنان مسیحی و شیعه واقع شده است.

یک موشک اسرائیلی نیز روز گذشته به طور تصادفی در آب‌های دریا مشرف به شهر صیدا در جنوب لبنان سقوط کرد.
حملات سنگین هوایی
اسرائیل ساعاتی پیش، حملات هوایی سنگینی را در مناطق وسیع‌تری در جنوب لبنان و بقاع انجام داد و مدعی شد، مواضع حزب‌الله را هدف قرار داد که به کشته شدن دست کم یک غیرنظامی و زخمی‌شدن ده‌ها نفر انجامید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع نزدیک به حزب‌الله گفت که این حملات «بسیاری از مناطق در دو رشته کوه غربی و شرقی لبنان، تا منطقه هرمل را هدف قرار دادند.»

از سویی ارتش اسرائیل از اهالی جنوب لبنان خواست که از مواضع حزب الله «فاصله بگیرند» و تهدید کرد که «حمله‌های هوایی زیاد و نقطه‌زن» را انجام خواهد داد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در یک نشست خبری از غیرنظامیان در روستاهای لبنانی که در نزدیکی ساختمان‌ها و مناطق مورد استفاده حزب‌الله برای مقاصد نظامی، مانند مراکز انبار تسلیحات هستند، خواست برای حفظ جانشان فوراً خود را از دایره خطر دور سازند.

هاگاری افزود که ارتش حملات سنگین و دقیق را در نقاط مختلف لبنان، انجام خواهد داد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۹
kurosh-h - لوند، سوئد
مغز کپک زده اسلامی ، درکی متافیزیکی از توان نظامی حریف داره ، سال ۱۹۴۸ و ۱۹۵۷ حق داشتند که بد محاسبه کنند ، سال ۱۹۶۷ معروف به جنگ ۶ روزه با تحقیر کامل اعراب ، میبایست دوزاری بیفته ، اما اینکه در سال ۲۰۲۴ و آنهم با بزرگ‌ترین نیروی هوایی خاورمیانه و توان اتمی اسراییل هنوز تازیان میخواهند اسراییل را به‌چالش نظامی بکشانند ، شگفت انگیزه ،، آخه چقدر تحقیر ، چقدر قربانی زن‌وبچه
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
۷ اکتبر حملهکرنند به اندازه هفت میلیارد بار نمونه از ۷ اکتبر باید هزینه جانی پس بدهند، حالا بکشند تا جانشات به لبشان بیاید. کل اسلام و حزب الله و و و از آن منطقه باید پاک شود. لبنان و فلسطین گوارای وجودت باشد اسرائیل عزیز. جانم چه حالی میکنم وقتی میبینم هر روز رو براشون چهارشنبه سوری کرده بی بی جان عزیز. نه تنها آشپز خوبیه بلکه با تمامی مراسم و مناسک ایران باستان آشنائی کامل داره. از الآن هر روز رو برامون چهر شنبه سوری کرده در لبنان. دمت گرم بی بی جان. سلامت شاد باشی
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
۴۷
کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان
بی‌بی تو منتظر یه آتو از از این تروریست‌ها بودی که خودشون چند ماه پیش تقدیمت کردن.دودمان شان را به باد دادی و دیگر نه راه پس دارن نه راه پیش. بتاز بی‌بی که کارت درسته و به خرس الله‌ باید گفت ناله کن ...کش.
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
بیش از یک میلیون ایرانی یعنی هم میهن ما زمانیکه مردم لبنان در بهترین رفاه و آسایش زندگی میکردند و سرودهای عشقولانه نسبت به صدام می‌سرودند و قدح های می ماس (عرق سوری شبیه راکی در ترکیه که با مخلوط کردن با ای رنگ شیر میگیرد) را به هم میزدند، شهید مجروح و بی خانمان شدند به آنها از طرف سربازان وحشی بعث عراق تجاوز شد، در آن زمان هیچ لبنانی ای یک قطره اشکی از چشمش نیامد، حالا من ایرانی چرا باید برایم مهم باشد که فوج فوج لبنانی و سوری و غیره تکه پاره شوند؟ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران...جواب های هوی است.
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
۳۴
arian1 - ابادان، ایران
به احتمال زیاد بعد از لبنان حملات اسرائیل بطرف ایران کشیده خواهد شد و اهداف احتمالی پایگاه های سپاه خواهند بود. چون اسرائیل بعد از نابودی حماس و حالا حزب الله بسراغ آخوندها و سپاه خواهد آمد
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
۲۴
varied - ریزه، ترکیه
چیزی که عوض داره گله نداره - وقتیکه تروریستهای ایرانی حسن خرس الله به اسرائیل موشک پرانی میکنند باید منتظر عواقب آن باشند دست اسرائیل درد نکند کشتن تروریستها به مثابه ریشه کن کردن طاعون در جهان است تروریستهای اسلامی خطرناکترین نوع طاعون برای بشریت هستند
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
تعصب هر گونه اش مصیبت افرین است و بدترین شکل تعصب نوع مذهبی می باشد. 6 ماه است به کیش کیش اخوندهای ایران عربده می کشید و وااسلاما سر میدهید. همه میدانستند که جنگ در منطقه شعله می کشد که کشید و حالا برای همیشه حزب الله مقطوع النسل خواهد گردید. خود کرده را تدبیر نیست
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +400شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +329راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +181صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +175اوضاع و احوال این روزهای اعضای حماس و حزب‌الله و کلا نیروهای محور مقاومت
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +143وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +133علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +128وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +120وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم