سپاه پاسداران از دستگیری ۱۲ نفر به اتهام همکاری با اسرائیل خبر داد

یورونیوز: سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه ۲۲ سپتامبر (اول مهر ۱۴۰۳) اعلام کرد که ۱۲ نفر به اتهام «مزدوری و همکاری» با اسرائیل و برنامه‌ریزی برای «اقدامات ضد امنیتی علیه مردم [ایران]» دستگیر شده‌اند.

سپاه با انتشار بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران آورده: «سربازان گمنام امام زمان با استعانت از خداوند متعال و هوشیاری، هوشمندی، اشراف اطلاعاتی و میدانی و تلاش جهادی و انقلابی، شبکه‌ای متشکل از عناصر مزدور و همکار این رژیم که قصد انجام اقدامات ضد امنیتی علیه مردم را داشتند، شناسایی و تحت ضربه قاطع اطلاعاتی قرار گرفتند.»


سپاه پاسداران افزود که اعضای این شبکه ۱۲ نفره در شش استان مختلف ایران دستگیر شدند، اما زمان و نحوه بازداشت این افراد را اعلام نکرد.

در اطلاعیه سپاه در این خصوص آمده است که «در پی شکست و ناکامی مفتضحانه رژیم صهیونیستی [اسرائیل] و حامیان غربی و اروپایی آن به ویژه آمریکا در دستیابی به اهداف شوم و اهریمنی علیه مردم غزه و لبنان، سردمداران جنایتکار این رژیم جعلی و نژادپرست برای فرار از مخمصه راهبردی این روزها، در تلاش برای سرایت بحران به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران، برآمده و طراحی سلسله اقدامات ضد امنیتی در کشورمان را در دستور کار خود قرار داده بود. »

بیانیه سپاه در حالی از خنثی کردن اقدامات ضد امنیتی در خاک جمهوری‌اسلامی ایران سخن به میان آورده که طی چند هفته گذشته و با بالاگرفتن تنش در خاورمیانه نشانه‌هایی از ضعف اطلاعاتی ایران آشکار شده است.

نمونه بارز آن تروراسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه فلسطینی حماس در تهران بود که نشانه‌های ضعف اطلاعاتی و امنیتی را آشکار کرد.

همزمان باید به سخنان اخیر یکی از مجریان تلویزیون اینترنتی سپاه اشاره کرد که از نگاه بسیاری آگاهان «تامل‌برنگیز» بود. وحید خضاب «عملیات اخیر اسرائیل در خاک ایران» را تایید کرد و تا آنجا پیش رفت که به نقل از منبع اطلاعاتی بصورت شفاف اعلام کرد که «اسرائیل در همین یک ماهه، در خاک ایران عملیات کرده، شهید گرفته و ربایش سند داشته است.»

«بی‌عملی» ایران در واکنش به ترور هنیه در حالیکه میهمان جمهوری‌اسلامی بوده و همینطور انفعال ایران در ماجرای پیجرها و بی‌سیم‌های حزب‌الله که حتی مجروحیت سفیر ایران در بیروت را هم به دنبال داشته است؛ بار دیگر پرسش‌های بسیاری را در مورد احتمال و کیفیت پاسخ ایران به اسرائیل مطرح کرده است.

همزمان استفاده از پیجری مشابه پیجرهای حزب‌الله توسط ابراهیم رئیسی مجددا شائبه «حذف» او از سوی اسرائیل را داغ کرده است. احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران حتی تلویحا گفته که بررسی چنین سناریویی همچنان از گزینه‌های روی میز است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
مساوات - مساوات، ایتالیا

حالا ببینید کدوم بخت برگشته های بیگناهی رو گرفتند و زیر شکنجه وادارشون کردند که اعتراف کنند جاسوس اسرائیل هستند!! چند روز دیگه هم در تلویزیون شروع می کنند به اعتراف کردن و اینجوری قدر قدرتی خودش رو سپاه ثابت می کنه
یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

اینها خواب بودن یا در کما ؟ شکست و ناکامی مفتضحانه رژیم صهیونیستی [اسرائیل] ؟ اینهمه کشتار و خرابی را شکست و مفتضحانه می نامید ؟ لطفا یکی معنی برنده را تعریف کند ؟
یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

یه دروغ دیگه. به فرض هم که درست باشه یکم دیره
یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
۴۸
Rostame zamane - ایران، ایران

باز کدوم بیچاره‌ای قربانی بی‌عرضگی سگهای امام زمان شد
یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
۳۴
کماندوی سبز - تهران، ایران

سپاه تروریستی گ..زیادی خورده
یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

این هوشیاری، هوشمندی، اشراف اطلاعاتی و میدانی و تلاش جهادی و انقلابی منو کشته ! پس چطور هر وقت بخوان و اراده کنند ، میان و هر کسی رو که خواستند میکشند و چند صد کیلو اسناد و مدارک رو با خودشون میبرند و هزار جور درتون میمالن و پوشک لازمتون میکنن !!؟ ولی شما که از رو نمیرین ، چون لواطکاری اسلامی سر لوحه کار و زندگیتونه ! حالا معلوم نیست این وسط چند نفر بیگناه رو زیر شکنجه های قرون وسطایی ازشون اعتراف اجباری بگیرن و اعدامشون کنند !! تُف بذات شیطانی و کثیفتون !
یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد
آره جون عمتون شما گفتین و ما هم باور کردیم، از اینجور خبرا زیاد از شما شنیدیم. ترکیب آخوند و اسلام و عرزشی میشه گ. خوریی الکی و دروغ و چاخانهای شاخ و دم دار.
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۱
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
برنده یعنی باید از سه داور بیشتر باشند که یکدفعه مساوی اعلام نشه‌.
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
میشه توضیح بدی چه فرقی بین ابله و احمق وجود دارد ؟ به کدامین نام پسنده میکنی ؟
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
۵۷
دلاور - استهکلم، سوئد
هرگاه نظام جنایتکار اخوندی هر بدبختی را به نام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر کردید نگاهی به پرونده های دانیال ابراهیمی و ان 99 نفر دیگر اندازید که به زور شکنجه های فیزیکی و روانی انها را وادار کرده بودید بگویند جاسوس اسرائیل هستند و کشتن دانشمندان هسته ای کار انها بوده!
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
همانند فرق بین دنگل و هالو.
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +498ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +399شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +328راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +180صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +175اوضاع و احوال این روزهای اعضای حماس و حزب‌الله و کلا نیروهای محور مقاومت
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +141وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +133علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +126وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +118وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم