طالبان به دلیل «پخش تصاویر حیوانات» تلویزیون ملی در قندهار را تعطیل کرد

العربیه: در تازه‌ترین اقدام محدودکننده طالبان، این گروه تلویزیون ملی افغانستان در ولایت (استان) قندهار را تعطیل کرد.

به گزارش منابع «العربیه»، دلیل این اقدام پخش تصاویری از انسان‌ و حیوانات در این تلویزیون بود، که طالبان آن‌ را «حرام و غیرشرعی» می‌داند.


منابع العربیه خبر دادند وزارت فرهنگ و اطلاعات طالبان برخی از کارکنان این تلویزیون را به کابل منتقل کرده و بسیاری از آن‌ها، به‌ویژه کارکنان اداری، را از کار برکنار کرده است. این تصمیم در 13 اوت گرفته شد، اما تلویزیون تا دو روز پیش به پخش برنامه‌های خود ادامه داد تا اینکه به‌طور کامل تعطیل شد.

«مرکز خبرنگاران أفغانستان» این اقدام را مخالف قانون رسانه‌های کشور دانسته و آن را به‌عنوان «ضربه شدید به آزادی‌های رسانه‌ای» محکوم کرد. این مرکز که صدها خبرنگار افغان را در عضویت خود دارد، از دولت طالبان خواست در تصمیم خود تجدید نظر کند و نگرانی خود را از احتمال تعطیلی تلویزیون ملی در کابل نیز ابراز کرد.

تعطیلی تلویزیون ملی در قندهار پس از آن صورت گرفت که هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، قانونی تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» صادر کرد که شامل محدودیت‌های سختگیرانه برای مردم افغانستان است. این اقدام پس از وضع قوانینی از سوی طالبان صورت گرفت که زنان را از صحبت با صدای بلند در مکان‌های عمومی منع کرده و آن‌ها را مجبور به پوشاندن کامل چهره‌شان در بیرون از خانه‌ کرده است. همچنین، مردان نیز از تراشیدن ریش خود منع شده‌اند.

از زمان به قدرت رسیدن طالبان در 15 اوت 2021، این گروه محدودیت‌های شدیدی را، به‌ویژه در مورد زنان، اعمال کرده است. طالبان زنان را به‌تدریج از زندگی عمومی کنار گذاشته و از تحصیل در دبیرستان‌ها محروم کرد. این گروه همچنین با سوزاندن هزاران ساز موسیقی در مناطق مختلف کشور، موسیقی را ممنوع اعلام کرد و بسیاری از سالن‌های زیبایی را تعطیل کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Azadi@Iran - برمینگام ، انگلستان

واقعیت این است که رفتار و اصول طالبان با سلیقه اکثر مردم افغانستان تا حد زیادی تطابق دارد. طبق تجربه شخصی با اهالی افغانستان ساکن در کشورهای آزاد، مردم افغانستان تا حد زیادی به آخوندهای مذهب خود اعتماد دارند و کورکورانه ضد غرب و طرفدار استبداد هستند. اگر هم اختلافی هست در اکثر موارد بر سر سهم خواهی شخصی و قومی است و نه مطالبه حقوق بنیادین
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۱
۲۵
romano - تهران، ایران

ما چند روز قبل در همین سایت گفتیم تاجیکها و هزاره‌ها متحد ایرانند یک عده بی تربیتی کردند ناموست را اشتراک میگذاری ... اینها را لای آب نمک برایتان خوابانده‌اند و پشتش هم مثل همیشه اسرائیل و پولهای عربی و حمایت سیاسی و لوجستیک آمریکا است. سوال برای این میشود یک نسخه لیبرال در مقابل این وحوش بپیچید که برای یک مغز ساده مانند من قابل فهم باشد؟ اگر نسخه ندارید میتوانید به کار خود برسید. وجود ملایان هر نادانی را موجه کرده از فرج سرکوهی تا فحاشان این سایت. چطور میتوان با کسی که با مردم وطن خود مانند حیوان رفتار میکند رفتار اعلی حضرتی کرد؟ آیا باید به ایران هجوم بیاورند بعد مجددا ما مرثیه امام حسین و از خون جوانان وطن لاله دمیده برای خود قرنها بخوانیم. این حیوانات در حال تکثیرند و هزاره‌ها و اقلیتها و شیعه‌های افغانستان بصورت سنتی خلق و خوی ایرانی دارند و همیشه مرز نگهدار این وحوش بوده‌اند که نه تمدن هند آنها را تغییر داد و نه تمدن پارس. نکند فکر کرده‌اید مکتب نگارگری هرات و صناعی رودکی غیره بچه تهران بوده‌اند
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۴
۲۵
romano - تهران، ایران

بارها اینجا در مورد اسرائیل گفته ام چرا؟یهودیت بخشی از تاریخ خاورمیانه است و به اندازه مردم دیگر حق زیست دارد. اما صهیونیزم بخشی از خاورمیانه نیست. صهیونیزم یک جریان کلونایز اروپایی متوحش بر اساس متون تلمود ۳۰۰۰ سال قبل است که برای خود یهودیها کار نمیکند وای بحال دنیا و خاورمیانه. اسرائیل یا باید یاد بگیرد یک کشور نرمال خاورمیانه بشود (با بقیه بر بخورد) یا از پارانویای دشمن تراشی و خود قربانی پنداری بیرون بیاید وگرنه هیچ آینده‌ای ندارد (همین الان هم ندارد رشد مهاجرت منفی و رفتن سرمایه). ضمنا همانقدر که یک بسیجی سنگ فلسطین را به سینه میزند به بخشی از ایرانی‌ها سنگ اسرائیل را به سینه زدن هم مربوط نیست. پس بیخود فحاشی و انگ یهودی ستیزی نزنید (دوسال رفتی اروپا یاد گرفتی). ملاک ما مولانا و دید جهان شمول و انسان محور است. یهودی همانقدر حق حیات دارد که ایرانی و عراقی و فلسطینی و غیره دارند کسی دشمن این ابله‌های عتیقه نیست. منطقه تحمل جنگ بیشتر را ندارد نسلی در ایران است که رشد دموکراسی آن سریع است ولی یهودیان نمیخواهند اگر بداد کشور خود نرسیم این نسل پر انرژی و آرمانهای مترقی آن سقط خواهد شد
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
۳۶
Farsi-zaban - لندن ، انگلستان
آیا طرفداری چند بسیجی ایرانی از اخوند های ایران به معنی طرفداری اکثر مردم ایران از اخوند ها هست؟ شما از مردم جنوب و شرق افغانستان بپرسی شاید چون پشتو زبان‌هستن طالبان را دوست داشته باشن. ولی‌ما مردم فارسی زبان بشدت از این وحوش تنفر داریم.
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +504ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +402شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +182صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +146وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +134علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +133وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +128قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم