امارات اولین نیروگاه اتمی جهان عرب را تکمیل کرد؛ تولید سالانه ۴۰ تراوات ساعت برق

یورونیوز: امارات متحده عربی که یکی از کشورهای نفتی ثروتمند جهان است، از تکمیل کار ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای جهان عرب خبر داد و آن را «گامی مهم» توصیف کرد.

شرکت ملی انرژی هسته‌ای امارات، ای‌ان‌ای‌سی روز پنجشنبه ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروگاه هسته‌ای براکه در ابوظبی پس از آغاز به کار چهارمین و آخرین راکتورش، سالانه ۴۰ تراوات ساعت برق تولید خواهد کرد.


نیروگاه باراکه ۲۵ درصد از نیازهای برق این کشور گرم و بیابانی را که در آن استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع بسیار رایج است تأمین خواهد کرد. این مقدار تقریباً معادل مصرف سالانه برق نیوزیلند است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این نیروگاه که در سال ۲۰۲۰ با آغاز به کار اولین راکتور خود شروع به کار کرد، به تأمین برق شرکت‌هایی همچون شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، امارات استیل و امارات گلوبال آلومینیوم کمک خواهد کرد.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، تکمیل این نیروگاه را به عنوان «گامی مهم در مسیر دستیابی به کربن صفر» توصیف کرد و گفت: «ما همچنان به اولویت‌بندی امنیت و پایداری انرژی به نفع ملت و مردم خود در امروز و فردا ادامه خواهیم داد.»

نیروگاه باراکه حاصل بخشی از تلاش‌های امارات برای توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر به منظور پوشش نیمی از نیازهایش تا سال ۲۰۵۰ است.

امارات که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپک است، عمدتاً با استفاده از نیروگاه‌های گازی برق خود را تأمین می‌کند اما همچنین یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی جهان را دارد که در خارج از ابوظبی واقع شده است.
سایت هسته‌ای براکه اماراتاین کشور در سال گذشته میزبان اجلاس محیط زیست کوپ۲۸ سازمان ملل بود که به توافق برای «گذار از سوخت‌های فسیلی» انجامید.

امارات به طور مکرر اعلام کرده که اهداف هسته‌ای‌اش صرفاً «اهداف صلح‌آمیز» هستند و توسعه هیچ گونه برنامه غنی‌سازی اورانیوم یا فناوری‌های بازفرآوری هسته‌ای را در نظر ندارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
iran1 - آرلون، بلژیک

بدون سرو صدا، بدون هیاهو و دغدغه بقیه برای تولید سلاح، زندگی شیک برای مردمی که حتی دسترسی آسونی به آب آشامیدنی ندارن، ولی در ایران هر چه هست رقایت برای تصاحب قدرت و پول بدون و صندلی هایی که دست آخر به اندازه کارگری در اروپا پول بر نمیگردونن مگر با اختلاس. بهتره بجای غصه خوردن از باخت بدی که داده شد قشنگ نگاه کرد دید کجای کار می لنگه که بقیه نخواستن ایران قبل از امارات نیروگاه اتمی داشته باشه, بجای برق ارزان تحریم و فقر نصیب ملت شد
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا

به قول عطار مولانا. هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم. سالهاست این حکومت آخوندی بی لیاقت دست و پا می زنه تا یک نیروگاه اتمی را تکمیل کند. از انطرف باید به غربی ها باج بده تا جلو پروژه رو نگیرند از طرف دیگر باید به روسیه و چین باج بده تا بتونه پروژه رو پیش ببره. سالها وقت و میلیادرها دلار پول هدر رفت بدون هیچ سودی برای ملت.
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۸
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
مبارکشون باشه بعد هی بشینیم و عربها رو مسخره کنیم
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۸
۵۷
دلاور - استهکلم، سوئد

خاک تو سر رهبر نظام پوچ اخوندی کنم برای اینکه میلیاردها دلار از رآکتورهای اتمی ایران کردن هنوز نتوانستن تکمیلش کنن!
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۵
۵۴
hamid4053 - اصفهان، ایران

خنده دار اینه که بدونید نیروگاه بوشهر حتی نمیتونه برق مصرفی خودشو هم تآمین کنه. این است فرق اخوند بی بته و اشغالگر
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
هه هه! ٥٠ سال پیش قرار بود که نیروگاه بوشهر توسط زیمنس ساخته بشه. یه اتفاقی افتاد که نشد ولی طرحهای یک مردی بزرگ رو تازه عربستان و امارات دارن کپی میکنن. آی تو روح باعث و بانی اش لعنت از مصدق تا عمه ات.
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۷
۳۴
arian1 - ابادان، ایران

و اما ایران آخوند زده بعد از ۴۵ سال و صرف میلیارد ها دلار هنوز هم نتوانسته اند که نیروگاه بوشهر را به مرحله بهره برداری برسانند. وقتی که حکومتی غرق در قساد باشد و افرادی دزد و احمق مسئولان حکومت باشند نتیجه اش فقط بدبختی و فلاکت است
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۷
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
طنز عجیبی است ، اعراب خلیج در حال گزار به فرهنگ ایران شاهنشاهی هستند ، و ایرانیان تازی پرست در حال گزار به فرهنگ اعراب باده نشین ،
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳
۴۴
AKBAR_KACHAL - لندن، انگلستان
بله،امارات مجاهدین خلق نداره که عکس بگیرن و برن زیر آب کشور خودشوتون رو بزنن و همه جا جار بزنن ایران میخواد سلاح هسته‌ای درست کنه و این همه تحریم بشه. در ضمن امارات بچه خوبی هست و شیطیل آمریکا رو همیشه نقدی میده. در کل فکر کنم 10 سال آینده امارات ترکیه و عربستان اتمی بشن ولی ایران هنوز نشسته سر میز مذاکره اتمی
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
بیخود بابا! یعنی میخوای بگی اخوندا که یک قدم برای مملکت برتداشتن میخواستن قایمکی نیروگاه بسازن و ملت رو سورپرایز کنن؟؟ برو کم سیاه کن خودتو. یعنی ما نمیدونیم وقتی میگن تحریم نعمته یعنی چی؟ مسخره است این حرفهات
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +504ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +402شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +182صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +146وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +133علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +133وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +128قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم