پزشکیان از وزرایش خواست «دستور» خامنه‌ای در مورد محدودیت بیشتر فضای مجازی را اجرا کنند

صدای آمریکا: پس از آن که علی خامنه‌ای در اولین دیدارش با هیات دولتِ چهاردهم جمهوری اسلامی خواهان محدودیت بیشتر فضای مجازی شد و فضای مجازی در ایران را «ول» خواند، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه ۷ شهریور خواهان اجرای دستور خامنه‌ای و «مدیریت صحیح فضای مجازی» شد.

رئیس دولت چهاردهم جمهوری اسلامی با اشاره به دیدار روز سه‌شنبه هیات دولت با خامنه‌ای، به وزرای خود دستور داد که سخنان «رهبر جمهوری اسلامی» درباره «مدیریت صحیح فضای مجازی» و «ول بودن» این فضا در ایران را به شکل جدی مورد توجه قرار دهند.


علی خامنه‌ای روز ۶ شهریور در دیدار با کابینه پزشکیان با بیان اینکه فضای مجازی در ایران «رها و ول»گفت: «فضای مجازی دیگر امروز مجازی نیست، امروز یک واقعیتی در زندگی مردم است روز به روز هم دارد پیش می‌رود. آنچه که مهم است این است که در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد.»

در پی این سخنان و دستور پزشکیان به وزرایش برای پیگیری خواست خامنه‌ای، آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در یک برنامه تلویزیونی بر «لزوم مدیریت روابط در فضای مجازی» تاکید کرد و گفت: «فضای مجازی در ایران در حال حاضر رها و ول و حکمرانی در آن ضعیف است اما این حکمرانی به مرور و با وضع مقرراتی، تقویت خواهد شد.»

رئیس دولت چهاردهم جمهوری اسلامی که اکنون خواستار «مدیریت صحیح فضای مجازی» شده است، در جریان مناظره‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، از فیلترینگ اینترنت، به‌ویژه به دلیل تأثیر آن بر اقتصاد ایران انتقاد کرده بود.

مقامات حکومت ایران در حالی دوباره برای محدود کردن بیشتر فضای مجازی خیز برداشته‌اند که جمهوری اسلامی یکی از حکومت‌های جهان است که بیشترین محدودیت‌ها را برای استفاده شهروندان از اینترنت ایجاد و با فیلترینگ گسترده، شهروندان را به خرید و استفاده از وی‌پی‌ان ها مجبور کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در همین زمینه نوشت که جمهوری اسلامی به طور منظم از کاربران اینترنت بر اساس پست‌هایی که در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند، هزینه دریافت می‌کند.

بر اساس گزارش گروه حقوق دیجیتال «اکسس ناو» نیز، ایران در سال گذشته میلادی از نظر قطعی اینترنت در رتبه سوم جهان قرار گرفت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

الحمدولله و المنه که از شر رئیسی راحت شدیم، اینقدر که کوش به فرمان رهبر بود! این الاغ بیست ساله کاپشن اش رو عوض نکرده، اونوقت به عده الاغ که وای دادن توقع داشتن که اوضاع رو عوض کنه
‌پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

برنامه اول پزشکیان گران کردن بنزین ، برنامه دوم محدودیت فضای مجازی ، برنامه ای برای جلوگیری از اختلاس ها و گرفتن مالیات از نهاد های زیر نظر خامنه ای و مفتخواری نهادهای مذهبی که انگل وار خون ملت ایران را می مکند رآ ندارد .
‌پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
از یکنفر که هپولی وارد دانشگاه شده، هیچ دانشی ندارد، بجز سر خم کردن جلو الاغی که پالانش گم شده چه توقعی میشود داشت. این هم فقط الاغ خامنه ای هست که برای جاه طلبی خود و فرزندان مفعولش دنبال رهبر مفعول میدود و هر از گاهی تکه نانی را رهبر پرت میکند و امثال وی میگیرند. همه آگاهیم که رئیسی یک معمم مفعولی بیش نبود و چون معمم بود وی را با علی کوپتر سر به تهش کردند، حال که این نه معمم هست و نه چیزی دیگر تنها مفعولی بی بته که تاریخ مصرفش که به اتمام رسید وی را با یک گاری سر به ته میکنند
‌پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۲
۵۴
hamid4053 - اصفهان، ایران
من نمیفهمم دیگه این گروه خاکستری منتظر چی هستند دیگه بایدچیکارشون کنن که به غیرتشون بر بخوره چقدر تو سری خوردن چقدر ذلیل شدن چقدر عزادار شدن بازم توی نهضت بعدی وایسید از دور فیلم بگیرید تا به به دست مسئولین برسه. تا کی نسل ما باید قربانی حماقت نسل قبل باشه. ما چند مرتبه بلند شدیم و سرکوب بشیم.
‌پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۲
۵۴
hamid4053 - اصفهان، ایران
اینو بفهمید وظیفه اخوند نابودی یکا یک ما هست اینها ایرانی نیستند خونشان عرب است و دشمن فارس.
‌پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۴
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
عین موش مرده ، دستورات و فرمایشات سید علی تریاکی را داره اجرا میکنه
‌پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.