بحث داغ «ناموس‌پرستی» و «مردانگی سمی» در ماجرای فحاشی آیسان اسلامی به یک دختر بلاگر از دبی


بی بی سی:ناموس پرستی یا مردانگی سمی، نام‌های مختلفی است که به نوعی از رفتار و نگرش به زنان داده شده.
 
مفهومی که حالا با یک دعوای مجازی دوباره سر زبان‌ها افتاده‌. یک چهره فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی که در اینستاگرام میلیون‌ها دنبال‌کننده دارد، به یک اینفلوئنسر زن ایرانی ساکن دبی به تندی انتقاد کرد.
 
او حالا عذرخواهی کرده. فرهنگ مردسالار در چنین رفتاری چه نقشی دارد؟
داستان فحاشی آیسان به سیمین پورمهر، بلاگر ساکن دبی

عذرخواهی ویدیویی آیسان اسلامی
شهرت یک شبه آیسان در خطر افتاد| گزارش پرونده بلاگر ایرانی به اینستاگرامهفت صبح، آریانا برازنده:
آیسان اسلامی بیشتر از 10 میلیون فالوئر دارد و این تعداد فالوئر را از نمایش خودروهای لاکچری، خانه و زندگی لوکس، روتین ورزش و فحش دادن به دست آورده. فحش به هرچیزی که فکرش را می‌کنید. حتی به خودش. این فحش دادن‌های بلاگر اینستاگرامی، آیسان اسلامی، این بار بعد از یک سال زندگی در شهرت، کار را بالاخره برای او به جاهای باریکی کشاند.
 
این مدت ویدئوی دختری در اینستاگرام دست به دست می‌شد که در آن می‌گفت با پول یک شب تفریح در دوبی می‌تواند یک سفر روسیه برود. بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی از جمله همین آقای آیسان اسلامی تصور کردند که این دختر ایرانی دارد می‌گوید با پولی که یک شب از دوبی از راه‌های جنسی به دست می‌آورد، می‌تواند به روسیه سفر کند. برای همین حمله به او را شروع کردند.
 
آیسان اسلامی هم در رشته استوری‌های بی‌انتهای آخر هفته ویدئوی او را گذاشت و نوشت «آیا این پدر مادر پسردایی پسر عمه نداری گیست رو بگیرند بزنند توی کله تو...{فحش} بی ناموسی خط قرمز ماست. باید قتل درست بشه اونجا.» دختر بلاگر هم استوری گذاشت و توضیح داد من با یک روز تعطیلی و گشت و گذار در دوبی هزار دینار، برابر با سه هزار دلار خرج می‌کنم. وقتی سفر به روسیه رفته بودم هم 3 هزار دلار خرجم شد و در آن ویدئو داشتم می‌گفتم یک روز دوبی برابر یک سفر است.»
 
دیروز برخی از ایرانیان ساکن آمریکا آدرس اکانت او را به اینستاگرام ارسال و یا به پلیس معرفی کردند که این بلاگر فالوئرهای خود را تشویق به خشونت کرده. پیش از این در کمپینی که علیه رفتارهای خشونت آمیز تتلو راه افتاده بود، پیج این رپر با میلیون‌ها فالوئر در اینستاگرام بسته شد. درنتیجه احتمال دارد که شهرت یک شبه آیسان هم این بار با گزارش‌هایی که از رفتارهای خشونت آمیز او شده به باد رود.
 
آیسان که در روستای چلندر نوشهر مازندران به دنیا آمده و حالا در تگزاس آمریکا زندگی می‌کند.  فعلا بعد از این اتفاق‌ها به هیوستون سفر کرده. گفته می‌شود یکی از شغل‌های او بازسازی و ساخت‌و‌‌ساز ملک است. شرکت «چلندر هوم» در هیوستون تگزاس متعلق به او و آرش طباطبایی، شریک اوست. در 23 سالگی پدرش ورشکست می‌شود و مجبور می‌شوند به شهر خود بازگردند. بعد از مدتی به آلمان مهاجرت می‌کند و در آنجا با اندرو درویش یا همان آرش طباطبایی آشنا می‌شود. آرش در این مدت کمک زیادی به آیسان می‌کند و او را با خود به آمریکا می‌برد تا کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کنند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

آیسان یه تازه به دوران رسیده نیست. تتلو دوم هست.نمیدونم کدوم احمقی به اراجیف این گوش میده .یه بیشعور به تمام معناست
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۴
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

کاملاً لاشی ! از این لاشی تر اون ده میلیون فالوئر که این اوشگول رو دنبال میکنند !!
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷
۴۸
شایعه - سیدنی، استرالیا
جالب ،اون دختر فاحشه هست تو ده ها ویدئو دیگش به هر زبونی داره میگه با اون یکی دوستش،کاش دوستان می‌رفتند با دخترهای که اینجوری از طریق این حـ... های ویترین رفتند دوبی حرف میزدند،پاسپورتشونو که می‌گیرند بعدش میشند یه برده واقعی زیر دست عرب ها،اونجای که ۳ تا شهید میدیم یه جنازه دخترمون رو بیاریم ،مردانگی،اونجای که میگیم این تشویق دخترهامون به فاحشگی تو دوبی ،میشه مردسالاری مسموم،قبول دارم لحنش بد بود ولی اینجوری داستان ساختن و دروغ گفتن،از حرفهای اون بدتر نباشه بهتر نیست
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
۲۵
romano - تهران، ایران
مشکل اینه که برای منافع بی بی سی و جریان جهانی باید دوبی و همه چیز بهشت بنظر برسه غیر از ایران بعد آیسان یک چیزی در بیسوادی خودش گفته ولی خوب حرف حق رو گفته که الکی سیاه نمایی سفید نمایی نکنید. حالا بی بی سی باید به زن کشی بچسبونش. حرف آیسان غلطه ولی به بی بی سی ربطی نداره کل گر طبیب بودی سر گر خویش دوا نمودی. اقتصاد انگلیس اونه از نخست وزیرشون تا تو داهاتشون پاکستانی و هندی بعدی ایران بده دوبی خوبه. کثافت کفتار پیر.
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۵
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد
آخه مرتیکه عن السلام، مرده شور اون هیکل و قواره تخمی تو ببره اصلان به تو ح.زاده چه مربوطه که دیگران چه کار میکنند؟ خودت داری را به را ک.ن میدی و با این و اون میخوابی و هر کثافتکاری خواست میکنی و افتخار هم میکنی و کسی هم چیزی بهت نمیگه ولی به خودت حق میدی که تو زندگی شخصی دیگران دخالت کنی و هر عنی هم از دهن کثیفت در اومد نثار دیگران کنی؟ هیکل به این گندگی ولی حتی از یک مصخال عقل و شعور خبری نیست. سخت در تعجبم که آمریکا چطور تو بی همه چیز اجازه داده اونجا بتمرگی؟
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
همه این به اصطلاح مردان غیرتی آیا حاضرند برا اینکه خواهرشون و ناموسشون به بی راهه کشیده نشند یک ریال از جیبشون بگذرند اون موقع ها که مردها ناموس ناموس می‌کردند اگر خواهرشون طلاق می‌گرفت مخارجش رو به عهده می‌گرفتند حالا ما کدوممون حاضریم چنین کاری کنیم
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶
۴۴
Sam1977 - دمشق، سوریه
والا با شخصیت تو فرقی نداره
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۳
۴۴
Sam1977 - دمشق، سوریه
تو هم دنبالش میکنی که اینقدر دقیق میدونی؟ این الاغ آدم حسابی ها اصلا نمیشناسن
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۴
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
من اگر بدونم اون ده میلیون فالوئر چی میخوان از این یاد بگیرن خیلی خوبه. بسیار خوشحالم که توی هیچ کدوم از این شبکه های اجتماعی نیستم.
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +245هشدار اسرائیل: به خاک ایران حمله می‌کنیم، حتی اگر حملات جمهوری اسلامی بدون تلفات باشد
  • +224شاهزاده پهلوی: رجزخوانی جمهوری اسلامی در حالی است که از تامین آب و برق و سوخت و نان مردم عاجز است
  • +219تصاویری که کیمیا علیزاده از استقبال بلغاری‌ها و ایرانی‌ها پس از بازگشتش به بلغارستان منتشر کرد
  • +192شجاعت بی‌نظیر یک دختر جوان: هروقت چادر از سرت کشیدم تو هم بیا روسری سر من کن
  • +187وزیر خارجه اسرائیل از درگیری اردوغان و پسران هنیه بر سر ۳ میلیارد دلار سرمایه پدرشان خبر داد
  • +151آواره فلسطینی :«ما را قبل از یهودیان از دست حماس نجات دهید»،«با خون ما معامله کردند»
  • +145ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: اگر ایران به اسرائیل حمله کند پشیمانش می‌کنیم
  • +135سرهنگ احمدرضا افشاری، افسر نیروی هوافضای سپاه در حمله پهپادی در سوریه کشته شد
  • +133عکس طنز: آقا پس این انتقام سخت ما چی شد؟
  • +126جزئیات ترور الضیف، نفر دوم حماس؛ ماموران موساد با لباس گدا و سبزی‌فروش او را زیر نظر داشتند