شرکت راه آهن ایران«کنسرسیوم ریلی افغانستان» را به تجاوز به حریم ریلی ایران متهم کرد

راه آهن ایران «کنسرسیوم ریلی افغانستان» را به تجاوز به حریم ریلی متهم کرده است.بی بی سی: شرکت راه آهن ایران در بیانیه‌ای شرکت خصوصی موسوم به «کنسرسیوم ریلی افغانستان» را به تجاوز به حریم ریلی ایران متهم کرده است.

اخیرا ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که گفته می‌شود تخریب خط ریل به دست کارکنان راه آهن ایران را نشان می‌دهد.


مقام‌های ایرانی اما انتشار این ویدیو را «فضاسازی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند برای جلوگیری از عبورِ بدون مجوز لوکوموتیو‌های «کنسرسیوم ریلی افغانستان»، بعضی از خطوط راه آهن را مسدود کرده‌اند.

در بیانیه‌ شرکت راه آهن ایران آمده است: «طی روزهای گذشته عوامل مرتبط با شرکت خصوصی کنسرسیوم ریلی افغانستان، دست به اقدامات غیرقانونی در حریم ریلی جمهوری اسلامی ایران زدند که پس از ممانعت همکاران فنی و حفاظتی راه آهن ایران، متاسفانه عوامل این کنسرسیوم، پرسنل راه آهن ایران را ضرب و شتم کرده و شیشه خودروی آنها را نیز خرد کردند.»

شرکت راه آهن ایران همچنین گفته است که «عوامل شرکت خصوصی کنسرسیوم ریلی افغانستان بدون اجازه اقدام به تصرف غیرقانونی ایستگاه 'میوت' در خاک جمهوری اسلامی ایران کردند و با شکستن قفل ساختمان ایستگاه وارد آن شدند».

در ویدیویی که در یک هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، افرادی از کنسرسیوم ریلی افغانستان افراد شرکت راه آهن ایران را نشان می‌دهند که ظاهرا خطوط ریل را برای لوکوموتیوی که از سوی افغانستان آمده است، می‌بندند.

«کنسرسیوم ریلی افغانستان» متشکل از چند شرکت‌ حمل و نقل ایرانی است که مسئولیت انتقال کالا را از افغانستان به ایران با قطار به عهده دارد.

این کنسرسیوم تاکنون در مورد حادثه اخیر واکنشی نداشته است و منابع حکومت طالبان نیز گفته‌اند که این موضوع داخلی ایران است و ربطی به افغانستان ندارد.

شرکت راه آهن ایران در ادامه بیانیه افزوده است: «با توجه به تمرد عوامل شرکت خصوصی کنسرسیوم ریلی از قوانین سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و قصد آنها برای سیر بدون مجوز در محدوده ریلی ایران، مسدود کردن خط یک اقدام پیشگیرانه و جهت دفع تجاوز صورت گرفته، محسوب می‌شود.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
dannni - سوئد، سوئد
آخوند بی کفایت زورش فقط به مردم بی پناه می‌رسه آخوند بی بخار فکر کن روسری لز سر دختر مردم افتاده همان طور مانند سگ هار میفتی جانش لااقل بیفت جون طالبان که خ...هاتون کشیده
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.