هشدار یکی از رهبران حماس و حسین موسویان به جمهوری اسلامی: در دام نتانیاهو نیفتید

بنیامین نتانیاهو در دیدار با جو بایدنرادیو فرانسه:  باسم نعیم، از رهبران حماس، در گفتگو با "نیوزویک" گفته است که دولت نتانیاهو قصد دارد و تمام تلاش خود را نیز می کند تا آمریکا وارد درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی ایران شود. او گفته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌کوشد با بهره‌برداری از وضعیت حاضر آرزوی دیرینه خود را که رویارویی نظامی مستقیم میان آمریکا و ایران است متحقق کند.

به گفته باسم نعیم اسرائیل قصد دارد جنگ جاری را در غزه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر آینده ادامه بدهد به این امید که دولت بعدی آمریکا بیشتر به حمایت از اسرائیل در رویارویی مستقیم با ایران متمایل شود. 

باسم نعیم از رهبران حماسدر اظهاراتی مشابه حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی، با انتشار مطلبی در نشریه گاردین از سران جمهوری اسلامی خواست که با حمله نظامی به اسرائیل در دام دولت نتانیاهو نیفتند. موسویان گفته است که وضعیت بحرانی خاورمیانه در حال حاضر بیش از هر زمان مستعد دخالت مستقیم نظامی آمریکا در جنگی منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران است.

حسین موسویان بنیامین نتانیاهو را متهم کرده که قصد دارد به دلایل سیاسی جنگ غزه را ادامه بدهد، زیرا، به گفته موسویان، نخست وزیر اسرائیل حمایت داخلی و بین‌المللی خود را از دست داده و با پایان جنگ غزه ناگزیر از ترک قدرت و به اتهام فساد مالی نیز محاکمه خواهد شد.

حسین موسویان تلویحاً به مقامات جمهوری اسلامی ایران یادآور شده است که مخالفت مردم ایران با هر گونه جنگ را از یاد نبرند. او گفته است که مسعود پزشکیان حول اهداف اصلاح طلبانه، یعنی بهبود وضعیت معیشت مردم و وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور و همچنین بهبود مناسبات خارجی جمهوری اسلامی با دنیا از جمله با ایالات متحد آمریکا سر کار آمده و ضروری است که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی پرهیز کند که می‌توانند معادلات درونی آمریکا را پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نوامبر آینده برهم بزند.
حسین موسویانسفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در آلمان سپس از رهبران این کشور خواسته است که به جای حمله نظامی مستقیم به اسرائیل همانند آوریل گذشته از اهرم‌های موجود حقوق بین‌الملل علیه دولت اسرائیل استفاده کنند. به گفته حسین موسویان، جمهوری اسلامی ایران، باید در این راستا خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حماس باشد و کاری نکند که به جای نامزد حزب دموکرات، کاملا هریس، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، در انتخابات نوامبر آینده آمریکا پیروز شود.

موسویان با اشاره به انتخاب مسعود پزشکیان در ایران، افزوده است که اگر در آمریکا هم یک رئیس جمهوری طالب عادی سازی مناسبات دو کشور روی کار بیاید، آمریکا و ایران می‌توانند ضمن احیای برجام به چهار دهه خصومت نیز خاتمه دهند.    
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
من وقتی قیافه ی این ناندرتال ها را می بینم بدنم کهیر میزند. حتی یکی از این ها قیافه ی ادم ندارد و معجونی بین میمون و انسان هستند
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۳
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
آقای موسویان اصل نظام اسلامی باید برود ، این تئوری قرون وسطایی مذهبی جوابگوی نیاز جوامع نمی‌باشد. امیدوارم با حداقل خسارت بساط ج.ا برچیده شود .
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +215هشدار اسرائیل: به خاک ایران حمله می‌کنیم، حتی اگر حملات جمهوری اسلامی بدون تلفات باشد
  • +210مقایسه محل تمرین سنگ‌نورد آمریکایی با محل تمرین سنگ‌نورد ایرانى، تعظیم دربرابر علیپور
  • +189شاهزاده پهلوی: رجزخوانی جمهوری اسلامی در حالی است که از تامین آب و برق و سوخت و نان مردم عاجز است
  • +171تصاویری که کیمیا علیزاده از استقبال بلغاری‌ها و ایرانی‌ها پس از بازگشتش به بلغارستان منتشر کرد
  • +164شجاعت بی‌نظیر یک دختر جوان: هروقت چادر از سرت کشیدم تو هم بیا روسری سر من کن
  • +150آواره فلسطینی :«ما را قبل از یهودیان از دست حماس نجات دهید»،«با خون ما معامله کردند»
  • +139ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: اگر ایران به اسرائیل حمله کند پشیمانش می‌کنیم
  • +125سرهنگ احمدرضا افشاری، افسر نیروی هوافضای سپاه در حمله پهپادی در سوریه کشته شد
  • +123عکس طنز: آقا پس این انتقام سخت ما چی شد؟
  • +123جزئیات ترور الضیف، نفر دوم حماس؛ ماموران موساد با لباس گدا و سبزی‌فروش او را زیر نظر داشتند