ترامپ از علاقه‌مندی خود به برقراری روابط دوستانه با ایران خبر داد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در اظهاراتی ابراز تمایل کرد در صورت پیروزی در انتخابات، روابط دوستانه با ایران برقرار کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه آمریکایی نیویورک پست، ترامپ در جریان یک کنفرانس خبری در باشگاه گلف خود در شهر بدمینستر در ایالت نیوجرسی با بیان اینکه من به دنبال بد بودن با ایران نیستم، گفت: امیدوارم روابط ما با هم دوستانه باشد چرا که قرار است ما با هم دوست باشیم، اما آن‌ها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند.


وی در ادامه با اشاره به دیدار ماه گذشته‌اش با بنیامین نتانیاهو نخست‌‎وزیر اسرائیل، اظهار کرد: در آن دیدار به او توصیه کردم که کشتار در غزه باید متوقف شود.

ترامپ با بیان اینکه نتانیاهو می‌داند دارد چه کار می‌کند، گفت: من او را تشویق کردم که باید سریع پیروزی خود را به دست بیاوری، زیرا این کشتار‌ها باید تمام شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه با انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا افزود: ما به دلیل سیاست‌های جو بایدن در سال‌های گذشته یک کشور شکست خورده محسوب می‌شویم.

ترامپ همچنین با حمله به معاون رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: کامالا هریس با برخی از متحدان بزرگ ما به طرز باورنکردنی بد است و شما می‌دانید که منظور من چه کسی است.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار کارگر آمریکایی ماه گذشته به دلیل سیاست‌های هریس و بایدن بیکار شده‌اند، افزود: همچنین به دلیل سیاست‌های آن‌ها قیمت‌ها بالا و در حال افزایش هستند.

ترامپ گفت: هریس به بیش از ۳ میلیون مهاجر غیرقانونی مجوز کار داد تا شغل آمریکایی‌ها را بدزدند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه با تاکید بر اینکه برای هوش معاون بایدن احترام زیادی قائل نیست، تاکید کرد: فکر می‌کنم او رئیس جمهور وحشتناکی خواهد بود و به همین دلیل بسیار مهم است که ما پیروز شویم.

ترامپ با بیان اینکه بعضی از مردم از من خرده می‌گیرند که چرا با دموکرات‌ها خوب نیستم، خاطرنشان کرد: چگونه با آن‌ها خوب باشم وقتی که دادستان‌های متقلب می‌خواهند من را به زندان بیندازند؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این با تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای محاکمه رقیبش هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ مخالف بوده است، تاکید کرد:، اما اکنون ممکن است دموکرات‌ها در خطر باشند، زیرا آن‌ها با پرونده‌هایی که برای من درست کردند، بدعت‌گذار شدند؛ آیا این وحشتناک نیست که همسر رئیس جمهور سابق ایالات متحده (هیلاری کلینتون) را به زندان بیندازیم؟
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

اتفاقا ترامپ اهل معامله است!
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

آقای ترامپ . دوستی با ملت ایران اشکالی ندارد ، ولی دوستی با ج.ا غیر ممکن است مگر آنکه شما و کابینه تان همه خلافکار ، دزد، فاسد ، و قاتل بالفطره باشید .
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
البته که میخواد.همانطور که با رهبر کره شمالی هم دوستی کرد،همانطور که علنا گفت جمهوری اسلامی میتونه حکومت کنه،اما فقط بمب اتم نسازه و کارشکنی نکنه.اما مشکل اینه دشمنی با آمریکا و اسرائیل ستون و بنای جمهوری اسلامیه.این ایدئولوژی هویت رژیم هست.باید این “دشمن” وجود داشته باشه.جمهوری اسلامی هرگز نمیتونه با آمریکا دوست باشه.
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
۴۴
آرش گرانه - برگن ، نروژ
خامنه ای با متحدان چپ در آمریکا هرگز به جناح راست آمریکای امتیاز نخواهد داد. این اتحاد با تصمیم جیمی کارتر شروع شده بود که کارتر مصر بود شاه باید برود. به نقل از ژیستکاردستن رییس جمهور وقت فرانسه این کارتر بود که به او فشار آورد که شخصا به آیت الله خمینی ویزا ی ورود به فرانسه را صادر کند. رفسنجانی نقل میکند که خامنه ای در جوانی در مشهد به محافلی رفت و آمد داشت که در کار شعر و شاعری بودند و گرایش به چپ داشتند. آنجا بود که خامنه ای علاقه ی خاصی به پاتریس لومومبای آفریقایی نشان میدهد. خود در زمان ریاست جمهوری دستور میدهد که خیابانی را در تهران به نام پاتریس لومومبا بنامند. به قول شاه اتحاد سرخ و سیاه (چپ و مذهب) در وجود خود خامنه ای متجلی میشود. جمهوری خواهان آمریکا هرگز به ترامپ اجازه نخواهند داد که به حکومت خامنه ای کوچیک ترین امتیازی بدهد. اما "دوستی" با ایران از زمان ریگان تا به امروز شعار ظاهری ی جناح راست آمریکا بوده است. آخوند ها به نیت این دوستی بشدت مشکوک و مظنون هستند. حق هم دارند چون دوستی با آمریکا یعنی پایان جمهوری اسلامی!
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.