پرورش مواد‌مخدر در مغازه‌ها و اماکن خالی توسط تبهکاران در بریتانیا

پرورش مواد‌مخدر در مغازه‌ها و اماکن خالی توسط تبهکاران در بریتانیابی بی سی: در بریتانیا روسای پلیس می‌گویند که گروه‌های جنایی سازمان یافته مغازه‌ها و میخانه‌های خالی را در مراکز شهرها برای پرورش ماریجوانا در مقیاس صنعتی هدف قرار داده‌اند.

در سال گذشته، یورش‌هایی به ده‌ها ملک انجام شده است، از یک فروشگاه اسباب‌بازی قدیمی در اسکاتلند، تا یک بانک سابق در ولزپول.


به گفته شورای روسای پلیس ملی، رستوران‌ها، کافه‌ها، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های بینگو و ساختمان‌های اداری خالی از سکنه، همگی برای پرورش این ماده مخدر استفاده شده‌اند.

در نیوپورت و ولز جنوبی، تبهکاران از چندین طبقه از یک فروشگاه بزرگ سابق برای پرورش بیش از ۳ هزار گیاه ماریجوانا استفاده کردند.

ارزش مالی ماریجوانایی که فقط در یک فروشگاه سابق کاشته شده بود، دو میلیون پوند تخمین زده شد.
تبدیل شدن فروشگاه‌های خالی به محل پرورش ماریجوانابه آژانس‌های املاک، برق‌کارها و تاجران هشدار داده شده است که اگر به باندها کمک کنند که ساختمان‌ها را به مزارع حشیش تبدیل کنند، با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد.

ریچارد لوئیس که اقدامات شورای رؤسای پلیس ملی در زمینه مواد مخدر را رهبری می‌کند، گفت که از رونق افتادن کسب و کار بسیاری از مغازه‌ها در سال‌های اخیر این فرصت را برای تبهکاران فراهم کرده است.

او توضیح داد: «املاک تجاری به دلایل زیادی برای گروه های تبهکار سازمان یافته جذاب هستند.مغازه‌های بزرگ بسته شده‌اند و زمینه را برای تولید ماریجوانا در مقیاس بزرگ‌تر به وجود آورده‌اند.»

آقای لوئیس گفت که نبود خریدارها در مغازه‌ها در عصر و شب ‌ به این معنی است که مزارع ماریجوانا شناسایی نمی‌شوند.او گفت: «عصرها دیگر تعداد زیادی از مردم را مشغول خرید نمی‌بینید... ساکنان خانه‌ها راحت‌تر متوجه مسایل می‌شوند.»

سال گذشته با صدورهزار حکم و نزدیک به هزار مورد دستگیری، عملیات پلیس برای هدف قرار دادن مزارع ماریجوانا تشدید شد.
ریچارد لوئیس گفت کمتر شدن فروشگاه‌های فعال به باندهای تبهکار اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را پنهان کنندپلیس گونت با موفقیت به چندین مزرعه حشیش در مرکز شهر نیوپورت یورش برد که بزرگترین آنها فروشگاه بزرگ سابق «وایلدینگز» بود که در سال ۲۰۱۹ بسته شد.

گروهبان دان وایز گفت: «این کار در چندین طبقه و در سطوح مختلف انجام شد و انجام آن زمان می‌برد.»

او گفت که در سال‌های اخیر شاهد یک تحول بوده زیرا باندهای تبهکار فروشگاه‌های خالی شهر را که به خصوص بعد از همه‌گیری ویروس کرونا به بیشترین آمار خود در بریتانیا رسیدند، هدف قرار دادند.

سال گذشته، آمار مغازه‌ها و خرید و فروش در ولز نشان داد که از هر شش مغازه در ولز بیش از یک مغازه خالی است.

گروهبان وایز افزود: « بیایید رک و راست و صادق باشیم، ما اینجا از گروه‌های جنایی سازمان یافته و توانایی عملیات در مقیاس بسیار بزرگتر صحبت می‌کنیم.»

در اوایل سال جاری، پلیس با شورای شهر نیوپورت برای راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی از ساختمان‌هایی که ممکن است برای استفاده باندها هدف مناسبی باشند، همکاری کرد. به گفته شورای روسای پلیس ملی، نیروها در تعطیل کردن مزارع ماریجوانا فعال هستند و این فقط به معنای دنبال کردن کسانی نیست که ماریجوانا می‌کارند.

آقای لوئیس گفت: «ما همچنین صاحبان چنین مکان‌هایی را که در بهترین حالت ممکن است چشم خود را نسبت به آنچه اتفاق می‌افتد بسته باشند، تحت پیگرد قانونی قرار داده‌ایم. ما همچنین آژانس‌های املاک، برق کاران و افراد و صاحب‌خانه‌هایی که این عملیات را تسهیل کرده‌اند مورد پیگرد قانونی قرار دادیم.
کاشت و پرورش ماریجوانا در خانه‌ها و اماکن خالی از سکنهاو افزود: «البته، اکثر تاجران در بریتانیا مشغول انجام دادن کارهای بزرگی هستند، اما اقلیت کوچکی که این نوع فعالیت ها را انجام می دهند را تحت پیگرد قانونی قرار می دهیم.»

اکنون عملیات پلیس ارتباط‌هایی بین تولید ماریجوانا در مقیاس بزرگ و سایر جرایم مانند قاچاق انسان و جرایم خشونت آمیز پیدا کرده است.

آقای لوئیس از مردم خواسته است که اگر فکر می کنند از ملکی برای تولید مواد مخدر استفاده می شود، اطلاعات را در اختیار پلیس قرار دهند.

برخی از علائم نشانگر این است که پنجره ها بسته شده اند و چراغ‌ها در ساعات اولیه صبح روشن هستند. همچنین ممکن است بیرون این خانه‌ها چادری برپا شده باشد چون داخل چنین خانه‌هایی به قدری گرم است که کار کردن در هنگام شب برای ساکنان آنها دشوار است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.