وال‌استریت ژورنال: مقامات آمریکا از جابجایی سکوهای پرتاب موشک توسط ایران خبر دادند

العربیه:«وال‌استریت ژورنال» گزارش داد که شواهد نشان می‌دهد که تهران در روزهای آینده خود را برای حمله به اسرائیل در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، سخنگوی دفتر سیاسی حماس آماده می‌کند.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که ایران، جابجایی موشک‌اندازها و انجام تمرینات نظامی را آغاز کرده است که ممکن است بیانگر آمادگی تهران برای انجام حمله‌ای طی روزهای آینده باشد.


به نوشته این روزنامه، دولت بایدن در تلاش است از هرگونه حمله احتمالی ایران به اسرائیل جلوگیری کند، اما با چالش‌های جدیدی برای تکرار موفقیت‌های آوریل گذشته در کمک به اسرائیل در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده از سوی ایران روبرو است.

موضع ایران در اعلام برنامه‌ریزی برای اجرای حملات انتقامی علیه اسرائیل، این نگرانی را در میان مسئولان دولت بایدن ایجاد کرده که این حمله این بار چه‌بسا با حملاتی از سوی حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان نیابتی ایران، همراه شود.

بر اساس این گزارش، احتمال شعله‌ور شدن جنگ تمام عیار، تلاش‌های جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای دستیابی به آتش‌بس در غزه را که به محور دیپلماسی بایدن در خاورمیانه و میراث سیاست خارجی او تبدیل شده، با مخاطرات بیشتری مواجه خواهد ساخت.

ای در حالی است که مسئولان ارشد آمریکایی از بیم درغلتیدن منطقه به جنگی تمام‌عیار، تا این لحظه تهران را به عدم تشدید تنش ترغیب می‌کنند.
«لحظه بحرانی»
در جریان جلسه تیم امنیت ملی در کاخ سفید برای قراردادن جو بایدن، رئیس جمهوری و کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان آخرین تحولات منطقه، یک مقام آگاه آمریکایی گفت که تیم امنیت ملی گفته است که جزئیات و مشخصات حمله احتمالی ایران و حزب‌الله به اسرائیل، مشخص نیست.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه 15 مرداد گفت که ایالات متحده از طریق کانال‌های دیپلماتیک از برخی کشورها خواسته است تا به ایران اطلاع دهند که تشدید تنش در خاورمیانه به نفع این کشور نیست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز وضعیت منطقه را «لحظه‌ای بحرانی» توصیف کرده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، چهارشنبه هفته گذشته در تهران ترور شد؛ عملیات ترور هنیه، رویکرد انتقام‌جویی علیه اسرائیل را برانگیخت و نگرانی‌های بیشتری مبنی بر تبدیل منازعه در غزه به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه را ایجاد کرد.

ایران، اسرائیل را به ترور هنیه متهم کرده و گفته است تل‌آویو را به دلیل این اقدام، «مجازات خواهد کرد»، اسرائیل اما مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفت.

ایران از حماس که در حال جنگ با اسرائیل در غزه است و از گروه حزب الله لبنان که فؤاد شکر فرمانده ارشد نظامی آن هفته گذشته در حمله اسرائیل به بیروت کشته شد، حمایت می‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
siavashbrmd - بلفاست، ایرلند

کلا‌همه عالم و‌آدم میدونن تو مملکت چه‌خبره😆 چقدر سیستم اطلاعاتی قدرت اول منطقه فوقالعاده کار میکنه
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.