جو بایدن ابراز امیدواری کرد که ایران از تهدیدات خود صرف نظر کند

رادیو فردا: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، می‌گوید درباره اینکه آیا ایران از تهدیدهای خود در ارتباط با کشته شدن اسماعیل هنیه، از مقام‌های حماس، صرف نظر می‌کند یا خیر اطلاعی ندارد اما امیدوار است این طور شود.

آقای بایدن شامگاه شنبه ۱۳ مرداد در شهر گرینویل در ایالت دلور آمریکا در پاسخ به اینکه آیا ایران از تهدیدهای خود صرف نظر می‌کند گفت: «امیدوارم این طور باشد؛ نمی‌دانم».


رئیس جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر بارها تاکید کرده است که بر تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش متمرکز است اما تعهد ایالات متحده به تامین امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است.

مقام‌های جمهوری اسلامی کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، را به اسرائیل نسبت داده و بر انتقام‌گیری تاکید کرده‌اند.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروهی تروریستی شناخته می‌شود.
ادامه واکنش‌ها در ایران
در همین حال روز شنبه سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای جدید اصابت «پرتابه کوتاه‌برد» را عامل کشته شدن اسماعیل هنیه اعلام کرد و معاون قوه قضاییه نیز از صدور دستور دستگیری «عوامل نفوذی» و افرادی که در این زمینه «قصور داشته‌اند» خبر داد.

صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، شامگاه شنبه ۱۳ مرداد به خبرگزاری فارس گفت دادستان کل کشور دستور داده کسانی که در این ماجرا «قصور داشتند یا به عنوان عامل نفوذی از آنها استفاده شده شناسایی و دستگیر ‌شوند».

اسماعیل هنیه، از رهبران حماس که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروهی تروریستی شناخته می‌شود، برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به تهران سفر کرده بود و به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی، بامداد چهارشنبه دهم مرداد کشته شد.

معاون دستگاه قضایی ایران همچون سایر مقام‌های جمهوری اسلامی کشته شدن اسماعیل هنیه را به اسرائیل نسبت داد و گفت این موضوع که اسرائیل «مستقیم» عمل کرده «یا از عوامل نفوذی و عامل انسانی و جاسوس استفاده کرده» در حال بررسی و پیگیری است.

پیش از این اظهارات روزنامه نیویورک تایمز از بازداشت‌های گسترده در محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران خبر داده و به نقل از منابع خود نوشته بود که بازداشت‌شدگان از جمله شامل افسران ارشد اطلاعاتی، مقام‌های نظامی و کارکنان شاغل در این مهمانخانه می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی افزوده بود که مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی بر این باورند که تیم موساد که این ترور را انجام داد هنوز در ایران است.

اسرائیل به طور رسمی دست داشتن در ترور اسماعیل هنیه را تایید یا تکذیب نکرده و فقط سخنگوی ارتش اسرائیل در اظهار نظری کوتاه گفت این کشور در سه‌شنبه شب گذشته جز عملیاتی که به کشته شدن فؤاد شکر در جنوب بیروت منجر شد، حمله هوایی دیگری در خاورمیانه نداشت.

در همین حال سپاه پاسداران روز شنبه در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد که اسماعیل هنیه از طریق «شلیک پرتابه کوتاه‌برد... همراه با انفجار شدید» ترور شده است.

این نهاد نظامی در نخستین اطلاعیه خود که صبح چهارشنبه دهم مرداد منتشر شده بود نیز عامل انفجار در محل اقامت هنیه را «اصابت پرتابه از هوا» ذکر کرده بود.

با این حال در روزهای گذشته شماری از رسانه‌های بین‌المللی از قول منابع مختلف عامل انفجار در محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران را بمب جاسازی شده گزارش کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
خاک تو سر شما دمکرات‌ها که هم امریکا و هم دنیا را به گند زدید.
یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۶
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه
تمام مشکلات و بدبختی های دنیا از دست خودت و فرقه تبهکارت میباشد! تو بری نصف مشکلات دنیا خود بخود حل میشود!
یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
۵۷
دلاور - استهکلم، سوئد
جو بایدن خوب می‌دهند جمهوری اسلامی ایران اسماعیل هنیه را در قبال این خنثی کرد که اسرائیل به حزب الله لبنان حمله نظامی نکند . پیش از به قتل رسیدن هنیه در ایران قرار بود اسرائیل به حزب الله لبنان حمله کند و هر ساعت خبر این می آمد که ارتش اسرائیل در تدارکات حمله به حزب الله لبنان می باشد ولی از وقتیکه اسماعیل هنیه به قتل رسید دیگر خبر حمله اسرائیل به حزب الله لبنان هم نیست . بله نظام اخوندی رهبر حماس را به قتل رساند تا اسرائیل حزب الله لبنان را از بین نبرد، نفر به رویتان رهبر و مسئول امنیت نظام پست اخوندی. اسماعیل هنیه اگر میدانست در ایران امنیت جانی ندارد هرگز پا به ایران نمی گذاشت!
یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • امپراطوری مالی مجتی خامنه‌ای از بانک آینده تا ایران‌مال؛ رویای بن سلمان شدن مجتبی
  • علیرضا نوری‌زاده: در آخرین لحظات محل اقامت هنیه در تهران را تغییر میدهند؛ اسراییل از آسمان ایران هنیه را هدف گرفت
  • اکبر گنجی : من به شدت می ترسم و امیدوارم که خامنه ای هم به اندازه من بترسد
  • فریبرز ندیمی: همه سازمانهای زیرمجموعه سپاه، تحت نفوذ سازمانهای اطلاعاتی دیگر کشورها قرار گرفته‌‌اند
  • جو بایدن ابراز امیدواری کرد که ایران از تهدیدات خود صرف نظر کند
  • عمل جراحی مرد هندی که یک مارماهی ۶۱ سانتی را برای لذت جنسی وارد مقعد خود کرده بود
  • علم الهدی: اگر اراده کنیم در کمتر از نصف روز ضربه هایی بر آمریکا می‌زنیم که صدها جنایت آمریکا رو ما جبران کنیم
  • هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران به اتهام دریافت رشوه بازداشت شد
  • زندگی‌های غم‌انگیز چاق‌ ترین افراد جهان
  • رسانه‌آلمانی: جمهوری اسلامی در پی تعطیلی مسجد آبی هامبورگ فعالیت خود را در همان قالب در «مهدیه طه» ادامه می‌دهد