مقام‌های آمریکایی: ایران با مشارکت حزب‌الله ظرف چند روز به اسرائیل پاسخ خواهد داد

العربیه: در حالی که تاکنون گزارش‌های متفاوتی درباره نحوه ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، منتشر شده است و برخی گزارش‌ها آن را بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در اتاق مهمانسرای محل اقامت او و برخی دیگر بر اثر اصابت موشک به آن اعلام و انجام چنین عملیاتی را به اسرائیل نسبت می‌دهند، چند مقام آمریکایی و اسرائیلی جزئیات پاسخ احتمالی ایران به این ترور را فاش ساختند.

سه مقام آمریکایی به وب‌سایت «آکسیوس» گفته‌اند که نهادهای اطلاعاتی آمریکا به شواهد واضحی دست‌ یافته‌اند که تهران در پاسخ به ترور هنیه علیه اسرائیل دست به حمله خواهد زد.


به گفته این مقام‌های آمریکایی، آنها پیش‌بینی می‌کنند که اقدام تلافی‌جویانه تهران از همان پایگاه‌هایی که ایران در 13 آوریل از آن علیه اسرائیل دست به حملات موشکی و پهپادی زده بود، انجام خواهد شد.

این مقام‌ها در عین حال اما اشاره کردند که احتمالا پاسخ ایران به اسرائیل این بار قوی و گسترده‌تر و با مشارکت حزب‌الله لبنان داده خواهد شد.
مقام‌های آمریکایی به «آکسیوس» همچنین گفته‌اند که ایالات متحده در حمایت از اسرائیل برای مقابله با حمله احتمالی ایران که پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز به اسرائیل انجام خواهد شد، آماده می‌شود.

در گزارش این رسانه به نقل از دو مقام‌ آمریکایی آمده است که هماهنگی میان ایران و گروه‌های نیابتی آن برای تدارک حمله به اسرائیل چند روز طول می‌کشد.

یک مقام دیگر آمریکایی گفت که پنتاگون و ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در حال تدارک و ارتقای آمادگی‌های مشابهی نظیر آنچه در مقابله با حمله موشکی و پهپادی ایران در ماه آوریل انجام شد، هستند.

در همین راستا «آکسیوس» به نقل از این مقام‌های آمریکایی از استقرار ناوهای جنگی و نیروهای نظامی ایالات متحده در آب‌های خلیج، دریای سرخ و شرق دریای مدیترانه برای مقابله با هر گونه حمله تلافی‌جویانه ایران و شبه‌نظامیان آن در منطقه به اسرائیل، خبر داد.

یک مقام ارشد اسرائیلی نیز جامعه اطلاعاتی اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که ایران حمله‌ موشکی گسترده‌ای را علیه اسرائیل انجام دهد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.