ارتش اسرائیل برای «حمله‌ قاطعانه» علیه حزب‌الله در لبنان اعلام آمادگی کرد

العربیه: در حالی که تبادل آتش‌ محدود شامل حملات هوایی، پهپادی، موشکی و توپخانه‌ای میان دو طرف متخاصم در دو سوی مرزهای لبنان و اسرائیل از 9 ماه پیش ادامه دارد، در تحولی تازه یک مقام نظامی ارشد اسرائیل، جمعه پنجم مرداد، اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی مستقر در جبهه شمالی در تدارک «حمله‌ای قاطعانه» علیه شبه‌نظامیان حزب‌الله هستند.

در بیانیه ارتش اسرائیل به نقل از سرلشکر اوری گوردین، فرمانده قرارگاه شمالی، آمده است: «ما در حال حاضر بیش از 500 تروریست را در لبنان خنثی کردیم که بیشتر آن‌ها از حزب‌الله بودند و هزاران زیرساخت تروریستی را نابود کرده‌ایم.»


اسرائیل و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله مورد حمایت ایران در لبنان از ابتدای جنگ اسرائیل در نوار غزه که در پاسخ به حمله 7 اکتبر حماس به شهرک‌های جنوب اسرائیل، آغاز شد، به‌طور روزانه اما محدود، به حملات موشکی، توپخانه‌ای، هوایی و پهپادی اقدام می‌کنند، ولی این تشدید تنش‌ها تاکنون به سطح جنگی تمام‌عیار نرسیده‌ است.
هشدار فرانسه
در واکنش به تشدید تنش‌ها در مرزهای لبنان و اسرائیل روز گذشته نماینده دائمی فرانسه در سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی عمیق کشورش درباره وخامت اوضاع در امتداد خط آبی مرز جنوب لبنان و اسرائیل، درباره خطر وقوع جنگی تمام عیار میان اسرائیل و لبنان هشدار داد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل همچنین بر تعهد پاریس به کاستن از تنش‌ها و تقویت راه‌حل دیپلماتیک برای اجتناب از جنگ فراگیر تاکید کرد.

تاکنون و در ادامه تشدید تنش‌های مرزی متقابل میان اسرائیل و حزب‌الله ده‌ها هزار نفر از ساکنان هر دو طرف مرز تخلیه شده‌اند و امیدها به بازگشت ساکنان مناطق مرزی و رفتن کودکان به مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید در ماه سپتامبر آینده، از بین رفته است.

حملات هوایی اسرائیل تاکنون به کشته شدن نزدیک به 350 شبه‌نظامی حزب‌الله و بیش از 104 غیرنظامی، از جمله امدادگران، کودکان و روزنامه‌نگاران، در لبنان منجر شده است. از سوی دیگر، ده غیرنظامی اسرائیلی، یک کارگر کشاورزی خارجی و 20 سرباز اسرائیلی نیز طی این درگیری‌ها کشته شده‌‌اند.

با وجود ادامه تبادل آتش در امتداد مرزها، نیروهای اسرائیلی در حال آماده‌سازی برای حمله احتمالی گسترده به لبنان هستند که ممکن است به‌طور قابل توجهی خطر بروز یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر را افزایش دهد؛ جنگی که احتمالاً دخالت ایران و ایالات متحده را نیز در پی خواهد داشت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
سر مار در تهران است. سرش را قطع کنید و حزب الهی هم در عالم باقی نمیماند. این فرقه آدم کش با پول مردم بیچاره ایران نفس میکشد.
جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.