فرمانده ارتش بریتانیا خواستار افزایش توان نظامی برای جنگ در سال ۲۰۲۷ شد

 ارتش بریتانیا- آرشیو صدای آمریکا: فرمانده جدید ارتش بریتانیا سه‌شنبه دوم مرداد بر لزوم افزایش توان نظامی برای بازدارندگی یا آمادگی برای هر نوع جنگ احتمالی در سال ۲۰۲۷ آینده تأکید کرد.

ژنرال سر رولی واکر، رئیس کل ستاد ارتش بریتانیا، گفت بریتانیا باید در این دوره توان نظامی خود را تا دو برابر افزایش دهد، و در غیر این صورت برای جنگ آماده شود. او هشدار داد که روسیه، جمهوری اسلامی، و چین، تهدیدهای بالقوه جداگانه‌ای محسوب می‌شوند.


ژنرال سر رولی واکر به خبرنگاران گفت که غرب با عدم اطمینان ناشی از جاه‌طلبی‌های نظامی فزاینده‌ای در جهان مواجه است و درگیری احتمالی در یک جبهه می‌تواند به «انفجاری قابل توجه» در صحنه تبدیل شود.

او در ارزیابی مبتنی بر خصومت چین با تایوان و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، استدلال کرد که بریتانیا و متحدانش باید «برای بازدارندگی یا مبارزه با یک جنگ در سه سال آینده» آماده باشند.

رئیس کل ستاد ارتش بریتانیا، به ارزیابی‌های آمریکا مبنی بر اینکه شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، درخواست کرده بود ارتش این کشور برای حمله به تایوان در سال ۲۰۲۷ آماده باشد، نگرانی‌ها درباره این که جمهوری اسلامی ممکن است به دنبال شکستن توافق هسته‌ای باشد، و ادامه جنگ در اوکراین، استناد کرد.

او خواستار گسترش توان نظامی بریتانیا با استفاده از فناوری پیشرفته و جنگ‌افزارهای توسعه یافته در جنگ اوکراین، از جمله پهپادها شد.

ژنرال سر رولی واکر، به ماهیت تهدیدهای جهانی اشاره نکرد، اما گفت وابستگی متقابل بین روسیه، چین، جمهوری اسلامی، و کره شمالی، در حال افزایش است.

به گفته او، جمهوری اسلامی، کره شمالی، و چین بصورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کمک به روسیه در جنگ اوکراین هستند.

رئیس کل ستاد ارتش بریتانیا تأکید کرد که توان نظامی بریتانیا باید در حدی گسترش یابد تا «هیچ کشوری» به فکر آغاز جنگ نباشد.

در تنظیم این مطلب از گزارش‌های گاردین، ال‌بی‌سی، و سان، استفاده شده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.