کشف آزمایشگاه ۱۱۰ میلیون دلاری تولید «کریستال متامفتامین» در آفریقای جنوبی و دستگیری مظنونین

 آزمایشگاه عظیم تولید متامفتامینصدای آمریکا: پلیس آفریقای جنوبی در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت‌های مشکوک در شهر گروبلرسدال، یک آزمایشگاه عظیم تولید متامفتامین را در یک مزرعه کشف و چهار نفر را دستگیر کرد.

به گزرش سی ان ان، این آزمایشگاه که ارزش مواد شیمیایی موجود در آن بالغ بر ۱۰۹.۴ میلیون دلار برآورد شده است، مقادیر قابل توجهی استون و «کریستال متامفتامین» را در خود جای داده بود.


در میان دستگیرشدگان، صاحب مزرعه و دو شهروند مکزیکی حضور دارند که این موضوع، نگرانی‌ها را در مورد ابعاد بین‌المللی این پرونده افزایش داده است.

کتلگو موگاله، سخنگوی ملی مدیریت تحقیقات جرایم ویژه (هاوکس)، بر پیچیدگی این پرونده با توجه به دخالت شهروندان خارجی تأکید کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا مواد مخدر کشف شده برای مصرف داخلی بوده یا برای صادرات به سایر کشورها. مظنونین به زودی در دادگاه حاضر خواهند شد و به اتهامات تولید، خرید و نگهداری مواد مخدر غیرقانونی پاسخگو خواهند بود.

این کشف بزرگ در حالی صورت می‌گیرد که آفریقای جنوبی با معضل رو به رشد مصرف و قاچاق مواد مخدر مواجه است.

این کشور به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای مصرف متامفتامین در جهان شناخته می‌شود و به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرزهای نفوذپذیر، به یک مسیر ترانزیت جذاب برای قاچاقچیان تبدیل شده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.