بایدن هنوز در برابر کناره‌گیری مقاومت می‌کند: «هفته آینده به کارزار انتخاباتی برمی‌گردم»

یورونیوز: در حالی که تقاضاها در حزب دموکرات برای کناره‌گیری جو بایدن رئیس‌‌جمهور آمریکا از کارزارهای انتخاباتی شدت یافته است، وی می‌گوید آماده است تا هفته آینده به مسیر مبارزات انتخاباتی بازگردد.

آقای بایدن که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در خانه ساحلی خود در ایالت دلاور به سر می‌برد، علی‌رغم فشارهای روزافزون از سوی هم‌حزبی‌هایش همچنان اصرار دارد که می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد.


وی با بیان اینکه سخنرانی ترامپ در پذیرش نامزدی انتخابات در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان «دیدگاه تاریکی برای آینده» را به نمایش گذاشته است، گفت: «با هم، به عنوان یک حزب و به عنوان یک کشور، می‌توانیم او را در پای صندوق‌های رأی شکست دهیم و شکست خواهیم داد. خطرات زیاد است و انتخاب روشن است. با هم ما پیروز خواهیم شد.»

اظهارات تازه جو بایدن در حالی است که برخی از برجسته‌ترین اعضای حزب دموکرات از بابت نامزدی او ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که پیروزی بر ترامپ را با او دشوار می‌بینند.

باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق و نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از بلندپایه‌ترین اعضای حزب دموکرات هستند که گفته می‌شود جو بایدن را ترغیب به کناره‌گیری کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها خانم پلوسی به طور خصوصی به بایدن گفته است که اگر او کنار نرود، ممکن است این حزب توانایی کسب اکثریت در مجلس نمایندگان را از دست بدهد.

اواخر روز جمعه شرود براون، سناتور دموکرات اوهایو، به جمع کثیری از سیاستمداران این حزب پیوست که از جو بایدن می‌خواهند کناره‌گیری کند.

ساعاتی بعد مورگان مک‌گاروی، نماینده دیگر دموکرات، نیز چنین درخواستی را مطرح کرد و گفت: «تشخیص این که او نباید نامزد ما در ماه نوامبر باشد، لذتی ندارد. اما خطرات این انتخابات خیلی زیاد است».
نانسی پلوسی و باراک اوبامامارتین هاینریش، سناتور نیومکزیکو، سناتور دیگری است که تقاضای مشابهی را تکرار کرده است. در مجلس نمایندگان نیز چندین نماینده صاحب‌نفوذ دموکرات از جمله جارد هافمن و مارک ویسی از وی تقاضا کرده‌اند کنار برود.

در مقابل مقامات کارزار انتخاباتی جو بایدن می‌گویند او حتی بیشتر از قبل متعهد به ماندن در رقابت شده است. جن اومالی دیلیون، رئیس ستاد انتخاباتی وی، در این باره گفت: «بله، او پیر است، اما می‌تواند برنده شود.»

در همین حال مقامات حزب دموکرات در کنگره سخت در تلاش هستند تا در صورت کناره‌گیری احتمالی جو بایدن، بر سر جانشین او به توافق برسند.

عده‌ای از آنان از همین حالا بحث‌ها برای قرار گرفتن در پشت کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور را آغاز کرده‌اند. این در شرایطی است که برخی دیگر روندی فراگیرتر را برای انتخاب نامزد جدید ریاست‌جمهوری ترجیح می‌دهند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی در میان دموکرات‌ها در آمریکا، نزدیک به دو سوم گفته‌اند که جو بایدن باید کناره‌گیری کرده و به حزبش اجازه دهد نامزد دیگری را معرفی کند.

این آمار ادعاهای آقای بایدن را به چالش می‌کشد که پس از مناظره با دونالد ترامپ گفته بود «عموم دموکرات‌ها» هنوز با او هستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

مرده‌ متحرک. دموکرات چپگرای بی عرضه، فاسد و تشنه قدرت.
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

میخواد برسه به فینال با رقیبش جنتی.
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا
هنگام برگشت، یکی دو پوشک توی کیف خودت بگذاری، قرص هات را هم بخوری!! می گویند آدم هرچه پیرتر می شود، حریص تر، خرفتر و یکدنده تر می شود، با پوزش از پیران این سایت و پدر و مادرها!!! خدایا جهان را از شر سیاستمداران پیر »خنزر پنزری« نجات بده!! چه گیری کردیم والا!
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
این نفله قوزمیتپور تقاص کثافتکاری های خودش و حزبش در جوانی رو داره میده خودش هم خبر نداره، عین مومیایی‌های زمان نفر قرتی و توت ناخون هامون فکر کنم تو بدنش یه رباط گذاشتن که همیشه اتصالی داره، گاه‌گداری قطع میشه یکی باید هولش بده تا روشن شه. ما فقط باید به فکر آینده ایران و ایرانی باشیم، نه بیش نه کم. زکی.. رهبران کشورهای جهانو ببین یکی شله یکی با نفت کار می‌کنه و هندلیه، یکی یا یه مترو نیم قد قدرت دوم دنیاس، عجب روزگاری شده، در ضمن فالوور های این سایت هم تقریبا به یک چهارم تقلیل پیدا کرده خدا خیر کنه خبریه؟😇😆
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +210مردانی که برای تامین برق ایران به طبقه آخر جهنم رفتند
  • +197جی‌دی ونس، نامزد معاونت ترامپ، بریتانیا را «اولین کشور اسلامی دارای بمب هسته‌ای» دانست
  • +165حمله علی کریمی به عادل فردوسی‌پور: هیچ‌وقت برای مردم کاری نکرد
  • +152علی کریمی: کسی که از پهلوی انتقاد میکنه یا ذی‌نفع جمهوری اسلامیه یا باعث بوجود اومدن جمهوری اسلامیه
  • +146شهروندی به یاد خدانور که تشنه جان باخت در مقابل هیات عزاداری در عاشورا دست به اعتراض نمادین زد
  • +124آمریکن اسپکتیتر: شاهزاده رضا پهلوی در مورد «ائتلاف نامقدس» میان اسلام‌گرایان و مارکسیست‌ها به غرب هشدار داد
  • +122عربستان پرواز هواپیماهای «ماهان ایر» را بر فراز این کشور ممنوع اعلام کرد
  • +115علی کریمی: اپوزیسیون به من می‌گوید بی‌سواد و کسی که فهم سیاسی ندارم؛ باشه شما خوبید
  • +107وقتی اسب نَر تعزیه با دیدن یک اسب ماده مراسم عزاداری محرم را به هم میزند
  • +107وحشت خامنه‌ای از بازگشت ترامپ به قدرت؛ جمهوری اسلامی از وعده انتقام سخت عقب نشست