بایدن: با افزایش سن «حکمت» می‌آید؛ «از انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف نمی‌دهم»

العربیه: چهار منبع آگاه خبر دادند نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، در مکالمه‌ای خصوصی با جو بایدن، به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که تلاش بایدن برای پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری ممکن است شانس دموکرات‌ها برای پیروزی در مجلس نمایندگان آمریکا را کاهش دهد. پلوسی به بایدن هشدار داد نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که او قادر به شکست دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات نوامبر آمریکا نیست.

بر اساس این گزارش، بایدن در پاسخ به پلوسی، به نظرسنجی‌هایی استناد کرد که شانس پیروزی بایدن را نشان می‌دهد. بایدن همچنین درباره سن خود به پلوسی گفت: «با افزایش سن، حکمت می‌آید.»


درخواست دموکرات‌ها برای انصراف جو بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری افزایش پیدا کرده است. عواملی مانند عملکرد بایدن در مناظره با ترامپ، وضعیت سلامتی و افزایش اشتباهات لفظی او در افزایش این درخواست‌ها نقش چشمگیری داشتند.

به گفته یکی از این منابع، پلوسی در گفت‌وگو با بایدن از مایک دونیلون، مشاور بایدن نیز خواست در مکالمه حضور داشته و درباره نظرسنجی‌ها صحبت کند.

این مکالمه دومین گفت‌وگوی شناخته شده بین پلوسی و بایدن پس از مناظره 27 ژوئن است. اگرچه تاریخ دقیق این مکالمه مشخص نیست، یکی از منابع گفت که این مکالمه در هفته گذشته صورت گرفته است. پلوسی و بایدن همچنین در اوایل ژوئیه نیز گفتگو کرده بودند.
نظر دیگر دموکرات‌ها
این اظهارات پلوسی تنها چند ساعت پس از آن بود که چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا، اعلام کرد که او نیز به بایدن گفته است که انصراف او از رقابت‌های ریاست‌جمهوری برای کشور و حزب دموکرات بهتر خواهد بود. شومر تأکید کرده است که بایدن باید از رقابت انصراف دهد تا به نفع حزب و کشور باشد.

در همین راستا، آدام شیف، یکی دیگر از مقام‌های حزب دموکرات، روز چهارشنبه از بایدن خواست تا از نامزدی برای دوره دوم صرف‌نظر کند. او به روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» گفت که بایدن یکی از مهم‌ترین رؤسای جمهور در تاریخ کشور بوده است، اما ایالات متحده اکنون در یک نقطه عطف قرار دارد.
تمایل بایدن به شنیدن نظرات دیگران
منابع نزدیک به بایدن گزارش داده‌اند که رئیس‌جمهوری آمریکا اکنون نسبت به ایده کناره‌گیری از انتخابات تمایل بیشتری دارد و از مشاورانش پرسیده است که آیا کامالا هریس، معاونش، قادر به پیروزی خواهد بود یا نه. با این حال، منبعی نزدیک به بایدن اعلام کرده است که او به فکر انصراف نیست، بلکه تنها نظرات دموکرات‌ها را می‌شنود اما هیچ نشانه‌ای از تغییر مسیرش در مورد نامزدی دیده نمی‌شود.

در همین حال، تیم دونالد ترامپ در حال بررسی تأثیر احتمالی حضور کامالا هریس در رقابت‌های ریاست‌جمهوری در صورت انصراف بایدن است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
مشنگ، الدنگ. دیر شده.
‌پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
اگر واسه هر سن بالایی حکمت بوده ، واسه تو یکی ، جز نکبت چیز دیگه ای نبوده !!
‌پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.